וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע נתוני הצמיחה: המסחר בבורסה נחתם בירידות

דרור רייך

16.8.2011 / 17:08

יום המסחר התנהל על רקע נתוני הצמיחה החלשה בגוש היורו, וכן על האטה בצמיחה בישראל. מדד ת"א 25 ירד בכ-1.44%, מדד הבנקים השיל כ-3.2% מערכו ומדד הגז והנפט ירד בכ-1.9%

יום המסחר בבורסה באחד העם התנהל על רקע נתוני מקרו שהתפרסמו בגוש היורו על צמיחה חלשה ומוקדם יותר על צמיחה מתונה מהצפוי בכלכלה הגרמנית. כמו כן, מדד המחירים לצרכן שירד אמש בניגוד לתחזיות האנליסטים, תרם לעליות נאות של עד 1.8% באיגרות החוב הממשלתיות השקלית הארוכות.

מדד ת"א 25 ירד בכ-1.44% מדד ת"א 100 השיל כ-1.31% מערכו, מדד הנדל"ן הסיר כ-0.9% ואילו מדד הבנקים נחתך בכ-3.15%. בגזרת המניות בלטו בירידות פריגו עם ירידה של 4.58%; כור נחתכה בכ-5.1% ואינטרנט זהב בכ-8.2%. הכשרה אנרגיה ודלק נדל"ן עלו ב-4.99% ו-6.02% בהתאמה.

יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון התייחס ליום המסחר, ואמר כי "זהו יום קשה - לאחר כמה ימי מסחר טובים בחו"ל השוק המקומי לא הצליח להדביק את המגמה. ישנה נזילות נמוכה בשווקים, המשקיעים הסולידיים מוכרים ואין מי שייקנה. גם המשקיעים שמחפשים מחירים אטרקטיביים עדין מחכים למטה. הכול יורד - ואין קשר לפיזור בין הסקטורים השונים". לדבריו, "השוק הקשה ימשך לתקופה לא קצרה, צריך אורך רוח ונשימה. אין כרגע כניסה של כסף זר לבורסה ואנחנו ממשיכים לנוע על הביקושים המקומיים והם קטנים מיום ליום".

ירידה במחירי הדירות בתל אביב

בשוק הסולידי התנהלה מגמה מעורבת וערה במיוחד בגזרת אגרות החוב הממשלתיות. מדד המחירים לצרכן לחודש יולי שרשם אמש ירידה מפתיעה גרר עלייה של עד 1.8% באג"חים הארוכים השקליים, לעומתם אגרות החוב הצמודות רשמו ירידות של כ-0.8%. בתחום הקונצרנים נרשמו ירידות שערים, ומדד תל בונד 20 סיים בירידה של כ-0.57%.

בדיון בוועדת הכספים של הכנסת הבוקר התייחס יו"ר הרשות לניירות ערך, פרופ' שמואל האוזר, לבעיית הריכוזיות במשק ואמר כי "בישראל יש בעיה של מינופים גדולים והלוואות, אבל סך כל אג"ח הקונצרטיות הנסחרות בבורסה נאמד בכ-300 מיליארד שקל, מתוכם משקיעים מוסדיים מחזיקים בפחות מ-25%. אם בוחנים אג"ח בתשואות גבוהות מדובר בסדר גודל של כ-4 מיליארד שקל מתוך 300 מיליארד שקל שעליהם צריך להסתכל יותר מקרוב".

בתוך כך, עם תחילת המסחר פירסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את מחירי הדירות לרבעון השני של 2010. בתל אביב ספגו השנה זעזוע גדול וירידת מחירים בהיקף ממוצע של 6.5%. זאת, כתוצאה מנפילות מחירים של 15.3% בדירות של 4.5-5 חדרים, ושל 8.7% בדירות של 3.5-4 חדרים. עם זאת, חשוב להדגיש, מדובר בנתונים גולמיים לא מעובדים, שמופיעים במסגרת הפרסום על מחירים ממוצעים של דירות בבעלות הדיירים.

מרקל וסרקוזי מכנסים מסיבת עיתונאים

בזירה האירופית ייפגשו היום בערב נשיא צרפת ניקולא סרקוזי, וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, על מנת לדון בצעדים לבלימת התפשטות המשבר באירופה והרגעת השווקים. על רקע החששות מחדירת המשבר למדינות הליבה, התרבו הקריאות לערבויות משותפות למדינות גוש היורו, קריאות שנדחו עד עתה מצד גרמניה וצרפת.

בארצות הברית היקף התחלות הבנייה ירד בחודש יולי ב-1.5%, בין היתר בשל ירידה בביקוש לבתים חדשים על רקע האבטלה הגואה, הידוק תנאי ההלוואות והיצע של בתים מעוקלים מוזלים. היתרי הבנייה ירדו ב-3.2%. מספר התחלות הבנייה ירד לקצב שנתי של 604 אלף בחודש יולי, דיווח משרד המסחר האמריקאי. הנתון של חודש יוני תוקן כלפי מטה לקצב שנתי של 613 אלף. היקף התחלות הבנייה ביולי היה גבוה מהתחזיות לקצב שנתי של 600 אלף. התחלות הבנייה של בתים חד משפחתיים ירד ב-4.9% ל-425 אלף.

רשת הקמעונאות שופרסל , מקבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר, פירסמה הבוקר את דו"חותיה הכספיים לרבעון השני של 2011. מכירות הרשת עלו ב-12.5% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-3 מיליארד. בסיום המסחר המנייה ירדה בכ-1.4%%.

ירידה של 27% בהכנסות בריטיש ישראל

יצרנית מערכות נשק ואלקטרו-אופטיקה הישראלית אלביט מערכות, גם כן פירסמה הבוקר את דו"חותיה הכספיים המסכמים את פעילותה ברבעון השני של 2011. הכנסותיה הרבעוניות של חברה הכלולה במדד מניות ת"א 25 ונאסד"ק, צמחו ב-14%, בהשוואה לרבעון אשתקד, לסך של 691.5 מיליון דולר - מעל לתחזית האנליסטים שציפו למכירות בהיקף 672 מיליון דולר. הגידול במכירות נבע בעיקר מתחומי התקשורת ובקרה והמערכות המוטסות. בתגובה המנייה ירדה ב-2.7%.

חברת הנדל"ן בריטיש ישראל מסכמת את הרבעון השני של שנת 2011. את הרווח לתקופה סיכמה החברה על 119.3 מיליון שקל - ירידה של 27% לעומת התקופה המקבילה 2010 אשתקד. בסוף המסחר המנייה עלתה בכ-1.2%.

בגיזרת המניות הישראליות בוול סטריט פריגו, חברת התרופות ותוספי המזון האמריקאית, סיכמה את פעילותה העסקית במהלך הרבעון השני 2011, עם עלייה של 13.7% בהכנסות לעומת הרבעון אשתקד, לסך 704.6 מיליון דולר. יחד עם זאת, בשוק ציפו לעלייה גבוהה יותר לסך של 706 מיליון דולר בשורת המכירות הרבעוניות. בסיום המסחר בתל אביב ירדה המנייה בכ-4.6%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully