וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשקיעים מבולבלים? אחד העם נפתח ללא כיוון

דרור רייך

11.8.2011 / 11:16

על רקע הירידות החדות בוול סטריט והפתיחה החיובית בבורסות אירופה נפתח המסחר בבורסה בתל אביב בירידות קלות. ת"א 25 נסחר ללא שינוי ואילו ת"א 100 יורד ב-0.5%

הבורסה באחד העם מחפשת כיוון בהמשך לירידות החדות בסגירת המסחר בוול סטריט אמש והפתיחה החיובית של הבורסות באירופה. מדד ת"א 25 נסחר ללא שינוי, מדד ת"א 100 יורד ב-0.5% מדד הבנקים יורד בכ-0.7% ומדד הנדל"ן נופל בכ-3%. החברה לישראל מאבדת כ-4%, פריגו עולה בכ-4.75% ואפריקה משילה כ-5.9% מערכה.

הדאו ג'ונס נפל אמש ב-4% והנאסד"ק איבד 3.5%. בורסות אירופה סגרו בירידות חדות, כאשר מילאנו השילה 7%, פאריס מדריד ופרנקפורט איבדו 5%.

נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, קטע את החופשה שלו בריביירה הצרפתית כדי לכנס ישיבת חירום של הממשלה על רקע התגברות החששות מפני התרחבות משבר החוב באירופה למדינות הליבה ביבשת, וחשש כי צרפת עלולה לאבד את דירוג האשראי המושלם שלה - AAA. סרקוזי קיים ישיבה בארמון האליזה עם מספר שרים בכירים ונשיא הבנק המרכזי של צרפת אשר עוסקת במצב הכלכלי והפיננסי, נאמר בהודעה שפירסם משרדו של סרקוזי.

עיין רב בנירות הערך של הטייקונים

החוזים על הזהב למסירה בדצמבר נסגרו במחיר של 1,784.3 דולר לאונקייה, זינוק של 2.4%, בבורסת הסחורות של ניו יורק לאחר שבמהלך המסחר עלו לשיא תוך יומי של 1,801 דולר לאונקייה. מחיר הזהב קפץ ב-8.2% מאז שחברת דירוג האשראי סטנדרד אנד פור'ס(S&P) הורידה את דירוג האשראי של ארה"ב ב-5 באוגוסט. החוזים על הנפט הגולמי למסירה בספטמבר נסגרו בניו יורק במחיר של 82.89 דולר לחבית, עלייה של 4.5%. החוזים נסגרו אתמול במחיר של 79.3 דולר לחבית - הרמה הנמוכה ביותר מאז שלהי חודש ספטמבר.

בשוק המט"ח, הין מתחזק ב-0.4% מול הדולר לשער של 76.682 ין לדולר לאחר שאמש התקרב לכדי מרחק נגיעה מרמתו הגבוהה ביותר מאז מלחמת העולם השנייה - 76.25 ין לדולר. הין מזנק גם ב-2% אל מול היורו לשער של 108.43 ין ליורו. היורו יורד ב-1.3% מול הדולר לשער של 1.4185 דולר.

ניירות הערך של רבים מהטייקונים וחברות האחזקות שלהם שנסגרו אתמול בירידות חדות, ימשיכו לרכז עניין גם היום. האג"ח של אלביט הדמיה, שבבעלות מוטי זיסר, נסחרו אתמול בירידות של עד 7% בתשואת זבל של כ-20% - 30%. מניית אלביט הדמיה איבדה 16.3%. מתחילת החודש, איבדה שליש מהשווי שלה ו-72% מתחילת השנה.

איגרות החוב של קונצרן אי.די.בי של נוחי דנקנר סגרו בירידות דרמתיות: דסק"ש עם ירידות של עד 10% ובתשואה של 5%-8%, אג"ח ד' של אי.די.בי עם תשואה של כ-11%, מניית כור סיימה בירידה של כ-15% והשלימה צניחה של 30% מתחילת החודש ו-53% מתחילת שנה על רקע החששות מעסקת קרדיט סוויס.

גם יוסי מימן לא נשאר מאחור: האג"ח של אמפל התרסקו ב-9% ונסחרו בתשואה של 31%.

כור מקבוצת אי.די.בי אחזקות דיווחה אתמול בערב כי הגיעה להסכמות עם בנק הפועלים לגבי שינויי הגדרת יחס שווי שוק של נכסים לחוב. היחס התקרב לאזור ה- 1.4 - יחס שהיה מאפשר לפועלים להעמיד חלק או את מלוא האשראי של כ-900 מיליון שקל לפרעון מיידי אם כור לא תבצע פעולות לשיפור היחס בתוך 14 ימי עסקים.

במסגרת ההסכמים החדשים, שונה היחס כך שהוא לא יפחת מ-1.32. נכון להיום, בעקבות ההזרמות של 700 מיליון שקל על ידי החברות האם, דיסקונט השקעות ואי.די.בי פיתוח של הלוואות בעלים נחותות לחוב של הפועלים ומהוות בעצם תוספת להון עצמי, כור עומדת כיום ביחס הנדרש העומד על כ-1.4.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully