וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השמאי הממשלתי: מחירי הדירות עולים - אבל פחות

רנית נחום-הלוי

14.8.2011 / 13:16

ברבעון השני של שנת 2011 עדיין נמשכה מגמת עליית המחירים בשיעור ממוצע נומינלי של 1.6%, אך מדובר בעלייה קטנה יותר מאשר העליה הקודמת שעמדה על 2.5%

השמאי הממשלתי הראשי טל אלדרוטי מדווח לראשונה על בלימת מחירי הדירות, ירידת מחירים בחלק מהערים ביחס לרבעון הקודם וירידה ניכרת בהיקף העסקות שבוצעו בדירות מגורים.

מתוצאות הסקירה שביצע עולה כי ברבעון השני של שנת 2011 עדיין נמשכה מגמת עליית המחירים בשיעור ממוצע נומינלי של 1.6% בערים בהן נותחו מחירי העסקות בהשוואה לרבעון שלפניו. על אף העלייה, מדובר בירידה נומינלית ביחס לרבעון הראשון של שנת 2011, אז נצפתה מגמת עלייה בשיעור ממוצע נומינלי של כ-2.5%.

בתוך כך מדווח השמאי הממשלתי הראשי על ירידת מחירים קלה בחלק מהערים במחיר הממוצע ביחס לרבעון הקודם. מדובר בירידה בשיעור של 1% בלבד בערים אשדוד, ירושלים, כפר סבא ונתניה. הערים בהם נרשמה עליות מחירים ביחד לרבעון הקודם הן אשקלון - בשיעור הגבוה ביותר של 4% וכן ברחובות, תל אביב, באר שבע, הרצליה ונהריה - בשיעור של 3%.

הגורם המרכזי שעדיין שומר על יציבות מחירים, לדברי השמאי הממשלתי הראשי, הוא המלאי הנמוך יחסית של דירות בלתי מכורות שעומד היום על כ-16 אלף דירות. "מלאי זה הוא הגורם המשפיע ביותר המביא ללחץ מתמשך ולעליה במחירי הדיור", כותב השמאי.

בבחינת רמות המחירים ביחס לרבעון המקביל אשתקד, נראה כי נרשמת עלייה בשיעור נומינלי ממוצע של 10.4% במחירי הדירות. הערים שרשמו את עליות המחירים הגבוהות ביותר מאז השנה שעברה הן: באר שבע (21%), אשקלון (20%), חיפה (16%), חולון (14%) ונהריה, אשדוד ורחובות בשיעור של 11% לעומת השנה שעברה.

הערים תל אביב וראשון לציון רשמו עליה בשיעור של 10% לעומת השנה שעברה. העיר ירושלים רשמה עליה בשיעור של 3% בלבד ביחס לשנה שעברה.

מצד הביקוש, לעומת זאת, מציין השמאי כי ישנן השפעות מנוגדות שגורמות באיזה אופן להקפאת העסקות והן ציפיות להמשך העליה בשיעור הריבית הריאלי וציפיות לנקיטת צעדים ממשלתיים להורדת מחירי הדירות. לעניין מחאת הדיור המתרחשת בשבועות האחרונים מציין השמאי הממשלתי כי הסקירה מתייחסת לתקופה שקדמה לגל המחאה ולכן היא אינה באה לידי ביטוי בסקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully