וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפקט ברננקי: המסחר בוול סטריט נסגר בעליות

ואדים סבידרסקי

9.8.2011 / 23:20

על רקע הודעת יו"ר הבנק המרכזי האמריקאי על הותרת הריבית האפסית על כנה עד לפחות 2013, המדדים המובילים חתמו בזינוקים חדים: דאו ג'ונס הוסיף 4%, נאסד"ק קפץ ב-5.3%

המסחר בוול סטריט נחתם בעליות שערים חדות תוך שהוא התנהל היום בתנודתיות חריגה. המסחר נפתח בעליות אשר התמתנו תוך מספר דקות וחזרו להתגבר על רקע נתוני מקרו גרועים פחות מהצפוי. בסופו של יום מדד הפחד הציג יציבות בשל הודעת הפד, על פיה הריבית בארה"ב נותרה ללא שינוי. עם זאת הפד לא הציע כלים קונקרטים לתמיכת השווקים אך הצליח ליצור אפקט חיובי בקרב המשקיעים.

מדד דאו ג'ונס הוסיף 4% ונחתם ברמת 11,240 נקודות, מדד S&P 500 עלה ב-4.75% ל-1,172 נקודות ומדד נאסד"ק התחזק ב-5.3% לערכו של 2,482 נקודות. מגזר פיננסים אשר סבל מירידות ופדיונות דומיננטיים ביותר, התאושש מעט היום: מניות הבנקים המובילים בארה"ב, בנק אוף אמריקה וסיטי, הוסיפו כ-17% וכ-14% לערכם בהתאמה.

הותרת ריבית הפד על כנה לתקופה ממושכת הגבירה ביקושים לאג"ח ממשלת ארה"ב שמחיריהם זינקו והתשואה נפלה לרמה של 2.25%.

הטלטלה פקדה גם היום את וול סטריט לאחר יום של מפולת כבדה בבורסות בעולם על רקע הורדת דירוגן הן של הכלכלה הגדולה בעולם והן של החברות הקשורות לממשלת ארה"ב. אמש נחתם המסחר בוול סטריט בצניחת שערים החדה ביותר מאז קריסת בנק השקעות באר סטרנס ב-2008, ושוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות זינק בעקבות הורדת דירוג האשראי הראשונה מעולם של ארה"ב.

הבנק הפדרלי הותיר היום את הריבית בארה"ב ללא שינוי, ברמה של 0%-0.25%, בהתאם לתחזיות הכלכלנים, והודיע כי יותיר את הריבית ברמה נמוכה במיוחד לפחות עד אמצע 2013 כתוצאה מההרעה במצבה של הכלכלה האמריקאית. המדדים בוול סטריט הגיבו בירידות להחלטה, והדולר נופל לשפל מול הפרנק השווייצי.

יחד עם זאת, המשקיעים המתינו לנאומו של בן ברננקי, יו"ר הפד, על רקע הכרזת הריבית, ולרמזים לגבי הרחבה כמותית שלישית, אשר אם תתרחש עשויה לתמוך בשווקים ולהרגיע את הפאניקה השוררת לפחות זמנית. זאת לא קרה וברננקי צפוי לנאום רק ב-26 לאוגוסט.

מגמה חיובית בוול סטריט מאי 2010. GettyImages
קצת אוויר לנשימה בוול סטריט/GettyImages

"המידע שקיבלנו מאז יוני מצביע על כך שהצמיחה הכלכלית השנה הייתה נמוכה באופן משמעותי מהתחזיות", נאמר בהודעת הבנק הפדרלי, "המדדים מצביעים על הידרדרות כוללת בתנאים בשוק העבודה בחודשים האחרונים, ושיעור האבטלה עלה. הצריכה הפרטית נותרה ללא שינוי, ההשקעה במבנים משרדיים עדיין חלשה, ושוק הדיור עדיין סובל".

הבנק הפדרלי צפה כי התנאים הכלכליים הנוכחיים יימשכו עד אמצע 2013 לפחות, ולכן החליט להותיר את הריבית נמוכה. "הוועדה גם דנה במגוון הכלים הקיימים לקידום התאוששות כלכלית חזקה, תוך שמירה על יציבות המחירים", נאמר בהודעה.

עוד בזירת המקרו, פריון עבודה בארה"ב ברבעון השני של 2011 אומנם ירד זה רבעון שני ברציפות והקפיץ את עלות העסקת עובדים מרמות השפל שנרשמו בשנת 2010, אך בשיעור מתון מהצפוי. קונסנזוס הכלכלנים ציפה לירידת פריון בקרב מפעילים (לא כולל ענף הפארמה) של 0.7% לעומת ירידה בפועל של 0.3%. עלות העסקת עובד עלתה ב-2.2% בהשוואה לתחזית הכלכלנים לעלייה של 1.9%.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
נשיא ארה"ב ברק אובמה נשא דברים בנוגע להורדת דירוג האשראי של ארה"ב ומשבר החוב. רויטרס
נבלמה הקריסה? נשיא ארצות הברית אובמה/רויטרס

נשיא ארה"ב ברק אובמה אמר בכנס גיוס כספים כי הוא ירש את בעיות החוב והגירעון של ארה"ב כאשר נכנס לתפקידו בבית הלבן. הנשיא הגן על פעולותיו הכלכליות וציין כי הבעיות באירופה משפיעות על ארה"ב. "יש לנו בעיות רציניות במונחי חוב וגירעון, ורבות מהן ירשתי עם הכניסה לתפקיד", אמר אובמה והוסיף כי המשבר הפיננסי, רק החמיר את הבעיות.

גם המשקיע המיליארדר וילבור רוס הביע אופטימיות ואמר כי ממשיך לרכוש נכסים, היות והירידות בשווקים נובעות מפחד ולא מהמציאות הכלכלית - דיווחה בלומברג. ישנם נכסים רבים הניתנים לרכישה כיום בשווקים מתעוררים כגון סין והודו, יפן ואירלנד, שיוכיחו עצמם כאטרקטיביים במהלך השנים הבאות, אמר רוס, העומד בראש חברת ההשקעות WL רוס, בראיון לבלומברג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully