וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות התקשורת שיפרו תנאים יקנסו במאות אלפי שקלים

15.8.2011 / 9:45

משרד התקשורת מסיים בימים אלה את העבודה על תזכיר חוק "עיצומים כספיים" - לפיו יתאפשרו דרכים חדשות לקנוס את חברות התקשורת בעת הפרה של תנאי הרישיון בסכומים של 25-800 אלף שקלים

בימים אלה מסתיימת במשרד התקשורת העבודה על הכנת תזכיר חוק "עיצומים כספיים". על החוק עומלים המחלקה הכלכלית, המחלקה המשפטית ואגף הפיקוח, והוא יאפשר למשרד כלים חדשים לקנוס את חברות התקשורת בעת הפרה של תנאי רישיון.

חברות התקשורת מפירות כיום פעמים רבות את תנאי הרישיון שלהן, אך כלי הענישה של המשרד מוגבלים לחילוט ערבויות - תהליך ארוך ומסורבל. החוק החדש קובע הליך עיצום מהיר וקנסות בסכומים של 25-800 אלף שקל.

החוק החדש קובע ארבע מדרגות לקניסת חברות התקשורת. במדרגה הראשונה יכול המשרד לקנוס חברות בעד 100 אלף שקל. עבירות במדרגה הזו הן בעיקרן עברות בין חברת תקשורת ללקוח, כמו סירוב לנייד מספר, הגשת חשבונית שלא לפי כללי כתיבת החשבונית שקבע המשרד, סירוב לניתוק לקוח מחברה וסירוב לבצע "ניתוק זיקה" של מכשיר סלולר חדש.

תלונות על מאות עבירות

במשרד מצטברות תלונות על מאות עבירות כאלה, מאחר שכיום לקוחות יודעים להקליט את הנציגים מבצעים את ההפרה. אך עד כה למשרד לא היו כלים יעילים לענישת החברות.

המדרגה השנייה עוסקת בהפרות שקשורות בחובות כלליות של חברות התקשורת, כמו בדיקה תקופתית של רשת התקשורת, אי הפרעה לרשתות אלחוטיות אחרות, או אי הגבלה של גישה לשיחות ארוטיות לפי הכללים. במדרגה זו הקנס יכול להגיע ל-200 אלף שקל.

גם המדרגה השלישית נוגעת להפרות שקשורות לחובות חברות התקשורת, אך ההפרות הן עקרוניות יותר, כמו אי הקמת מרכז שירות, אי הפעלת מוקד תיקון תקלות, אי מנוי אחראי לטיפול בתלונות ציבור וכדומה. במדרגה זו הקנס יכול להגיע ל-400 אלף שקל.

קביעת מנגנון מהיר של קנס

המדרגה הגבוהה ביותר, שבה ניתן להטיל קנסות של עד 800 אלף, נוגעת להפרות עקרוניות כמו פגיעה בתחרות, פגיעה בהפרדה מבנית, הפרות שנוגעות לבעלות צולבת, העברת מידע מסחרי סודי, העברת מידע שגוי לשר או לגורם מטעמו וכדומה. למעשה, כמעט כל ההפרות האפשריות של חברות התקשורת ממופות מחדש בהצעת חוק זה.

החוק קובע "נסיבות מחמירות" נוספות לקנסות אלה, כמו למשל: משך ההפרה היה ארוך, מספר הנפגעים היה גדול, הנזק הכספי היה גדול או שהתועלת לבעל הרישיון מההפרה הייתה גדולה.

תזכיר החוק קובע מנגנון מהיר יחסית של קנס: חברת תקשורת תוכל להגיב לדרישה לעיצום הכספי תוך 30 יום, ואז המשרד ישקול אם להפחית או לשנות הקנס. לאחר מכן, תהיה חברת התקשורת חייבת לשלם את הקנס תוך עוד 30 יום. לבסוף, החוק קובע גם מנגנון שקיפות, שמסגרתו משרד התקשורת יפרסם באתר האינטרנט שלו כל עיצום, כולל מהות ההפרה והקנס שהוטל בגינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully