וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט נסגר בעליות שערים

נמרוד הלפרן

16.8.2011 / 0:05

המדדים עלו בכ-2%; גוגל ירדה ב-1%; אפל עלתה ב-2%; יצרנית בלקברי RIM קפצה ב-9.5%; פרטנר הישראלית עלתה ב-8.5%

בורסות וול סטריט, אשר השלימו בשבוע שעבר את אחד השבועות התנודתיים ביותר בתולדותיהן, פתחו את שבוע המסחר במגמה חיובית לאחר שהתעוררות בשוק המיזוגים והרכישות במסגרתה הודיעו חברות בעולם על עסקות בהיקף של יותר מ-19 מיליארד דולר האפילה בהשפעתה על ירידה חודשית שלישית ברציפות בפעילות הכלכלית באזור ניו יורק.

מדד דאו ג'ונס עלה ב-1.9%; מדד S&P500 עלה זה יום המסחר השלישי ברציפות וטיפס ב-2.2%; מדד הנאסד"ק הוסיף 1.9%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות קלות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.05% לרמה של 2.28%. בשבוע שעבר נפלה התשואה ב-0.52% - הירידה השבועית החדה ביותר מאז דצמבר 2008.

מדד הפעילות הכלכלית באזור ניו יורק ירד החודש למינוס 7.7 נקודות לעומת מינוס 3.8 נקודות ביולי, מסר היום הבנק הפדרלי של ניו יורק. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה של המדד לרמה של אפס נקודות. זה החודש השלישי ברציפות בו המדד נמצא מתחת לרמה של אפס נקודות. מדד מתחת לרמה זו משקף התכווצות בפעילות הכלכלית ואילו מדד מעל לרמה זו מצביע על צמיחה בפעילות.

גוגל ואפל נסחרו על רקע הפצצה שהטילה גוגל לשוק הסלולר, כשהודיעה שתרכוש את חטיבת המכשירים הניידים של מוטורולה לשעבר - מוטורולה מוביליטי, תמורת 12.5 מליארד דולר. מניות RIM, יצרנית בלקברי, ויצרנית מכשירי הסלולר הפינית נוקיה, נסחרות בעליות בעקבות העסקה.

חברת טיים וורנר כייבל תרכוש את מפעילת הכבלים אינסייט קומיוניקיישנס מידי חברת ההשקעות הפרטית קרלייל גרופ, תמורת כ-3 מיליארד דולר במזומן, לדברי מקורבים לעסקה. אינסייט היא חברת הכבלים העשירית בגודלה בארה"ב, ומשרתת כ-750 אלף לקוחות במדינות אילינוי, אינדיאנה קנטאקי ואוהיו.

בקרב המניות הישראליות בוול סטריט: חברת פרטנר נסחרה על רקע הודעת חברת מידרוג כי הכניסה את האג"ח של סאני וסקיילקס של אילן בן דב לרשימת מעקב בשל "הרעה בפרופיל העסקי של והפיננסי של פרטנר".

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully