וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפקח למנור: בחרו בין אי. די. בי לבנק אגוד

ערן אזרן

11.8.2011 / 12:16

משפחת מנור – אחת מהשותפות בגרעין השליטה באי.די.בי – תיאלץ להחליט: מכירת מניותיה באי.די.בי עד לשיעור המותר על פי חוק הבנקאות או לחילופין יציאה מגרעין השליטה בבנק אגוד

שש שנים לאחר רפורמת בכר, המפקח על הבנקים דודו זקן, מאלץ עם משפחת מנור – אחת מהשותפות בגרעין השליטה באי.די.בי – להחליט: מכירת מניותיה באי.די.בי עד לשיעור המותר על פי חוק הבנקאות או לחילופין יציאה מגרעין השליטה בבנק אגוד . מכירת המניות באחת מהחברות על פי בחירתה של מנור, צריכה להתבצע עד ל-10 באוגוסט 2012. במהלך תקופה זו, יהיה על מנור לדווח לבנק ישראל בכל תקופה של שלושה חודשים בדבר הצעדים שננקטו ויינקטו לעמידה בהוראה.

יצחק מנור, שותפו של נוחי דנקנר המחזיק ברשותו כ-13.3% ממניות אי.די.בי, נמנה עם יורשי דוד לובינסקי. גרעין השליטה של בנק איגוד כולל בתוכו את משפחת לנדאו (25%), שלמה אליהו (23%) ומשפחת מנור. אשתו של יצחק, רות מנור, ואחייניתה ד"ר יעל אלמוג מחזיקות חדיו כ-22.7% בבנק אגוד דרך חברות נכסי לובינסקי ושרודר.

עד לביצוע המכירה, יהיה על מנור לעמוד במספר תנאים: ראשית יהיה עליו לתת ייפוי כוח לאדם שיפעל בבנק ללא זיקה אליו; שנית, יהיה עליו להתפטר מדירקטוריון הבנק באופן מיידי, ושלישית, בני משפחתו לא יהיו רשאים לכהן כדירקטורים או למנות דירקטורים לבנק. אמש הודיע מנור על התפטרותו מהדירקטוריון. נמסר כי מיופה הכוח שמונה על ידו יהיה עו"ד יהושע רוזנצוויג, לשעבר יו"ר הבנק הבינלאומי.

החלטתו של זקן חלה לאחר שחלפה מסגרת הזמן מאז רפורמת בכר, שאפשרה למשפחת מנור להחזיק במקביל בשליטה בשתי חברות המנהלות תיקי השקעות - כלל פיננסים שבשליטת קבוצת אי.די.בי ובבנק אגוד. החוק קובע כי לא תתאפשר שליטה מקבילה של אדם על כמה חברות המנהלות נכסים עבור הציבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully