וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ גלאון: להגן על החוסכים בגופים המוסדיים

צבי זרחיה

11.8.2011 / 10:00

בפניה לממונה על שוק ההון, ביקשה חברת הכנסת זהבה גלאון לבחון מינוי מנהלים מיוחדים לקרנות הפנסיה הנשלטות על ידי בעלי הון המחזיקים באחזקות ריאליות

ח"כ זהבה גלאון (מרצ) פנתה הבוקר לממונה על שוק ההון, פרופ' עודד שריג, בבקשה לבחון מינוי מנהלים מיוחדים לקרנות הפנסיה הנשלטות על ידי בעלי הון המחזיקים באחזקות ריאליות, ולנקוט צעדי הגנה נוספים על ציבור החוסכים בגופים המוסדיים.

גלאון אמרה כי "הצניחה בשווי מניות הטייקונים עומדת להתבטא בשיטפון של הסדרי חוב ו'תספורות' שיבואו כמובן על חשבון החוסכים. על הממונה להתערב כבר עכשיו, ולשקול למנות מנהלים מיוחדים לקרנות שלא יהיו נגועים בניגוד אינטרסים. זו אחריותו לחלץ את הציבור ואת חסכונותיו היום כדי שלא נצטרך אנחנו לחלץ את הטייקונים מחר".

גלאון הוסיפה: "כיום חלק מהגופים המוסדיים נשלט על ידי אותם בעלי הון שהחברות הריאליות שלהם נמצאות בקשיים. לפיכך, כל זמן שלא נקבע כי יש להפריד אחזקות פיננסיות מריאליות, יש חשש גובר שבתרחיש משברי, קרנות הפנסיה יערבו שיקולים זרים ולא יפעלו אך ורק את לטובת ציבור החוסכים. המוסדיים עלולים להכנע לדרישות הטייקונים לפריסת חובות ותספורות עמוקות - על חשבון חסכונות הפנסיה והגמל שלנו".

"על הממונה על שוק ההון לפרט אילו צעדים הוא נוקט כדי להגן על עמיתי הקופות והקרנות, ולוודא כי אמון הציבור במערכת הפיננסית נשמר. עליו לשקול צעדי מנע כדי שלא נגיע למצב בו מי שנהנה מחבילות חילוץ ורשתות הגנה למיניהן יהיו אותם טייקונים חדלי פירעון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully