וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי הנמלים החריפו העיצומים - המפעלים נפגעים

חיים ביאור

16.8.2011 / 9:31

העיצומים, שננקטים על רקע התנגדות עובדי נמל חיפה להפעלת המנופים על ידי עובדים חיצוניים, זוכים לגיבוי מצד ההסתדרות. מחוץ לנמלי חיפה ואשדוד המתינו אמש 16 אניות לפריקה וטעינה

עיצומים בנמלי חיפה ואשדוד שהחלו בשבוע שעבר החמירו אתמול, בגיבוי ההסתדרות. מחוץ לנמל נמל חיפה המתינו אמש תשע אוניות לפריקה וטעינה ובאשדוד המתינו שבע אניות.

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, אמר אתמול שהעיצומים בנמלי הים ננקטים בהתאם לחוק. "הכרזנו על סכסוך עבודה, ובתום שבועיים של 'צינון' כנדרש בחוק, נתנו לעובדים בתי המלאכה ומחלקת הים בנמלי חיפה ואשדוד אור ירוק לפתוח בצעדים. מדובר בצעדים מידתיים, שנועדו להזהיר".

לדבריו, העובדים בחיפה דורשים את הזכות להפעיל בעצמם את המנופים בנמל, בניגוד לעמדת ההנהלה, לפיה עובדים חיצוניים (מיקור חוץ) יפעילו את המנופים, לנוכח העובדה שמדובר במנופים חדשים המצויים בתקופת הרצה. עוד אמר אדרי כי בנמל אשדוד מתנהל כבר זמן ארוך משא ומתן על הסכם שכר קיבוצי, "אבל הממונה על השכר, אילן לוין, מונע את החתימה עליו, למרות שכבר גיבשנו טיוטה והתקרבנו לחתימה סופית". אדרי העריך כי "התעסקותו של הממונה על השכר במשבר הרופאים, מונעת התקדמות לקראת חתימה על הסכם בנמל אשדוד".

נמל אשדוד. אורי לנץ
"חובה להבטיח את הייצוא והייבוא הסדירים כדי למנוע עליות מחירים מיותרות". נמל אשדוד/אורי לנץ

יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית, גד שפר, פנה אתמול לשר התחבורה, ישראל כץ, בבקשה כי יפעל בדחיפות נגד השיבושים בפעילות הנמלים ולהבטחת הובלה ימית סדירה מישראל וממנה. "בנמל חיפה מנופים אינם פועלים והעבודה מתנהלת לאיטה. גם בנמל אשדוד מתקיימת שביתת האטה", כתב שפר. "האוניות המתעכבות הנמל בשל העיצומים מגדילות את עלויות ההובלה הימית, ואת ההתייקרות הזו חשים בכל משק בית בישראל. העיצומים פוגעים במפעלים בישראל, שגם כך סובלים מההאטה".

עוד כתב שפר כי "בתקופה קשה זו, כאשר הכלכלה העולמית סובלת מזעזועים, כאשר מאות אלפי אנשים בישראל יוצאים למחות על יוקר המחיה, חובה להבטיח את הייצוא והייבוא הסדירים כדי למנוע עליות מחירים מיותרות".

חברת נמל חיפה הגישה אתמול בקשה לצו מניעה נגד הוועד האחראי על העיצומים ונגד ההסתדרות. השופטת דלית גילה תדון בבקשה הבוקר.

חברת צים שיגרה פניה ללקוחותיה, שבה נאמר: "לצערנו, כתוצאה מהעיצומים בנמלי ישראל, ייתכנו שיבושים חמורים בטעינות ופריקות מטענים. אנו מבינים את הקשיים שמולם אתם מתמודדים, ונעשה כל מאמץ כדי לסייע ולייעץ לכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully