וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהבית כהן מציעה לרכוש את מניות מבטח שמיר בתנובה

מיכל רוכוורגר

16.8.2011 / 14:02

קרן אייפקס בראשותה של זהבית כהן הגישה הצעת רכש למניותיו של מאיר שמיר בתנובה. על פי ההערכות, העסקה נאמדת ב-6 מיליארד ש'. אם העסקה תושלם, אייפקס תעלה לשיעור החזקה של 76.8% בתנובה

התפתחות מפתיעה בסוגיית האחזקות של חברת מבטח שמיר בקונצרן המזון תנובה, המוחזק ע"י מבטח בכ-20.7%. קרן ההשקעות הפרטיות אייפקס, בעלת השליטה הנוכחית בתנובה (20.7%), הגישה היום הצעת רכש לרכישת מלוא האחזקות של מבטח בתנובה.

אייפקס מעוניינת לשים מאחוריה את הסכסוך הממושך בין הצדדים הנמשך כבר למעלה משנה וחצי בעקבות סירובה של אייפקס לחשוף את דו"חותיה של תנובה ובשל כך נגרעה מניית מבטח מהמסחר בבורסה.

על פי ההערכה מבטח תקבל כ-800 מיליון ש'

אייפקס לא נקבה בהצעה את הסכום שלפיו היא מציעה לקנות את מבטח החוצה. לפי הערכות, במידה שהעסקה תצא אל הפועל, היא תתבצע סביב שווי של כ-6 מיליארד שקל לתנובה , כלומר מבטח תקבל כ-800 מיליון שקל. מדובר בשווי הדומה לפיו ניהלה מבטח מגעים למכירת אחזקותיה לקבוצת משקיעים בראשות לאומי פרטנרס.

אייפקס נתנה למבטח שמיר ארכה עד ל-14 בספטמבר להשלים את העסקה. במידה שהעסקה תושלם, תוכל מבטח לחזור ולהיסחר בבורסה.

מבטח שמיר מסרה בתגובה כי היא "קיבלה את המכתב בו מבקשת אייפקס להיפגש בכדי לרכוש את החזקות מבטח בתנובה. במכתב שהגיע למשרדי החברה לא נקוב מחיר או הצעה כספית ומשום מה הנ"ל מופיעים בתקשורת עוד בטרם הוגשה הצעה לחברה. יחד עם זאת, החברה תשמח להיפגש עם נציגי אייפקס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully