וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "להגדיל הגירעון בתקציב ולהטיל מסי עושר"

צבי זרחיה

15.8.2011 / 17:33

במהלך סיורו בנגב התייחס ברק למחאה החברתית והדגיש כי יתמוך בקיצוצים גם במשרדו. "אם תהיה עסקת חבילה ריאלית במשק שמטפלת בכל בעיות היסוד, גם משרד הביטחון לא ייעדר מהמערכה - ניתן את חלקנו"

שר הביטחון אהוד ברק מצדד בהעלאת המסים על עשירים והגדלת הגרעון בתקציב המדינה. בסיור שקיים בנגב, אמר היום ברק כי "זוהי הזדמנות אמיתית ל'ניו דיל', לשיח אחר בחברה ישראלית. אם בשביל לעשות את הדברים הללו צריך להעלות את המסים על העשירים, לעלות את המסים על רכוש, להעלות את המסים על הכנסות גבוהות מאוד, להגדיל את מקורות התקציב דרך מיסוי ולהגדיל את ההוצאה כדי לפגוש את הדרישות שמגיעות מהחברה - צריך לעשות את זה".

ברק הוסיף כי "אם בשביל הדברים האלה, בעיקר מול מיתון מבחוץ, צריך להרחיב במשהו את הגירעון, יש לעשות זאת במידה ובשכל. זאת על מנת שנדע להתמודד עם הגל של המיתון מחו"ל שיגיע אלינו, כאשר נתחיל להרגיש את הלחץ בתעסוקה וביצוא".

ברק ציין כי על הממשלה לטפל בבעיות מעמד הביניים והשכבות החלשות: פתרון מצוקת הדיור על ידי בנייה מסיבית ודיור בר השגה וטיפול בבעיית החינוך עד גיל 3 על ידי מערכת רחבה לאומית של מעונות יום. ברק הוסיף כי "כל הדברים האלה, יחד עם הורדת המסים העקיפים, הורדת המסים על מוצרי יסוד, הורדת מחירי מים, חשמל ודלק, הם הדברים הנדרשים".

"אחד הדברים המרגשים שקרו למדינה"

שר הביטחון הדגיש כי "הם נדרשים עבור העוצמה החברתית, עבור הדבק החברתי שלנו והם עולים כסף. מי שחושב שאפשר רק לגרד את זה מפה ומפה, וכל משרד ייתן את חלקו - לא יגיע לתשובה. אנחנו צריכים להסתכל למציאות בעיניים, לא להירתע מהחלטות קשות גם אם הן לא תואמות את האידיאולוגיה שמובילה את חלק מהמפלגות והזרמים במדינה. יש לעשות מה שצריך, לשלב ידיים לקבל את ההחלטות, להעמיד את המשאבים ולהתמודד בגובה העיניים עם בעיות היסוד של החברה הישראלית".

ברק חזר והדגיש שיתמוך בקיצוץ בביטחון. "אם וכאשר תהיה עסקת חבילה ריאלית במשק שאכן מתמודדת עם הדברים שעכשיו תיארתי, עסקת חבילה שמטפלת בכל בעיות היסוד. משרד הביטחון לא ייעדר מהמערכה הזאת ואנחנו ניטול בה חלק - וניתן את חלקנו".

"מוכרחים להגיע לשיוויון בנטל"

ברק הוסיף כי "אנחנו ניצבים לפני אחד הדברים הכי מרגשים שקרו למדינת ישראל. אני עוד זוכר את הפנתרים השחורים ואני זוכר את המחאות. זוהי הזדמנות אדירה להנהגת המדינה. זוהי הזדמנות אמיתית לבנות את חברת המופת שעליה דיבר בן גוריון בזמנו, כשהוא דיבר על עם סגולה. אנחנו רוצים חברה שיש בה סולידריות, חברה שנותנת הזדמנות לכל אחד ודורשת אחריות מכל אחד, מכל קהילה, מכל קבוצה. זה דורש מאנשים לקחת חלק. אנחנו צריכים להגיע למצב שבו נגמרת הבדיחה הזאת ששליש עובד, שליש משלם מס ושליש הולך למילואים - אבל זה בעצם אותו השליש".

שר הביטחון אמר כי "מוכרחים להגיע לשיוויון בנטל, לשתף את כל הקבוצות ואני בטוח שגם הקבוצות שהיום מכל מיני סיבות של תשתיות, של הרגלים חברתיים, של מסורת לא נמצאות בתוך המעגל. כולם מבינים, כולם צריכים לשאת בעול, כולם צריכים לצאת לעבודה, כולם צריכים ללמוד לימודי ליבה, כולם צריכים לשרת אם לא בצבא אז בשירות לאומי - כך כולם נושאים בנטל".

ואילו שר הפנים, אלי ישי, אמר אחר הצהריים בישיבת הקבינט הכלכלי חברתי כי "זהו הכינוס הראשון מאז פרצה המחאה. חובתנו להראות לציבור שאנו דנים במצוקות שהציבור סובל מהם וחבל שאנו לא דנים בכך. בקשתי להעלות היום בקבינט הצעת חוק להגבלת שכר הדירה ובקשתי סורבה בשל הסמיכות לוועדת טרכטנברג. חבל שזה לא נעשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully