וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשובה מוסר את דלק נדל"ן, המנייה מזנקת ב-60%

מיכאל רוכוורגר, ערן אזרן

14.8.2011 / 12:32

דלק נדל"ן תירכש על ידי קרן מטבע זרה. שתזרים 500 מיליון שקל. יצחק תשובה יזרים לעיסקה 020 מיליון שקל. התנאי לעיסקה, מניעת "תספורת" לבעלי האג"ח של החברה

יצחק תשובה מעביר את המושכות בדלק נדל"ן : החברה חתמה בסוף השבוע על מזכר הבנות עם קרן נדל"ן זרה לפיו תועבר השליטה בחברה (50.79%) ללא תמורה. במסגרת מזכר ההבנות, נקבע כי הקרן תזרים לחברה 500 מיליון שקל, שישמשו להחזר החוב לבעלי האג"ח. בנוסף, תשובה עצמו יזרים הלוואה של כ-100 מיליון שקל, ויוותר על חוב של 120 מיליון שקל.

דלק נדל"ן דיווחה כי התנאי לעסקה שנחתמה הוא שהקרן הרוכשת לא תפגע בהחסר החוב לבעלי האג"ח של החברה (בהיקף של 2.2 מיליארד שקל) - כלומר למנוע "תספורת" עתידית. עם זאת, במסגרת הדיווח צויין כי ייתכנו שינויים במועד הפירעון של הקרן וכן שינויים בגובה הריבית על החוב.

המסחר במניית דלק נדל"ן נדחה הבוקר בעקבות ההמתנה להוצאת הדיווח. בשעה זו המניה מזנקת ביותר מ-60%. גם איגרות החוב של דלק נדל"ן מזנקות: אג"ח כ"ה מזנקת בכ-27% והתשואה עליה יורדת ל-344%. אג"ח ה' קופצת בכ-25% והתשואה עליה יורדת ל-43%. היום אמורה להתקיים אסיפה נוספת עם מחזיקי סדרת אג"ח כ"ה, להם חייבת החברה כ-600 מיליון שקל. החברה שאמורה לשלם לבעלי הסדרה בספטמבר הקרוב כ-300 מיליון שקל, ביקשה לדחות את תשלום החוב בעקבות רצונה להגיע להסדר חוב כולל בחברה.

בסיום האסיפה היום מקווים בדלק נדל"ן לקבל אישור לדחייה של תשלומי הקרן עד סוף ינואר 2012, וכן שניתן יהיה להרכיב נציגות למחזיקי האג"ח כדי שיהיה אפשרי לגבש הסדר החוב לכלל הסדרות. בסך הכל, חייבת חברת הנדל"ן מבית תשובה כ-2.2 מיליארד שקל לכלל מחזיקי האג"ח.

בתוך כך, הודיעה דלק נדל"ן בסוף השבוע על ביצוע רכישה עצמית של אג"ח מסדרה א' לא סחירה בשווי של כ- 20 מיליון שקל - זאת בכדי לחסוך לטענת החברה בתשלומי ריבית של כ-1.5 מיליון שקל. לא מדובר בכסף חדש שיוצא מהחברה אלא הכסף הועמד כפיקדון שהועמד בעבר וכעת שוחרר כדי לפרוע את יתרת הסדרה.

בנוסף הוחלט כי רו"ח שלמה זהר (לשעבר יו"ר בנק דיסקונט) לא ישמש כנציגו של תשובה במשא ומתן מול נציגות מחזיקי האג"ח של דלק נדל"ן (לכשזו תתגבש) בשל חשש לניגוד עניינים. החשש נוצר בעקבות העובדה כי זהר משמש, בין השאר, כנשיא חברת אנטרופי המעניקה שירותי אנליזה, חוות דעת מקצועיות וייעוצים לגופים מוסדיים כיצד להצביע באסיפות של בעלי האג"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully