וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: ירידות שערים בעקבות המשבר באירופה

אורן פרוינד

17.8.2011 / 0:00

המסחר בבורסת ניו יורק נסגר במגמה שלילית בעקבות הירידות בשווקי אירופה, למרות הודעת חברת דירוג האשראי פיץ' על השארת דירוג האשראי המושלם לארה"ב. מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.7%

נתוני מקרו מאכזבים וירידות בשווקי אירופה משכו אמש (שלישי) את וול סטריט לירידות שערים על אף הודעתה של חברת הדירוג פיץ' בדבר השארת דירוג האשראי המושלם לארה"ב. המגמה השלילית היוותה שינוי כיוון לאחר ההתאוששות שהחלה בסוף שבוע שעבר ונמשכה אתמול בפתיחת שבוע המסחר בארה"ב. מדד דאו ג'ונס נסגר בירידה של ,0.7%, מדד ה-S&P 500 איבד 1% מערכו ומדד הנאסד"ק השיל 1.2%.

נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, וקנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, קראו היום למשמעת תקציבית מאוחדת בגוש היורו, ולמועצה אותה כינו "ממשלה כלכלית אירופית אמיתית" שתורכב מראשי כל 17 מדינות גוש היורו ותשפר את התיאום הכלכלי בין מדינות הגוש. הגוף החדש, הציעו השניים, ייפגש פעמיים בשנה ובראשותו יעמוד נשיא האיחוד האירופי הרמן ואן רומפוי. סרקוזי הוסיף כי צרפת תציע מס על עסקות פיננסיות. השניים גם הביעו התנגדות לאג"ח משותפות של מדינות גוש היורו, הצעה אותה ניסו לקדם בשבועות האחרונים שר האוצר האיטלקי, ג'וליו טרמונטי, ואחרים.

סוכנות הדירוג השלישית בגודלה בעולם הודיעה הערב כי תשמור על דירוגה המושלם של ארה"ב- AAA, בניגוד לסוכנות הדירוג S&P שהורידה את דירוג האשראי לארה"ב בדרגה אחת וזעזעה את השווקים בעולם.

שלל נתונים מקרו כלכליים צפויים להתפרסם השבוע בכלכלה האמריקאית, שהחשובים בהם הם נתוני האינפלציה ונתוני שוק הדיור. היקף התחלות הבנייה בארה"ב פורסם היום לפני תחילת המסחר והורה על ירידה של 1.5% בחודש יולי, בין היתר בשל ירידה בביקוש לבתים חדשים על רקע האבטלה הגואה, הידוק תנאי ההלוואות והיצע של בתים מעוקלים מוזלים.

מדד המחירים לצרכן צפוי לעלות ב-3.3%

מדד המחירים ליצרן צפוי להתפרסם מחר, ובחמישי יתפרסם גם מדד המחירים לצרכן. מדד המחירים ליצרן צפוי לטפס באופן מתון - 0.2% לעומת יולי. מדד המחירים לצרכן צפוי לרשום עלייה שנתית של 3.3%, ואילו מדד הליבה, שאינו כולל את מחירי המזון והאנרגיה, צפוי לרשום עלייה שנתית של 1.7%. יעד האינפלציה של הבנק הפדרלי הוא 1.7%-2% עבור נתון הליבה המבוסס על הצריכה הפרטית (המתפרסם לרוב ביחד עם נתוני הצריכה הפרטית).

מניות גוגל ואפל ימשיכו לרכז עניין על רקע הודעת גוגל כי תרכוש את חטיבת המכשירים הניידים של מוטורולה לשעבר - מוטורולה מוביליטי, תמורת 12.5 מיליארד דולר.

וול מארט, הקמעונית הגדולה בארה"ב, דיווחה היום על ירידה תשיעית ברציפות במכירות בחנויות בארה"ב. החברה רשמה ירידה של 0.9% במכירות ברבעון השני של 2011 לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי של החברה ברבעון השני עלה ב-5.7% ל-3.8 מיליארד דולר.

בעקבות משבר החוב האמריקאי ממשיכות מניות הבנקים למשוך את תשומת לב המשקיעים. אמש דווח כי הבנקים האמריקאים סיטיגרופ וגולדמן סאקס הגדילו את חשיפתם לבנקים הצרפתיים במחצית הראשונה של השנה, עוד לפני שמניות המגזר הפיננסי באירופה צנחו, בשל החשש מתלותן במימון לטווח הקצר.

סיטיגרופ, הבנק השלישי בגודלו בארה"ב, הגדיל את החשיפה שלו לבנקים צרפתיים ב-40% לסך של 15.7 מיליארד דולר במהלך המחצית הראשונה. גולדמן סאקס הגדיל את החשיפה שלו ב-31%, לסך של 38.5 מיליארד דולר.

הום דיפו היכתה את תחזיות האנליסטים עם עלייה ברווח של 14% ברבעון שני ל-1.36 מיליארד דולר או 86 סנט למניה לעומת 1.19 מיליארד דולר או 72 סנט למניה בשנה קודמת. המכירות עלו ב-4.2% ל-20.23 מיליארד דולר לעומת 19.41 מיליארד דולר בשנה הקודמת.

חברת התרופות הדואלית פריגו היכתה את תחזיות האנליסטים ודיווחה על גידול של 33% ברווח נקי מתואם רבעוני ל-95.5 מיליון דולר.

סודה-סטרים הישראלית ממשיכה במגמה השלילית ומאבדת היום 9% במסחר בארה"ב. החברה פרסמה את תוצאותיה לרבעון השני, שהציגו שיפור בכל הפרמטרים, אולם לא שיפרה את תחזיתה לרבעונים הבאים, מה שהביא לאובדן אמון של המשקיעים בחברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully