וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הבורסה בתל אביב תאמין לתיקון בארה"ב?

שלי אפלברג

10.8.2011 / 8:39

אחרי העליות בבורסת וול סטריט בעקבות הכרזתו של הבנק הפדרלי על הקפאת הריבית מצפים בבורסה התל אביבית לראות האם יגיב המסחר בעליות. בבורסות אסיה מתנהל המסחר בעליות

"תעצרו את השווקים, אני רוצה לרדת" - כך הגדיר אנליסט אופנהיימר אתמול את המצב בשווקים באשר ביום ראשון צנח מדד תל אביב 25 ב-7% ויום לאחר מכן עלה במהלך המסחר ב-3% מעלה וסגר רק ב-1.5% מעלה.

רכבת ההרים התרחשה גם בניו יורק כאשר החוזים העתידיים על וול סטריט הראו אתמול בצהרי היום על ירידה של 1%, כעבור חצי שעה עברו לעליות של 1.5% ומאוחר יותר נסחרו בעליות של 3.5%. בהמשך, לאחר הודעת הבנק הפדרלי עברו חלק מהמדדים לירידות חדות לזמן קצר אך סגרו בסופו של דבר בזינוק של כ-5%.

בסוף יום המסחר התנודתי, עלה הדאו ג'ונס בכ-4% הנאסד"ק זינק ב-5.3% וה-S&P500 קפץ ב-4.7%. אג"ח של ארה"ב ל-10 שנים עלו בחדות מספר דקות אחרי הודעת הבנק הפדרלי והתשואה עליהן ירדה לשפל של 2.34%. התשואה על האג"ח הממשלתיות של ארה"ב לשנתיים ירדה ב-0.1% לשפל של 0.17%.

הפחד גורם למכירות

בבורסות אסיה מתנהל הבוקר המסחר בעליות שערים לראשונה לאחר שישה ימי ירידות, בעקבות העליות החדות בוול סטריט אמש ולאחר שהבנק הפדרלי הותיר את הריבית בארה"ב בשפל. הדולר נחלש מול הין ומחיר הנפט מזנק.

בשוק ההון מסבירים כי פחד מניע כיום את השווקים: החשש ממיתון קשה בארה"ב, מאי תשלום חובות באירופה ומחדלות פירעון של מדינות כגון איטליה ספרד. פחד זה גורם למשקיעים בארה"ב למכור מכל הבא ליד מבלי להתייחס לשאלה האם מדובר בסחורה דפנסיבית או סחורה בעלת סיכון .על פי ההערכות, פחד זה גורם לממשלות להצהיר כי הם יזרימו כספים לשוק בשביל שלא יפול. הפחד גרם, ככל הנראה, ליו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, להותיר את הריבית בארה"ב ברמה על 0% ולהודיע כי עד אמצע 2013 לא יהיה שינוי בריבית לאור ההרעה במצבה של ארה"ב.

בישראל מצטרף לכל הפחדים הללו החשש מהידרדרות בטחונית לצד מהפכה חברתית אשר תפרוץ את התקציב הממשלתי. חששות אלה גורמים, ככל הנראה, למשקיעים הפרטיים במשק הישראלי למשוך סכומי עתק של כיותר מ-3.5 מיליארד שקל מקרנות הנאמנות של המניות ואגרות החוב.

גורמים בשוק אמרו אתמול כי תשעה באב הציל את תיקי הפנסיה של המשקיעים ומנעו את הסחרור. סוחרים אחרים טענו כי בעוד שהשוק סגור, מנהלי ההשקעות והאנליסטים מתייעצים לגבי דרכי פעולה אפשריות להוראות הפתיחה לשוק. הבוקר יפתח מדד ת"א 25 על רמה של 1,090 נקודות, ת"א 100 ברמה של 987 נקודות, מדד נדל"ן 15 יפתח על רמה של 271 הנקודות ומדד הבנקים יפתח על רמה של 1,113 הנקודות . לא ברור האם המשקיעים יאמינו לתיקון בארה"ב.

התנודות החדות כלפי מטה במניית בנק השווייצי קרדיט סוויס, אילצו את חברת כור מקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר ומשפחות מנור ולבנת למכור חלק מהאחזקות בקרדיט סוויס שעמדו עד לימים האחרונים על כ-3.21% . זאת בכדי להגדיל את יתרות הפקדונות המשועבדים לבנקים הממנים את רכישת המניות - סיטי ומורגן סטנלי ובכך להקטין את יחס החוב לבטוחה שנמצאת בידי הבנקים. החברה לא ציינה למי נמכרו המניות. לפי הערכות, מכרה כור בימים האחרונים כ-0.4% מקרדיט סוויס בכ-500 מיליון שקל.

מניית טבע תיסחר בתל אביב על רקע ההתאוששות אמש בוול סטריט: המניה החזירה לערכה קרוב ל-9.5% לאחר שצנחה בכ-20% בנאסד"ק בשבועיים האחרונים. הצרות של טבע החלו ב-1 באוגוסט בעקבות פרסום תוצאות לא מעודדות של הניסוי בתרופה לקווינימד - הצפויה לשמש כתחליף למוצר הדגל, קופקסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully