וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע המסחר התנודתי בתולדות וול סטריט ננעל בעליות

נמרוד הלפרין

12.8.2011 / 23:40

המסחר בניו יורק ננעל בעליות על רקע נתוני מכירות קמעוניות טובים מהצפוי. מדד הדאו ג'ונס טיפס ב-1.1% אך ירד בסיכום שבועי ב-1.5%, ומדד S&P 500 עלה ב-0.5% אולם ירד השבוע ב-1.7%

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה חיובית ביום האחרון של השבוע התנודתי ביותר בתולדותיהן, על רקע נתוני מכירות קמעוניות טובים מהצפוי שפורסמו היום בארה"ב, ולאחר ששורה של מדינות באירופה הטילו הגבלות על מכירה בחסר (שורט) של מניות.

מדד דאו ג'ונס טיפס ב-1.1% אך ירד בסיכום שבועי ב-1.5%; מדד S&P 500 עלה ב-0.5% אולם ירד השבוע ב-1.7%; מדד נאסד"ק הוסיף 0.6%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.1% לרמה של 2.24%. בסיכום שבועי נפלה התשואה השבוע ב-0.52% - הירידה השבועית החדה ביותר מאז דצמבר 2008.

התנודות בשוקי המניות של ארה"ב השבוע היו החדות ביותר בתולדות וול סטריט. ביום המסחר הראשון של השבוע, יום שני, צלל מדד S&P 500 ב-6.7% - הנפילה היומית החדה ביותר מאז דצמבר 2008 - בעקבות הורדת דירוג האשראי המושלם של ארה"ב על ידי חברת דירוג האשראי סטנדרד אנד פור'ס (S&P). למחרת, יום שלישי, קפץ המדד ב-4.7% לאחר שהבנק הפדרלי הודיע כי ישאיר את הריבית בארה"ב בשפל עד אמצע שנת 2013. ביום רביעי נפל המדד ב-4.4% וביום חמישי שב וזינק ב-4.6%. המדד מעולם לא רק תנודות כה חריפות במהלך ארבעה ימי מסחר, לפי נתוני בלומברג.

בטחון הצרכנים בארה"ב נפל החודש לשפל של 31 שנים

בשוק הסחורות: החוזים על הזהב למסירה בדצמבר נסגרו במחיר של 1,742.6 דולר לאונקייה, ירידה של 0.5%, בבורסת הסחורות של ניו יורק. עם זאת, בסיכום שבועי קפץ מחיר הזהב ב-5.5%. החוזים על הנפט הגולמי למסירה בספטמבר נסגרו בניו יורק במחיר של 85.38 דולר לחבית, ירידה של 0.4% בדרכם לירידה שבועית של 1%.

בחזית המקרו כלכלית בארה"ב: המכירות הקמעוניות גדלו ב-0.5% בחודש יולי, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. המכירות הקמעוניות, לא כולל מכירות הרכב, גדלו ב-0.5% - מעל לתחזיות האנליסטים לצמיחה של 0.3%. משרד המסחר גם תיקן כלפי מעלה גם את נתוני המכירות לחודשים מאי ויוני. בשלושה החודשים האחרונים, נרשמה עלייה של 8.2% במכירות הקמעוניות לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת.

בטחון הצרכנים בארה"ב נפל החודש לשפל של 31 שנים לפי נתונים ראשוניים שפורסמו היום. מדד בטחון הצרכנים בארה"ב של ספקית המידע הפיננסי תומסון רויטרס ואוניברסיטת מישיגן נפל החודש לרמה של 54.9 נקודות - רמתו הנמוכה ביותר מאז חודש מאי 1980 - לעומת רמה של 63.7 נקודות בחודש הקודם. תחזית הכלכלנים היתה לירידה מתונה של המדד לרמה של 62 נקודות.

איסור מכירה בחסר של מניות

הסיבות העיקריות לנפילה בבטחון הצרכנים היו שיעור האבטלה הגבוהה, הקיפאון בשכר והויכוח המתמשך סביב העלאת תקרת החוב של הממשל בארה"ב. הסקר נערך לפני הורדת דירוג האשראי של ארה"ב על ידי חברת סטנדרד אנד פור'ס (S&P).

בצדו השני של האוקיינוס האטלנטי: ארבע מדינות באירופה - צרפת, איטליה ספרד ובלגיה - הטילו היום איסור על מכירה בחסר (שורט) של מניות, כחלק ממאמץ מתואם להשיב את האמון לשווקים. גם טורקיה הודיעה על הגבלת השורטים על מניות. מדינות אלה מצטרפות לשלל מדינות שכבר החילו הגבלות כלשהן על שורטים, מיוון ועד דרום קוריאה.

צרפת אסרה על מכירה בחסר של 11 מניות פיננסיות למשך 15 ימים. ספרד אסרה על מכירה בחסר של 16 מניות למשך 15 ימים. בלגיה תאסור על מכירה בחסר של 4 מניות פיננסיות למשך תקופה בלתי ידועה. איטליה כבר החילה הגבלה על מכירה בחסר לפני כמה שבועות, אך ככל הנראה הרחיבה אותה כיום. צעדים דומים ננקטו באירופה ובארה"ב בשיאו של המשבר הפיננסי ב-2008.

עובדי S&P יחקרו?

רשות ני"ע בארה"ב (SEC) הגישה בקשה לסוכנות דירוג האשראי סטנדרד אנד פור'ס (S&P) להעברת שמות העובדים שידעו מבעוד מועד על ההחלטה להוריד את דירוג האשראי של ארה"ב, עליה הוכרז בסוף השבוע שעבר. בקשת הרשות דווחה בעיתון "פייננשל טיימס", מפי מקורות המקורבים לנושא.

המהלך של הרשות לני"ע הוא חלק מחקירה ראשונית בנוגע לחשדות למסחר לפי מידע פנים, דיווח "פייננשל טיימס". הבדיקה מתבצעת על ידי צוות החקירות של הרשות, האחראית על הפיקוח על חברות דירוג האשראי. עם זאת, העיתון דיווח כי לרגולטור לא ידוע על הדלפה ספיציפית מצד עובד שלS&P , וגם לא על פעולת מסחר חריגה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

מניות בולטות במסחר

יצרנית השבבים Nvidia דיווחה היום חמישי לאחר סגירת המסחר על תוצאות כספיות לרבעון השני של השנה אשר עלו על תחזיות האנליסטים. החברה גם סיפקה תחזית מכירות טובה מהצפוי לרבעון הנוכחי.

מנכ"ל בנק אוף אמריקה, בריאן מונהן, נפגש השבוע עם שר האוצר האמריקאי טימותי גייתנר ועם חבר מועצת הנשיאים של הבנק הפדרלי, דניאל טארולו, במסגרת המאמצים להרגיע משקיעים ועובדים בנוגע לנפילת מחיר המניה של הבנק, דיווח "וול סטריט ג'ורנל".

שתי הפגישות התקיימו ביום רביעי בוושינגטון הבירה, לפי העיתון. מטרת הפגישות היתה לדון בנושאים כמו שוק הדיור, הצריכה הפרטית והכלכלה האמריקאית, לדברי שני מקורבים לנושא ל"ג'ורנל". במהלך הפגישות, הדגיש מונהן את הדחיפות שבהגעה להסדר נרחב בנוגע לעיקולי בתים עם כמה רשויות פדרליות וכ-50 תובעים כלליים ברחבי ארה"ב, דיווח העיתון.

מניית הבנק השווייצי קרדיט סוויס, בה מושקע נוחי דנקנר באמצעות חברת כור שבשליטתו, עלתה ביום המסחר האחרון בקרוב ל-6%. בשעה זו המניה עולה בציריך בכ-5%. כור נאלצה בימים האחרונים למכור כ-0.75% ממניות הבנק בתמורה כוללת של כ-918 מיליון שקל במטרה להקטין את האשראי שלקחה מבנקים זרים כדי לממן את ההשקעה. עד כה (טרם ביצוע המכירה) רכש דנקנר 3.21% מהון המניות של הבנק, בתמורה לכ-7 מיליארד שקל. חלק מהמימון לרכישה הועמד לו על ידי הבנקים מורגן סטנלי וסיטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully