וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר באחד העם עלה - נירות ערך הטייקונים צנחו

דרור רייך

11.8.2011 / 17:20

הבורסה באחד העם נסגרה במגמה חיובית. מדד ת"א 25 עלה בכ-0.8%, מדד ת"א 100 עלה בכ-0.3%. במקביל צנחו ניירות הערך של הטייקונים צונחות

ניירות הערך של הטייקונים וחברות האחזקות שלה נסגרו בירידה: אג"ח 1 של אלביט הדמיה, שבבעלות מוטי זיסר, נסחרים בירידות של עד 16.4% בתשואת זבל של כ-47%. מניית אלביט הדמיה מאבדת כ16%.

איגרות החוב של קונצרן אי.די.בי של נוחי דנקנר נסחרות בירידות : אג"ח ד' של אי.די.בי עם תשואה של כ-11%, מניית כור בירידה של כ-16% והשלימה צניחה של 30% מתחילת החודש ו-53% מתחילת שנה על רקע החששות מעסקת קרדיט סוויס .

גם יוסי מימן לא נשאר מאחור: האג"ח של אמפל יורדות ב18% ונסחרות בתשואה של 26%. האג"ח של דלק קבוצה בבעלות יצחק תשובה עובר את רף 10% תשואה לראשונה מאז 2008. טאו של אילן בן דב נופלת ב-5.25%. אג"ח ג' של טאו נחתכת ב-12%.

מניית טאואר שבבעלות החברה לישראל של משפחת עופר יורדת בכ-8.5% וכלכלית ירושלים של אליעזר פישמן משילה כ-3% מערכה.

הבורסה באחד העם נסגרה במגמה חיובית. מדד ת"א 25 עלה בכ-0.8%, מדד ת"א 100 עלה בכ-0.3% מדד הבנקים נותר ללא שינוי ומדד הנדל"ן נופל בכ-3.1%. החברה לישראל סגרה בירידה של 3.4%, פריגו עלתה בכ-4% ו אפריקה משילה כ-6% מערכה.

יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון מציין כי "הנזקים שנגרמו ללקוחות הסולידים חזקים, המוסדיים מלקקים את הפצעים ולא רצים לנצל כל הזדמנות שנוצרת בשוק". עוד הוסיף פגוט כי "בטווח הלא רחוק תהיה התייחסות של חברות הדירוג לאג"חים, ואם הם ירדו לרמת -A (כרגע +A) סדרות שלמות עלולות להיגרע ממדד התל בונד ואז יש פוטנציאל נפיץ".

משבר בשווקים

סוכנות דירוג האשראי פיץ' הורידה אתמול את דירוג האשראי של קפריסין, הזהירה כי היא ככל הנראה לא תוכל לעמוד בהתחייבויותיה הפיננסיות השנה ותזדקק לחילוץ מצד האיחוד האירופי. פיץ' הורידה את דירוג האשראי של קפריסין מ-Aמינוס ל-BBB, והעניקה לה תחזית שלילית, אשר מרמזת כי הורדות נוספות עלולות להתרחש בעתיד.

נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, נתן לשרי האוצר והתקציב שבוע להגות אמצעים חדשים לקיצוץ עול החובות של צרפת על רקע התגברות החששות בנוגע לחדירת משבר החוב האירופי למדינות הליבה, דיווח "פייננשל טיימס". החלטה סופית בנוגע להיקף הקיצוצים החדשים תיכלל בתקציב 2012, ותתבצע בפגישה בין סרקוזי לראש הממשלה פרנסואה פיון ב-24 באוגוסט.

סרקוזי קטע אתמול את החופשה שלו בריביירה הצרפתית וזימן את שרי הממשלה לישיבת חירום אשר עסקה במצבה הכלכלי של צרפת. בהצהרה שערך לאחר הישיבה בת השעתיים בארמון האליזה, אמר סרקוזי כי מחויבותה של צרפת להפחתת הגירעון מ-7.1% מהתמ"ג בשנה שעברה ל-3% מהתמ"ג עד 2013 "תישמר, ללא קשר להתפתחות המצב הכלכלי". החוב של צרפת נאמד ב-2.5 טריליון דולר, שהם 88% מהתמ"ג.

מספר הולך וגדל של כלכלנים, בעיקר מגרמניה, קוראים ליוון לעזוב לפחות באופן זמני את האיחוד האירופי. לפי הכלכלנים, יוון צריכה לעזוב את הגוש היורו לטובתה ולטובת היבשת כולה. מספר כלכלנים גרמנים טוענים כי מדינות נוספות מתוך ה-17 כמו איטליה ופורטוגל יצטרכו אולי לעזוב אף הן את הגוש."זה הדבר הטוב ביותר לכל המעורבים, ובמיוחד ליוון, אם תעזוב את גוש היורו באופן זמני", אמר הנס ורנר סין, נשיא מכון IFOבאוניברסיטת מינכן.

מניות בולטות

חברת הדירוג מדרוג הורידה היום את דירוג איגרות החוב של אמפל שבשליטת יוסי מימן בשלוש דרגות לרמה של Ba3- דרגת השקעה ספקולטיבית. בכך השלימה צניחה חריגה של 6 דרגות מאז מארס האחרון. בנוסף, הותירה מידרוג את איגרות החוב מסדרות א', ב' ו-ג' באופק שלילי, המורה על כך שייתכן שתתבצע הורדת דירוג נוספת. אמפל שולטת ב-12.5% בספקית הגז המצרית EMGהמצרית, שמאז תחילת המהומות במצרים הופסקה אספקתה מספר פעמים בשל פיגועי טרור.

כור מקבוצת אי.די.בי אחזקות דיווחה אתמול בערב כי הגיעה להסכמות עם בנק הפועלים לגבי שינויי הגדרת יחס שווי שוק של נכסים לחוב. היחס התקרב לאזור ה- 1.4 - יחס שהיה מאפשר לפועלים להעמיד חלק או את מלוא האשראי של כ-900 מיליון שקל לפרעון מיידי אם כור לא תבצע פעולות לשיפור היחס בתוך 14 ימי עסקים.

במסגרת ההסכמים החדשים, שונה היחס כך שהוא לא יפחת מ-1.32. נכון להיום, בעקבות ההזרמות של 700 מיליון שקל על ידי החברות האם, דיסקונט השקעות ואי.די.בי פיתוח של הלוואות בעלים נחותות לחוב של הפועלים ומהוות בעצם תוספת להון עצמי, כור עומדת כיום ביחס הנדרש העומד על כ-1.4.

המפקח על הבנקים, דודו זקן, מאלץ עם משפחת מנור - אחת מהשותפות בגרעין השליטה באי.די.בי - למכור את מניותיה באי.די.בי עד לשיעור המותר על פי חוק הבנקאות או לחילופין למכור את השליטה בבנק אגוד עד 10 באוגוסט 2012. יצחק מנור, שברשותו כ-13.3% ממניות אי.די.בי, נמנה עם יורשי דוד לובינסקי, המחזיק כ-22.7% בבנק אגוד (דרך נכסי לובינסקי ושרודר).

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully