וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחכים לירידת מחירים: ירידה חדה בביקוש למשכנתאות

ואדים סבידרסקי

8.8.2011 / 14:28

על רקע המחאה החברתית, חברות ייעוץ למשכנתאות מדווחות כי נרשמה ירידה בביקוש לאשראי למטרת רכישת דירות. "מדובר בציפיות לא ריאליות, בזמן הקרוב לא צפויה ירידת מחירים"

על רקע מחאת הדיור בישראל וירידות השערים החדות בבורסות העולם בשל החשש מהאטה בצמיחת הכלכלה העולמית, מדווחות היום חברות ייעוץ משכנתאות מהשטח על ירידה בביקוש לאשראי למטרת רכישת הדיור בקרב הצרכנים המקומיים.

עמית קמינסקי, מנכ"ל קבוצת AMG, מוסר כי נרשמה ירידה של כ-25% בביקוש למשכנתאות חדשות בחודש האחרון. יחד עם זאת, להערכת קמינסקי מדובר בציפיות לא ריאליות וכי בתקופה הנראית לעין לא צפויות ירידות מחירים. "האטה בביקושים למשכנתאות מהווה הזדמנות למחזור משכנתאות שנלקחו בעבר תוך כדי השגת תנאים טובים יותר בבנקים, החזרים נוחים יותר וחסכון ניכר בעלויות המשכנתא", מסבירים ב-AMG.

לדברי קמינסקי, האטה בביקוש למשכנתאות חדשות חלה על רקע מחאת האוהלים והמחאות הנוספות, ועל רקע הציפייה כי הצעדים בהם ינקוט ראש הממשלה יובילו לירידות מחירים בשוק הנדל"ן. יחד עם זאת, "גם אם כל צעדי הממשלה יצליחו, הרי שאת המחסור החריף והאמיתי בדירות ייקח שנים להשלים, ורק אז נראה ירידות מחירים", אומר קמינסקי.

"הרבה אנשים יושבים על הגדר"

"הירידה שמורגשת היא בהתעניינות לגבי משכנתאות חדשות המיועדות לרכישה עתידית של דירה, בעיקר בקרב זוגות צעירים הרוכשים דירה ראשונה. מנגד, הבנקים מעוניינים לשמור על המחזורים שראינו טרם גל המחאות. לכן, בשל ההאטה בפעילות בתחום המשכנתאות, זה הזמן בו הבנקים יגלו גמישות גבוהה יותר ויציעו תנאים טובים יותר, אולם סביר להניח שהציבור ימשיך לשבת על הגדר בזמן הקרוב", מסכם קמינסקי.

גם בחברת T-I-M לייעוץ משכנתאות ופיננסים מדווחים על ירידה חדה בפעילות המשכנתאות בבנקים. לדברי איל ליבוביץ' מנכ"ל משותף בחברה, "בתקופה האחרונה מאז תחילתה של מחאת האוהלים אנו עדים לקיפאון בעסקות בתחום הדיור. כפועל יוצא, גם בבנקים למשכנתאות מדווחים יועצי המשכנתאות על ידירה חדה בפעילות".

ליבוביץ' מספר כי עיקר העסקות המטופלות כיום בבנקים הן של מימון רכישות שנעשו לפני מספר חודשים ובמקביל בקשות למחזור הלוואות קיימות. "רוב התיקים שבהם אנו מטפלים ביום הם בנושא מחזורי משכנתא לאור חוסר הוודאות בשוק. כמו כן, אנו רואים שהרבה אנשים יושבים על הגדר בציפייה לירידת מחירים. עוד עדות להקפאה וכי הציבור ממתין היא העובדה שחברות בנייה יוצאות במבצעים ובהנחות".

  • עוד באותו נושא:
  • משכנתאות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully