וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיל שוברת שיא בהכנסות הרבעוניות: זינוק של 29%

ואדים סבידרסקי

17.8.2011 / 9:02

כיל ממשיכה להכות את התחזיות: הכנסות החברה זינקו ל-1.93 מיליארד דולרים. הרווח מפעילות שוטפת זינק ברבעון ב-41% והסתכם בכ-543 מיליון דולרים - כאשר הצפי עמד על 495 מיליון דולרים

ענקית הדשנים כיל (כימיקלים לישראל) ממשיכה להציג שיפור במכירות רבעון אחרי רבעון. הכנסות החברה ברבעון השני של 2011 עלו ב-29% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-1.93 מיליארד דולר. מדובר בתוצאות הטובות ביותר מאז הרבעון הראשון בשנת 2008.

הרווח מפעילות שוטפת עלה ב-41% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, והסתכם בכ- 543 מיליון דולר. בשורה התחתונה, דיווחה החברה על רווח נקי של 426 מיליון דולר, זינוק של 44% בהשוואה לתקופה המקבילה. תזרים המזומנים החיובי אשר נבע מהפעילות השוטפת הכניס לקופת החברה כ-284 מיליון דולר ברבעון הראשון 2011, לעומת כ-521 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

חברת הדשנים הישראלית מכה את תחזיות האנליסטים בכל הפרמטרים. קונצנזוס האנליסטים, על פי התחזית אותה סיפקה סוכנות בלומברג, היה למכירות של 1.72 מיליארד דולר בלבד. כמו כן, ציפו האנליסטים לרווח תפעולי של 495 מיליון דולר, נמוך בכ-9% מהנתון אותו הציגה הבוקר חברה.

עמידות בתקופות השפל

גם האנליסטים המקומיים גילו פסימיות לקראת הדו"חות. אמיר אדר, מנהל מחלקת המחקר במגדל שוקי הון, התייחס לפעילות האשלג של כיל טרם פרסום הדו"חות: "מדובר ברבעון לא מייצג, שכן הימשכות המגעים מול ההודים הביאה לכך שלא בוצעו משלוחים להודו במהלך הרבעון. נקודת חולשה נוספת, אם כי במימדים צנועים יחסית, צפויה בשוק המקומי לאור קשיים פנימיים בחיפה כימיקלים". במגדל צפו סך מכירות של כ-970 אלף טונה, במחיר אשלג של 450 דולר לטונה ללקוחות חיצוניים". אדר חזה סך מכירות רבעוניות של 1.63 מיליארד דולר ורווח נקי של 270 מיליון דולר.

כיל מציגה סל מוצרים מגוון שאינו מתבסס אך ורק על דשנים, ולכן היא מפגינה עמידות יחסית בתקופות שפל. עם זאת, חלק הארי של רווחיה היה ונותר הפעילות בשוק הדשנים המיועדים לחקלאות. כימיקלים לישראל פועלת בכמה מישורים: הראשון, כיל דשנים מרכזת את תחום הפעילות העיקרי של החברה, הפקת דשנים מבוססי אשלג, זרחן (פוספט) וחנקן מים המלח, ומכירתם כדשן לכל העולם - ובעיקר לברזיל, הודו וסין. המגזר השני הוא כיל מוצרים תעשייתיים, הכולל את תחום הברום (המשמש כמעכב בעירה בתחום האלקטרוניקה כמו מעגלים מודפסים) ומלחי כלור המשמשים בתעשיית הטקסטיל והקוסמטיקה, ובו פועלת כיל גם באמצעות חברת סופרסטה שנרכשה באוגוסט 2007. מוצרים תעשייתיים נוספים הם מתיל ברומיד המשמש לחיטוי הקרקע.

המגזר השלישי הוא מוצרי התכלית המבוססים על מלחי זרחן, המשמשים בתעשיית המזון, חומרי הניקוי, האלקטרוניקה והכימיה. שימושים נוספים הם מעכבי בעירה ביערות ובשטחים פתוחים. בינואר 2008 רכשה כיל מוצרי תכלית פעילות עסקית בתחום הטיפול במים מקבוצת הנקל הגרמנית תמורת כ-89 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully