וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקל וסרקוזי לא הרגיעו: פרנקפורט יורדת ב-1.9%

רונית דומקה

17.8.2011 / 11:10

המסחר בבורסות אירופה מתנהל בירידות שערים למרות ניסיונות ההרגעה של מנהיגי גרמניה וצרפת. הפרנק השווייצי מתחזק ב-0.8% מול הדולר על אף הודעת הבנק המרכזי על צעדים לריסונו

המסחר בבורסות אירופה מתנהל בירידות שערים, לאחר שהודעת מנהיגי גרמניה וצרפת אמש לא הצליחה להרגיע את המשקיעים. לונדון יורדת ב-1.2%; פרנקפורט מאבדת 1.9%; פאריס נסוגה ב-0.7%; מדריד יורדת ב-1.3%; מדד סטוקס 600 יורד ב-1.1%; היורו נחלש מול הדולר ב-0.2% לרמה של 1.437 דולר ליורו; הפרנק השווייצי מתחזק ב-0.8% מול הדולר.

נשיא צרפת ניקולא סרקוזי וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל קראו אתמול למשמעת תקציבית מאוחדת בגוש היורו, ולמועצה אותה כינו "ממשלה כלכלית אירופית אמיתית" שתורכב מראשי כל 17 מדינות גוש היורו ותשפר את התיאום הכלכלי ביניהם. את הצעותיהם הגישו מרקל וסרקוזי לאחר פגישת חירום בפאריס, בעקבות סימני ההאטה באירופה והטלטלה בשווקים הפיננסיים, שחיזקה את החששות מפני הסלמה חריפה של משבר החובות ביבשת. השניים גם הביעו התנגדות לאג"ח משותפות של מדינות גוש היורו, הצעה אותה ניסו לקדם בשבועות האחרונים שר האוצר האיטלקי ג'וליו טרמונטי ואחרים.

מניות הפיננסים מובילות את הירידות

מניות הפיננסים ומפעילות הבורסה באירופה מובילות את הירידות, לאחר שסרקוזי הודיע כי צרפת תציע מס על עסקות פיננסיות. מניית מפעילת הבורסה לונדון סטוק אקסצ'יינג' (LSE) יורדת ב-4%; מניית דויטשה בורסה מאבדת 4.1%; מניית דויטשה בנק יורדת ב-3.5%.

הבנק המרכזי של שווייץ הודיע היום על צעדים לריסון התחזקות הפרנק השווייצי, לאחר שבשבועות האחרונים זינק המטבע על רקע משבר החוב באירופה וההאטה בארה"ב, אשר הבריחו משקיעים אליו כהשקעה בטוחה. בבנק אמרו כי יגבירו את הנזילות של הפרנק באמצעות העלאת דרישות הרזרבות על הבנקים בשווייץ, והכחישו את הדיווחים לפיהם בכוונת הבנק לנקוט אמצעים חריפים יותר כגון קיבוע ליורו וריביות שליליות. הפרנק השווייצי, אשר זינק מוקדם יותר ביותר מ-1% מול הדולר, מתחזק כעת ב-0.8% מול המטבע האמריקאי, לרמה של 0.789 פרנק לדולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully