וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: ועדת הכספים תכונס בלשכת ראש הממשלה

צבי זרחיה

15.8.2011 / 10:35

ראש הממשלה צפוי להופיע בפני הוועדה ולהתייחס למתרחש בבורסות ובשוקי ההון, ולשינוי סדרי העדיפויות בתקציב נוכח המחאה. גפני: "על הממשלה לפעול לשינוי מדיניות המסים ולרווחה כלכלית"

על הממשלה להיערך כראוי לנוכח המתרחש בשוקי ההון ובבורסות העולם, ולפקח עליהם על מנת שלא ייגרמו נזקים לכל אותם חוסכים בקרנות ובקופות הגמל לאור התנודות בשוק ההון", כך אומר יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני (יהדות התורה) לקראת הדיון שתקיים בוועדה בצהריים בנוגע למצב במשק לנוכח ירידות השערים בבורסות העולם.

זו הפעם הראשונה בתולדות ועדת הכספים בה היא תכונס בלשכת ראש הממשלה, בנימין נתניהו. נתניהו עצמו יופיע בפני הוועדה ויתייחס לא רק למצב המשק ולבורסות העולם, אלא גם לתוכנית לשינוי סדרי העדיפויות בתקציב המדינה לנוכח המחאה החברתית הגוברת. הח"כים יתבעו ממנו לשנות את תמהיל המסים, להוריד את המסים העקיפים ולעצור את הפחתת מס החברות.

"פצצת זמן חברתית"

לדברי גפני, "הזעזועים בכלכלה העולמית מחייבים את ממשלת ישראל לשמור על המסגרת התקציבית ולא לבצע צעדים מהפכניים שיגרמו לזעזוע ולפגיעה ביציבות הכלכלה והמשק הישראלי ששרדו את המשבר הקודם". עם זאת, טוען יו"ר ועדת הכספים כי "יש צורך לבצע שינויים משמעותיים בכל ההיבטים החברתיים, כדי לאפשר לאזרחים לצרוך מוצרי בסיס בצורה זולה יותר ומפוקחת ולשנות את מדיניות המיסוי הנוכחית בכך שיופחת משמעותית המיסוי העקיף, שהוא מהגבוהים בעולם המערבי".

גפני הוסיף כי "בשנתיים האחרונות קיימה הוועדה עשרות דיונים בכל הנושאים החברתיים והכלכליים, החל מהדיור ועלויות מוצרי הבסיס וכלה במדיניות המיסוי ועליית המחירים בכל תחומי החיים במדינה".

"ועדת הכספים התריעה שוב ושוב בשנים האחרונים כי המצוקות הן אמיתיות וכי מדובר בפצצת זמן חברתית, וכעת לקראת השינויים, ראוי ונכון שהוועדה תהיה חלק מהם כפי שדנה במצוקות, בשנתיים האחרונות ללא הרף". עוד ציין גפני כי "מצוקת הדיור לא תיפתר ביום אחד. על הממשלה להמשיך בחשיבה ובמציאת פתרונות שיועילו לטווח הארוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully