וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נפתח בעליות של עד 1.5%

ואדים סבידרסקי

9.8.2011 / 16:51

לאחר המפולת החדה אתמול, בוול סטריט שוררת אופטימיות זהירה: המסחר נפתח בעליות של עד 1.5%, ומניית טבע מחזירה 4.5% לערכה. השווקים ממתינים להכרזה הדרמטית על החלטת הריבית

המסחר בוול סטריט נפתח היום בעליות שערים אשר התמתנו תוך מספר דקות. זאת לאחר יום של מפולת כבדה בבורסות אירופה ואסיה על רקע הורדת דירוגן הן של הכלכלה הגדולה בעולם והן של החברות הקשורות לממשלת ארה"ב. אמש נחתם המסחר בוול סטריט בצניחת שערים החדה ביותר מאז קריסת בנק השקעות באר סטרנס ב-2008, ושוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות זינק בעקבות הורדת דירוג האשראי הראשונה מעולם של ארה"ב.

מדד דאו ג'ונס עולה כעת ב-1% לאחר שנפתח בשער של 10,946 נקודות, מדד S&P 500 עולה ב-0.2% ומדד נאסד"ק מוסיף 0.3% לערכו.

האירוע המרכזי בזירת המקרו אמריקאית צפוי להתרחש היום והוא הכרזת החלטת ריבית בארה"ב על ידי הפד. גובה הריבית במשק האמריקאי צפויה להישאר על רמה אפסית הנוכחית, כך סבור קונסנזוס האנליסטים.

מגמה חיובית בוול סטריט מאי 2010. GettyImages
האנאליסטים מעריכים כי גובה הריבית במשק האמריקאי יישאר על רמה אפסית. וול סטריט/GettyImages

יחד עם זאת, המשקיעים ממתינים לנאומו של בן ברננקי, יו"ר הפד, על רקע הכרזת הריבית, ולרמזים לגבי הרחבה המוניטארית השלישית אשר אם תתרחש עשויה לתמוך בשווקים ולהרגיע את הפאניקה השוררת לפחות זמנית.

נשיא ארה"ב ברק אובמה אמר בכנס גיוס כספים כי הוא ירש את בעיות החוב והגירעון של ארה"ב כאשר נכנס לתפקידו בבית הלבן. הנשיא הגן על פעולותיו הכלכליות וציין כי הבעיות באירופה משפיעות על ארה"ב. "יש לנו בעיות רציניות במונחי חוב וגירעון, ורבות מהן ירשתי עם הכניסה לתפקיד", אמר אובמה והוסיף כי המשבר הפיננסי, רק החמיר את הבעיות.

נטוויז'ן מציגה צמיחה בכל המדדים

גם המשקיע המיליארדר וילבור רוס הביע אופטימיות ואמר כי ממשיך לרכוש נכסים, היות והירידות בשווקים נובעות מפחד ולא מהמציאות הכלכלית – דיווחה בלומברג. ישנם נכסים רבים הניתנים לרכישה כיום בשווקים מתעוררים כגון סין והודו, יפן ואירלנד, שיוכיחו עצמם כאטרקטיביים במהלך השנים הבאות, אמר רוס, העומד בראש חברת ההשקעות WL רוס, בראיון לבלומברג.

013 נטוויז'ן מקבוצת אי.די.בי מפרסמת כעת את דו"חותיה לרבעון השני של 2011, כאשר ברקע המיזוג המתוכנן עם החברה האחות סלקום. נטוויז'ן מציגה דו"ח טוב עם צמיחה בכל המדדים. הכנסות החברה אמנם עומדות על מקומן, 315 מיליון שקל, אך ברווחים הצליחה נטוויז'ן לגדול. הרווח התפעולי של נטוויז'ן ברבעון עומד של 38 מיליון שקל, עלייה של 12% והרווח הנקי של החברה עומד על 27 מיליון שקל, עלייה של 12%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully