וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמי לוי יפתח סניף בת"א: "נוריד המחירים בעיר"

עדי דברת מזריץ

9.8.2011 / 15:36

הסניף הראשון של רמי לוי בת"א ייחנך בעוד כחצי שנה ברחוב סלמה. הוא יציע 50 מקומות חנייה ולכן יתאפשר שירות משלוחים בעבור 24.90 שקלים. "זו תחילתה של מהפכת מחירים בת"א"

רמי לוי עומד לפתוח סניף של רמי לוי שיווק השקמה ברחוב סלמה בתל אביב - כך נודע ל-TheMarker. הסניף, שישתרע על פני 1,500 מ"ר, צפוי להיפתח בתוך כחצי שנה. השטח המיועד לסניף נמצא בבעלות אגודת הכורמים, הבעלים של יקבי כרמל, ובימים אלה נמצא החוזה בשלבים מתקדמים לקראת חתימה.

לדברי לוי, המחירים בסניף התל אביבי יהיו זהים למחירים בסניפים האחרים של הרשת והם יגרמו להורדת מחירי המזון בתל אביב ב-30%-40%. "ניתן מענה לכל אלה שלא יכלו להגיע אלינו עד עכשיו", מצהיר לוי. "מניסיון העבר אני יודע שבכל מקום שבו אני פותח סניף - המחירים יורדים ב-30%-25%. מאחר שבתל אביב המחירים גבוהים יותר - הירידה תהיה חדה יותר".

לוי יאלץ להתמודד עם בעיה שאינו מורגל בה בסניפי הרשת האחרים - מספר מקומות החנייה מחוץ לחנות יהיה כ-50 בלבד, לעומת 300 מקומות חנייה בסניף ברמת גן, לדוגמה. לטענת לוי, "אנשים רבים בתל אביב נוסעים באוטובוס ומוניות. כמו כן נפעיל שירות משלוחים ב-24.90 שקל. ידוע שבתוך תל אביב אין מקומות חנייה רבים, כך שאם אנו רוצים לתת שירות גם בתל אביב - ניאלץ להתפשר בעניין הזה".

כיום מפעילה רמי לוי שיווק השקמה 22 סניפים, ועד סוף השנה תפתח חנויות בבאר שבע, אשדוד, מודיעין וקדימה. באזור המרכז מפעילה כיום הרשת סניף אחד בלבד - ברמת גן.

"קיים מחסור בהיצע חנויות גדולות"

ענף הסופרמרקטים בתל אביב נשלט בעיקר בידי הפורמטים העירוניים של הרשתות הגדולות - שופרסל שלי ומגה בעיר - שפועלות בהרבה סניפים קטנים ובמרווחים גולמיים גבוהים של 30%-35%. רשת הדיסקאונט אבא ויקטורי, שבשליטת משפחת רביד, תפתח גם היא סניף ראשון בתל אביב בסוף השבוע הקרוב.

"זו תחילתה של מהפכת מחירים בתל אביב", מעריך תמיר בן שחר מחברת הייעוץ צ'מנסקי בן שחר. "יש הרבה חנויות מוזלות על גבול תל אביב, אבל קיים מחסור בהיצע של חנויות גדולות - וכנגזר מכך גם מוזלות, בתל אביב".

"מאחר שהנדל"ן יקר, מעדיפים אנשי הנדל"ן להשכירו לחנויות קטנות בדמי שכירות גבוהים, שרשתות סופרמרקט בכלל ורשתות דיסקאונט בפרט אינן יכולות לשלם. יש מקום לרשת דיסקאונט בתל אביב. מכירותיה יבואו על חשבון שופרסל ומגה, אך גם על חשבון חנויות הנוחות וחנויות מוזלות מחוץ לתל אביב".

"בכל הנוגע למחסור בחנייה, אני בטוח שימצאו לזה פתרונות. אפשר לבוא ברגל או לעשות משלוחים. אפשר גם להציע שירות שבו ייקחו לך את המצרכים לאוטו או שיכינו לך את ההזמנה מראש ותעבור עם הרכב לקחת".

לוי מספר כי החברה מתכוננת להרחיב את אתר המכירות האינטרנטי - הפעיל כיום ברמת גן ובחלקים קטנים מתל אביב - בתוך חודשיים לראש העין ולנתניה, ועד סוף השנה ולירושלים ולמודיעין. "כיום מזמינים באינטרנט כ-7,000 איש", הוא מעריך. "המכירות דרך האינטרנט מהוות כ-15% ממכירות הסניף ברמת גן. הן לא באו על חשבון המכירות בחנות אלא כתוספת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully