וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתי משתלם יותר לטוס - בראש השנה או בסוכות?

רינה רוזנברג

15.8.2011 / 11:41

המקדימים לטוס יקבלו מחירים טובים יותר, אבל מומלץ להמתין עם הזמנת המקומות - המחירים צפויים לרדת בספטמבר. חברות הנסיעות: "מקווים שמהחאה החברתית לא תשפיע על ההזמנות"

תקופת השיא של החופשות בחו"ל כבר עומדת בפתח, ולפי הדיווחים המחאה החברתית והבורסות היורדות בישראל ובעולם לא שינו את התוכניות של המשפחות הישראליות. מרגע שעבר תשעה באב, ואף לפני כן, יצאו מאות אלפי ישראלים לחו"ל ורשות שדות התעופה הודיעה בכמה מועדים על ימי שיא של תנועת נוסעים בנתב"ג.

נתונים אלה מרגיעים את חששות אנשי ענף התיירות לגבי חגי תשרי, באשר אם הביקושים וההזמנות בהם יהיו דומים לאלה של שנה שעברה.

"אני מקווה שהמחאה לא תשפיע על ההזמנות בחגים", אומר גלעד ברובינסקי, סמנכ"ל שיווק של חברת דיזינהאוז. "אמנם כעת אני לא רואה ביקושים לחגים, אלא רק התחלה של בירורים, אבל זה כי הראש של האנשים עוד בענייני הקיץ ושנת הלימודים ורק לאחר מכן אנו צפויים לראות הזמנות". מנכ"ל חברת קווי חופשה עמי כהן, לעומת זאת, אומר כי "נכון לרגע זה קצב ההזמנות לחגים יפה, גם ליעדי יוון וגם ליעדים במערב אירופה".

מעטים הזמינו עד כה

סמנכ"ל השיווק של איסתא רונן קרסו אומר כי אי אפשר להסתמך על נתוני הקיץ כמדד לעתיד לבוא: "בקיץ לא ראינו השפעה של האירועים על הנסיעות לחו"ל, אבל רוב ההזמנות לתקופה זו בוצעו עוד לפני פרוץ המחאה".

אך למרות חוסר הוודאות הוא לא נשמע מודאג במיוחד, "התחושה שלי היא שלא תהיה השפעה. המחירים לחו"ל בחגים נמוכים יחסית ובגלל סיר הלחץ שאנחנו חיים בו קשה לוותר על חופשה. אם ארשה לעצמי להסתמך על העבר, אפילו במשבר הכלכלי ב-2008 אמנם לא היתה שנה טובה, אבל גם אז לא היתה קטסטרופה ואנשים לא החליטו לעצור את הוצאות התיירות שלהם".

המחירים בחגים נוחים יותר מאשתקד

סמנכ"ל השיווק של ארקיע דודו מחלב נשמע מעט פחות אופטימי מעמיתיו. "אם כיום, חודש וחצי לפני החגים, אני רגיל לראות כבר 15% מההזמנות, נכון לעכשיו יש רק טפטופים של 2%-3%. האם זה מדאיג אותי? כן, אבל בסופו של דבר, משום שהמחירים נמוכים משמעותית השנה בשל שער הדולר הנמוך, אני מאמין שזה יניע את הישראלים. ברגע שכותרות אחרות יתפסו את אלו של המחאה ושל הירידות בבורסה, אני מניח שנחזור לימים כתיקונם. הרי לקהל הישראלי אין באמת פחות כסף עכשיו לעומת התקופה של לפני המחאה".

ואמנם מבדיקת המחירים שערכנו לחבילות נופש לזוג עם שני ילדים השנה לעומת שנה שעברה נראה כי המחירים בחגים השנה מעט יותר נוחים, כנראה בגלל שער הדולר - שירד מ-3.8 שקלים בספטמבר 2010 לכ-3.5 שקלים כיום - ובגלל העובדה שהחגים חלים השנה באוקטובר.

כך למשל המחיר הממוצע לחבילת נופש של 4 לילות בפאריס במלון 3 כוכבים עלתה למשפחה בחול המועד סוכות כ-15 אלף שקל ב-2010. השנה הסכום עומד על כ-13,600 שקל - 1,500 שקל פחות. חבילת נופש למלון רויאל נציונאל בלונדון, עלתה ב-2010 כ-16 אלף שקל למשפחה ובחגים השנה היא תעלה כ-12 אלף שקל.

השנה יש זמן לשתי חופשות

עוד סיבה שגורמת לסוכנים להאמין שישראלים רבים יטוסו לחו"ל בחגים היא מועדם השנה. בשנה שעברה חלו חגי תשרי כבר בתחילת ספטמבר, ולמעשה יצרו רצף חופשות של הילדים. בשל כך רבים יצאו לחופשה אחת מרוכזת. השנה, לעומת זאת, בין חופשת הקיץ לתחילת החגים יש פער של חודש שלם, וההערכות הן שיותר ישראלים ייצאו לחופשה גם בקיץ וגם בחגים.

ואולם אליה וקוץ בה: "החסרון הוא שבאוקטובר מתחיל להיות קצת קר ביעדים כמו יוון שמבוססים על בילוי בים ובבריכה", אומר קרסו. כהן מנסה להרגיע את החשש מפני מזג האוויר הסתווי באזור אגן הים התיכון באוקטובר: "זה לא אומר שאנשים לא ייסעו לנופשונים. יש באזורים אלה מקומות אטרקטיביים לטיולים ולא רק לרביצה בבריכה. בחלק מבתי המלון יש גם בריכה פנימית או מקורה ומחוממת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully