וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע המשבר: בן דב שוקל מחדש הסדר החוב

דרור רייך

11.8.2011 / 9:13

בעקבות ההפסדים בבורסה הודיעה חברת טאו תשואות שבבעלותו של אילן בן דב כי חברי ועדת הביקורת והדירקטוריון של החברה ביקשו מהמומחים להתייחס בחוות הדעת לאירועים האחרונים בשוק ההון

חברת טאו תשואות הודיעה הבוקר לבורסה כי בהמשך לחוות הדעת שהוכנו עבור החברה על ידי מומחים חיצוניים, לצורך בחינת ההצעה להסדר עם בעלי האג"ח, ביקשו חברי ועדת הביקורת והדירקטוריון של החברה מהמומחים להתייחס בחוות הדעת לאירועים האחרונים בשוק ההון ובכללם הירידות המשמעותיות והחדות בשער הבורסה של מניית סאני אלקטרוניקה. ובנוסף, לבחון את השפעתם על חוות הדעת.

כמו כן, מאחר שמתפרסמים בימים אלה הדו"חות הכספיים של סאני ושל החברות הבנות פרטנר וסקיילקס, נתבקשו המומחים להתייחס בחוות הדעת גם לדו"חות כספיים אלו. מטאו נמסר כי ועדת הביקורת ודירקטוריון החברה ימשיכו לבחון את ההצעה לאחר קבלת חוות הדעת המעודכנות.

ההצעה היא הפיצוי לבעלי האג"ח של טאו תמורת הוויתור על מלוא החוב שמתבסס על העברת 55% ממניות סאני לתוך טאו והענקת 24% ממניות טאו לבעלי האג"ח. אתמול קרסה מניית סאני בכ-11% - כך שהמצב של בעלי האג"ח של טאו הורע עוד הרבה יותר בהשוואה לתחילת השבוע.

בנוסף לכך, הודיעה טאו, כי בעקבות ירידות חדות בשערי ניירות הערך המהווים בטחונות להבטחת אשראי של חברה הבת סאני בשליטתה ובבעלותה המלאה של החברה בתאגיד פיננסי, נוצרה חריגה מאמות המידה שנקבעו לשווי הביטחונות האמורים על ידי התאגיד הפיננסי, והחברה יחד עם חברת הבת מנהלות מגעים עם נציגי התאגיד הפיננסי על מנת לעמוד בדרישותיהם. היקף האשראי של החברת הבת בתאגיד הפיננסי מסתכם בכ- 16.5 מיליון שקל ומועד פירעונו נקבע לאוגוסט 2011.

לכל אלה היתווספו המינוף הגבוה וההסתבכות של חברה ציבורית אחרת שבשליטת בן דב ,טאו תשואות, שלא סייעו להשבחת ההשקעה. ההידרדרות במצב הכלכלי, הן באירופה הן בארה"ב, רק הוסיפו שמן למדורה. אחרי הנפילות שנרשמו אתמול בבורסה, בן דב כבר מופסד "על הנייר" בגין רכישת פרטנר - עוד לפני שמביאים בחשבון את הוצאות המימון.

סביר להניח שלבן דב, בעל השליטה בחברות סקיילקס, פרטנר וטאו לא היו אתמול סיבות לחגיגה לציון שנתיים לרכישת השליטה בפרטנר מידי האצ'יסון ההונג-קונגית (45% באמצעות סקיילקס) תמורת כ-4.65 מיליארד שקל. פרטנר הציגה דו"חות חלשים שכללו ירידה של כ-30% ברווח הנקי ל-205 מיליון שקל. יתרה מכך, החדשות השליליות היו כי בעקבות התפתחויות המקרו והמיקרו הקפיאה פרטנר את חלוקת הדיווידנד - שהיה עד כה כ-80% מהרווח השנתי שלה - בגין התוצאות של הרבעון השני. בעקבות כך, מניית פרטנר צנחה בתל אביב בכ-9% וההפסד של בן דב על הנייר על השקעה בפרטנר תפח לכ-700 מיליון שקל, בשקלול דיווידנדים והוצאות מימון.

גם החברה האם סקיילקס, שיכולת פירעון חובותיה בהיקף של כ-3 מיליארד שקל תלויה במידה ניכרת בדיווידנד מפרטנר, צנחה אתמול בכ-15% כשתשואות האג"ח שלה האמירו לרמות זבל של כ-15%. מניית פרטנר המשיכה לצנוח אתמול בכ-19% גם במסחר בניו יורק. מניית סאני, החברה האם של סקיילקס, איבדה אתמול כ-12%, כך שבן דב יצטרך להציע למחזיקי האג"ח של טאו הסדר חדש, שכן התספורת שמגלמת ההצעה הנוכחית עלתה להרבה יותר מ-50%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully