וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כור תכיר בהפסד של 1.8 מיליארד ש' לרבעון השני

ערן אזרן

9.8.2011 / 11:05

לאחר הרבעון השני, גדלו הפסדים של כור בגין ירידת מחיר מניות קרדיט סוויס לכ-2.5 מיליארד שקלים. ההכרה בהפסד תקטין את יתרת העודפים, ותפגע ביכולת החברה לחלק דיבידנד

קץ לספקולציות: כור, מקבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר, תכיר בדו"חותיה לרבעון השני בהפסד של 1.8 מיליארד שקל (לאחר מס) על השקעה בבנק השווייצי קרדיט סוויס - כך דיווחה החברה הבוקר (ג') למשקיעים. ההכרה בהפסד, שנכון לסוף הרבעון השני (30.6), תקטין את יתרת העודפים של החברה ותפגע ביכולה לחלק דיבידנד.

בהודעתה מציינת כור כי רשות ני"ע לא איפשרה לה להכיר במהלך השנה בתקן IFRS 9. התקן מאפשר לחברות להכיר בהפסדים על ההשקעות שביצעו שלא כחלק מדו"ח רווח והפסד אלא כחלק משינויים בקרן ההון, כך שההפסד ייגרע מההון העצמי של החברה. הרשות טענה כי אימוץ התקן יכול להתבצע רק בתחילת שנת דיווח ולא במהלכה - כלומר רק בראשית 2012. כור הסבירה שכתוצאה מכך היא עשויה בעתיד לחזור ולרשום מחדש את ההפסד בקרדיט סוויס במסגרת קרן ההון, כך שלא יינתן ביטוי כלל לירידת ערך המניה.

עד למועד זה, רשמה כור הפסד תיאורטי של כ-2.5 מיליארד שקל ("על הנייר") על ההשקעה בקרדיט סוויס, בהמשך לרווח של 3.6 מיליארד שקל (כולל דיבידנדים). החברה דיווחה בתחילת השבוע כי תקבל הלוואת גישור של 500 מיליון שקל משתי החברות האחיות - אי.די.בי פיתוח ודיסקונט השקעות. ההלוואות, שאינן נושאות ריבית ואינן מובטחות בביטחונות, ישמשו את החברה להגדלת יתרת הפיקדונות המשועבדים לבנקים המממנים - סיטי ומורגן סטנלי.

מראשית החודש ירדה מניית כור ב-23%

לאחר הדיווח על קבלת ההלוואה, הודיעה כור כי סיכמה עם הבנקים המלווים, מהם קיבלה אשראי של כ-3.8 מיליארד שקל לרכישת מניות קרדיט סוויס, כי "מחיר הרצפה", כלומר הסף התחתון שמניית קרדיט סוויס יכולה לרדת אליו ללא שהבנקים ידרשו פדיון מיידי של ההלוואה, הופחת מ-22 פרנק שווייצי ל-18 פרנק שוויצי - מרחק של 21.5% משווייה הנוכחי. במהלך חצי השנה האחרונה מחקה מניית קרדיט סווויס כבר יותר מ-50% משווייה.

מניותיה של כור ואיגרות החוב שלה הגיבו בירידות חדות לאירועים. מראשית אוגוסט ירדה מניית כור ב-23%. אג"ח מסדרה ח' איבדה 11%, והיא נסחרת כעת בתשואה לפדיון של 9.78%. אג"ח מסדרה ט' איבדה 7.17% והיא נסחרת בתשואה של 11.67%.

כור השקיעה עד עתה כ-7 מיליארד שקל ברכישת מניות קרדיט סוויס. הרכישה התבצעה בשלבים שונים במשך השנים שלאחר התמוטטות השווקים בעולם כתוצאה מקריסת בנק ההשקעות ליהמן ברדרס. בעבר, כור כבר הגדילה את הפיקדונות המשועבדים להלוואה על ההשקעה בקרדיט. כור עידכנה לאחר מועד פרסום הדו"חות לרבעון הראשון של 2011, שקיבלה מבנק הפועלים ומבנק נוסף שאת שמו לא ציינה הלוואות לזמן קצר (מסוג Call-On) בהיקף של 300 מיליון שקל.

כור ציינה אז כי פיקדונות אלה הביאו לשיפור יחס החוב לבטוחה בהלוואות שהועמדו לה כנגד שיעבוד מניות קרדיט סוויס. עוד ציינו אז בכור כי יתרת הפיקדונות אלה נאמדת במועד הדיווח במיליארד שקל, והם יהיו ניתנים למשיכה רק כאשר יחסי החוב לבטוחה יהיו מתחת לספים שנקבעו בהסכמים עם מורגן סטנלי וסיטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully