וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדנדה: המסחר בוול סטריט נסגר בעליות שערים חדות

נמרוד הלפרן

11.8.2011 / 23:26

לאחר ירידות שערים חדות אתמול, נסגר היום המסחר בבורסות ניו יורק בעליות שערים. מדד דאו ג'ונס עלה ב-3.8%, מדד S&P 500 זינק ב-4.6% ומדד הנאסד"ק קפץ ב-4.7%

הנדנדה בוול סטריט נמשכה גם ביום חמישי, ובורסות המניות בארה"ב נסגרו בעליות חדות לאחר שמספר תביעות האבטלה השבועי בארה"ב ירד מתחת לרמה של 400 אלף בראשונה זה ארבעה חודשים בעקבות דו"חות כספיים טובים מהצפוי של סיסקו וניוז קורפ.

מדד דאו ג'ונס עלה ב-3.8%; מדד S&P 500 הוסיף 4.6%; מדד נאסד"ק טיפס ב-4.7%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות בראשונה זה ארבעה ימים, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים זינקה ב-0.2% לרמה של 2.34%.

מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב ירד בשבוע שעבר ב-7,000 לרמה של 395 אלף - רמה הנמוכה ביותר מאז ראשית חודש אפריל - מסר היום משרד העבודה האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה ל-405 אלף תביעות.
עוד בחזית המקרו כלכלית: הגירעון במאזן הסחר של ארה"ב התרחב במפתיע בחודש יוני לרמתו הגבוהה ביותר מאז אוקטובר 2008 לאחר שהיצוא מארה"ב נפל בשיעור החד ביותר מאז ינואר 2009. הגירעון במאזן הסחר התרחב ב-4.4% ל-53.1 מיליארד דולר לעומת גירעון של 50.8 מיליארד דולר בחודש הקודם, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לגירעון של 48 מיליארד דולר.

מניית הבנק השווייצרי קרדיט סוויס, בה מושקע נוחי דנקנר באמצעות חברת כור שבשליטתו, עולה בקרוב ל-6%. כור נאלצה בימים האחרונים למכור כ-0.75% ממניות הבנק בתמורה כוללת של כ-918 מיליון שקל במטרה להקטין את האשראי שלקחה מבנקים זרים כדי לממן את ההשקעה.
ענקית ציוד רשתות התקשורת סיסקו דיווחה אמש על נפילה של 36% ברווח הנקי - ירידה רבעונית שלישית ברציפות - אולם עלתה על תחזיות האנליסטים בשורה התחתונה זה הרבעון החמישי ברציפות ורשמה צמיחה במכירות זה הרבעון החמישי ברציפות.

ניוז קרופ דיווחה על רווח רבעוני גבוה מהצפוי

סיסקו, שמנוהלת על ידי המנכ"ל הוותיק ג'ון צ'יימברס, רשמה ברבעון השני של השנה רווח של 1.2 מיליארד דולר, או 22 סנט למניה, לעומת רווח של 1.9 מיליארד דולר, או 33 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. בניכוי סעיפים חד פעמיים רשמה החברה רווח של 40 סנט למניה - מעל לתחזית האנליסטים לרווח של 38 סנט למניה. בשורה העליונה רשמה החברה בתקופה המדווחת הכנסות של 11.2 מיליארד דולר לעומת מכירות של 10.8 מיליארד דולר. תחזית האנליסטים היתה להכנסות של 11 מיליארד דולר. חברת המדיה AOL נסחרת על רקע הודעתה על קנייה חוזרת של מניות בהיקף של 250 מיליון דולר.

לאחר שברבעון הקודם החמיצה ניוז קורפ את תחזיות הרווח, דיווחה אמש ענקית המדיה על רווח רבעוני גבוה מהצפוי. זו הפעם השלישית בארבעה הרבעונים האחרונים שבהם החברה מכה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח. ניוז קורפ רשמה ברבעון רווח של 35 סנט למניה - מעל לתחזית האנליסטים היתה לרווח של 30 סנט למניה. הכנסות ניוז קורפ בתקופה המדווחת הסתכמו ב-8.96 מיליארד דולר לעומת 8.11 מיליארד דולר ברבעון המקביל בשנה הקודמת.

תחזית האנליסטים היתה להכנסות של 8.44 מיליארד דולר.
הבוקר הזהיר המגזר העסקי בבריטניה את שרי הממשלה כי המהומות הנמשכות בלונדון ובערים אחרות עלולות להמיט נזק על כלכלת בריטניה הפגיעה. ההערכות הן שכ-10% מהעסקים בתחומי הקמעונות והפנאי נפגעו על ידי ההתפרעויות. לשכת המסחר הבריטית אמרה כי קיץ של ביזה עלול להיות בעל השפעה משמעותית על הכלכלה, ולפיכך חיוני כי המהומות ידוכאו באיבן.

בנוסף, נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, נתן הבוקר לשרי האוצר והתקציב שבוע להגות אמצעים חדשים לקיצוץ עול החובות של צרפת על רקע התגברות החששות בנוגע לחדירת משבר החוב האירופי למדינות הליבה. הצהרתו של סרקוזי נועדה להרגיע את המשקיעים, אשר הטילו ספקות בנוגע לעתיד דירוג האשראי המושלם של צרפת (AAA), שעלול להביא לעליה במחיר חוזי הביטוח נגד חדלות פירעון של צרפת לשיא.

אם לא די בכך, מספר הולך וגדל של כלכלנים, בעיקר מגרמניה, קוראים ליוון לעזוב לפחות באופן זמני את האיחוד האירופי. לפי הכלכלנים, יוון צריכה לעזוב את הגוש היורו לטובתה ולטובת היבשת כולה. מספר כלכלנים גרמנים טוענים כי מדינות נוספות מתוך ה-17 כמו איטליה ופורטוגל יצטרכו אולי לעזוב אף הן את הגוש. המשך זריקת הכסף על יוון רק תוריד את התמריץ של המדינה לחזק את הכלכלה שלה, ובאותו הזמן האיחוד הופך לכזה בו מדינות חזקות מחזיקות על כתפיהן את החלשות, טוענים הכלכלנים.

סוכנות דירוג האשראי פיץ' הורידה אתמול את דירוג האשראי של קפריסין, והזהירה כי היא ככל הנראה לא תוכל לעמוד בהתחייבויותיה הפיננסיות השנה ותזדקק לחילוץ מצד האיחוד האירופי. פיץ' הורידה את דירוג האשראי של קפריסין מ-A מינוס ל-BBB, והעניקה לה תחזית שלילית, אשר מרמזת כי הורדות נוספות עלולות להתרחש בעתיד.

בקרב המניות הישראליות בוול סטריט: יצרנית המשקאות המוגזים להכנה ביתית, סודה סטרים, דיווחה היום על רווח ומכירות רבעוניים שעלו על תחזיות האנליסטים. עם זאת, החברה איכזבה את המשקיעים לאחר שלא העלתה את תחזיותיה כפי שעשתה ברבעון הקודם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully