וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זינוק בבורסות אירופה: פרנקפורט עולה ב-2.9%

רונית דומקה

11.8.2011 / 10:56

אחרי שאתמול נסגר המסחר באירופה בירידות, התהפכה המגמה והמסחר מתנהל בעליות חדות. לונדון עולה ב-1.5% פריז ומדריד עולות ב-2.9% ומילאנו מוסיפה 2.5%

בורסות אירופה רושמות עליות שערים חדות, לאחר שאתמול נפלו על רקע חששות מהתפשטות משבר החוב למדינות הליבה. לונדון עולה ב-1.5%; פריז, מדריד ופרנקפורט מוסיפות 2.9%; מילאנו מוסיפה 2.5%. מדד סטוקס 600 הכלל אירופי עולה ב-2%. החוזים על המסחר בוול סטריט מורים על עליות של כ-1.5% במדדים המובילים.

ירידות קלות נרשמות בשוקי האג"ח הממשלתיות של גרמניה וצרפת, והתשואה עליהן עולה. התשואה על האג"ח הממשלתיות של גרמניה לעשר שנים עולה ב-0.02% ל-2.211%; התשואה על האג"ח המקבילות של צרפת עולה ב-0.01%; התשואות על האג"ח של איטליה וספרד ממשיכות לרדת לאחר שהשבוע רכש הבנק המרכזי של אירופה אג"ח שלהן. התשואה על האג"ח האיטלקיות יורדת ב-0.02% ל-5.053%; התשואה על האג"ח של ספרד יורדת ב-0.02% ל-4.953%.

היורו מתחזק מול הדולר ב-0.6% לרמה של 1.426 דולר ליורו; החוזים על הנפט הגולמי מסוג Light Crude למסירה בספטמבר עולים ב-0.7% ל-83.49 דולר לחבית במסחר האלקטרוני בניו יורק.

נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, נתן לשרי האוצר והתקציב שבוע להגות אמצעים חדשים לקיצוץ עול החובות של צרפת על רקע התגברות החששות בנוגע לחדירת משבר החוב האירופי למדינות הליבה, דיווח "פייננשל טיימס".

סרקוזי כינס ישיבת חירום

אתמול סרקוזי קטע את החופשה שלו בריביירה הצרפתית וזימן את שרי הממשלה לישיבת חירום אשר עסקה במצבה הכלכלי של צרפת. בהצהרה שערך לאחר הישיבה בת השעתיים בארמון האליזה אמר סרקוזי כי מחויבותה של צרפת להפחתת הגירעון מ-7.1% מהתמ"ג בשנה שעברה ל-3% מהתמ"ג עד 2013 "תישמר, ללא קשר להתפתחות המצב הכלכלי".

הצהרתו של סרקוזי נועדה להרגיע את המשקיעים, אשר הטילו בימים האחרונים ספקות בנוגע לעתיד דירוג האשראי המושלם של צרפת (AAA), מה שהביא לעליה במחיר חוזי הביטוח נגד חדלות פירעון של צרפת לשיא. החששות עלו אף שסוכנות הדירוג סטנדרד אנד פור'ס (S&P), אשר הורידה את הדירוג המושלם של ארה"ב ביום שישי, אשררה את תחזית הדירוג של צרפת כיציבה ושיבחה את מדיניות התקציב שלה.

גם במדינות הפריפריה של אירופה ממשיך המשבר להתפשט. אתמול הורידה סוכנות דירוג האשראי פיץ' את דירוג האשראי של קפריסין, והזהירה כי היא ככל הנראה לא תוכל לעמוד בהתחייבויותיה הפיננסיות השנה ותזדקק לחילוץ מצד האיחוד האירופי. פיץ' הורידה את דירוג האשראי של קפריסין מ-A מינוס ל-BBB, והעניקה לה תחזית שלילית, אשר מרמזת כי הורדות נוספות עלולות להתרחש בעתיד.

הורדת הדירוג "נובעת מהידרדרות המצב הפיסקלי, והתחזית של פיץ' כי למדינה לא תהיה גישה לשוקי האג"ח הבינלאומיים, במטרה לממן את חובותיה התופחים", אמר כריס פרייס, בכיר בפיץ'. קפריסין תתחיל את השנה החדשה "עם מאזנים מינימליים", ולא תצליח לעמוד ביעדי המימון שלה "ללא סיוע חיצוני רשמי", הוסיף. פיץ' הודיעה כי גורם נוסף להורדה הוא חשיפתם של בנקים קפריסאים ליוון.

מניות הבנקים רושמות עליות באירופה ומתאוששות מנפילות חדות אתמול. מניית סוסייטה ז'נרל, הבנק השני בצרפת, אשר נפלה אתמול ב-15% על רקע שמועות כי הבנק נקלע לקשיים, עולה ב-6.3%. מנכ"ל סוסייטה ז'נרל הכחיש אתמול את השמועות לפיהן הוא זקוק לחילוץ, והאשים את הורדת הדירוג של ארה"ב בכך שעוררה ספקולציות כי גם צרפת עלולה לאבד את דירוג האשראי המושלם שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully