וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בתל אביב נפתח בעליות ועבר לירידות קלות

אורן פרוינד

15.8.2011 / 10:42

יום המסחר השני בבורסה בתל אביב מתנהל ביציבות תוך נטייה לירידות קלות, לאחר שנפתח בעליות שערים. מדד ת"א 25 נחלש ב-0.2% ומדד ת"א 100 נסחר ביציבות. דלק נדל"ן מאבדת 7%

יום המסחר השני בבורסת תל אביב מתנהל ביציבות תוך נטייה לירידות שערים קלות של עד 0.2% לאחר מגמת ההתאוששות שחלה במסחר אתמול. הבוקר נחלש מדד ת"א 25 ב-0.2%, ומדד ת"א 100 נסחר ביציבות שערים. מדד הבנקים מתחזק הבוקר בעליות של עד 0.2% ומדד מניות הגז והנפט בולט בעליות של עד 2%.

שלל נתונים מקרו צפויים להתפרסם בארה"ב ובהם נתוני האינפלציה ונתוני שוק הדיור. מדד המחירים ליצרן צפוי להתפרסם ביום רביעי, ולמחרת יתפרסם גם מדד המחירים לצרכן. ביום שלישי צפוי עיקר העניין להתמקד דווקא באירופה, שם יתכנסו מנהיגי גוש היורו לדיון במשבר החובות ובצעדים הדרושים לבלימתו.

מדד המחירים ליצרן לחודש יולי צפוי להיוותר ללא שינוי לעומת יוני, ומדד המחירים לצרכן צפוי לטפס באופן מתון - 0.2% לעומת יולי. מדד המחירים לצרכן צפוי לרשום עלייה שנתית של 3.3%, ואילו מדד הליבה, שאינו כולל את מחירי המזון והאנרגיה, צפוי לרשום עלייה שנתית של 1.7%. יעד האינפלציה של הבנק הפדרלי הוא 1.7%-2% עבור נתון הליבה המבוסס על הצריכה הפרטית (המתפרסם לרוב ביחד עם נתוני הצריכה הפרטית). האינפלציה המתונה יחסית צפויה לאפשר לבנק הפדרלי להותיר את הריבית ברמתה הנמוכה בשנתיים הקרובות, כפי שהתחייב לעשות בשבוע שעבר.

גם שוק הדיור האמריקאי מכביד על הכלכלה

הבנק הפדרלי צפה בשבוע שעבר כי האינפלציה תישאר ברמה נמוכה בחודשים הקרובים, אך פירסם תחזית קודרת עבור כלכלת ארה"ב. המצב הכלכלי, ושיעור האבטלה הגבוה בארה"ב, צפויים להכביד על הצריכה הפרטית, ולהקשות על חברות להעלות מחירים, מה שצפוי לשמור על האינפלציה ברמה נמוכה.

שוק הדיור האמריקאי ממשיך להכביד על הכלכלה. כלכלנים צופים כי התחלות הבנייה צפויות לרשום ירידה של 4.6% לקצב שנתי של 600 אלף ביולי. היתרי הבנייה, המצביעים על בנייה עתידית, צפויים לרשום ירידה של 1.9% לעומת יוני. מכירות הבתים הקיימים לעומת זאת צפויות לצמוח לאחר שרשמו שפל של 7 חודשים ביוני.

בזירה האירופאית ממשיך משבר החובות להעיב על השווקים כאשר בשבועות האחרונים קרסו מניות הבנקים באירופה מתוך חשש כי הבנקים יזדקקו לחילוץ ממשלתי עקב כוונת הנושים לצמצם את החשיפה אליהם. בתוך כך החלו להישמע קולות באירופה הקוראים ליוון ופורטוגל לעזוב את האיחוד וגוש היורו. "על יוון ופורטוגל מוכות החובות, שחולצו בשנה שעברה והשנה על ידי האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית מחדלות פירעון, לעזוב בצורה מסודרת את האיחוד האירופי ואת גוש היורו בשל חובותיהן העצומים" - כך אמר המשקיע המיליארדר ג'ורג' סורוס, בראיון למגזין הגרמני "שפיגל" שהתפרסם אתמול.

מניות בולטות במסחר

מניות הטייקונים ובראשן דלק נדל"ן ימשיכו לרכז עניין במסחר לאחר שאתמול הראו מניות אלו סימני התאוששות קלים בהמשך למגמת הקריסה שחלה בשבוע שעבר. דלק נדל"ן זינקה אתמול ב-63% לאחר שדיווחה כי חתמה על מזכר הבנות עם קרן נדל"ן זרה לפיו תועבר השליטה בה (50.79%) ללא תמורה. במסגרת מזכר ההבנות, נקבע כי הקרן תזרים לחברה 500 מיליון שקל, שישמשו להחזר החוב לבעלי האג"ח. בנוסף, תשובה עצמו יזרים הלוואה של כ-100 מיליון שקל, ויוותר על חוב של 120 מיליון שקל.

גם מניות דיסקונט השקעות וכור של נוחי דנקנר ימשיכו לעורר עניין לאחר העליות של עד 20% שהציגו ביום המסחר אתמול.

בשבוע שעבר חברות האחזקה הגדולות רשמו ירידות שערים חריפות, ומניות אלו מחקו כ-40% משוויין כל אחת. טבע תשוב לעורר עניין לאחר שהודיעה הבוקר כי החברה הבת שלה זכתה במכרז בהיקף של 500 מיליון שקל. חברת ס.ל.א, החברה הבת של טבע ישראל זכתה במכרז של חברת כ.צ.ט, שמתמחה בשווק תרופות ציוד רפואי ומוצרי צריכה, בהיקף מוערך של 500 מיליון שקל. ס.ל.א נבחרה על ידי כ.צ.ט לספק שרותי אחסון, לוגיסטיקה והפצה על פי חוזה רב-שנתי.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully