וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היכן מדורגת תל אביב ברשימת הערים היקרות בעולם?

17.8.2011 / 11:50

על פי הדו"ח שערך בנק UBS השוויצרי, אוסלו הינה העיר היקרה ביותר, ומקומה של תל אביב נותר במקום ה-34. בתחום דירוג השכר, השכר בניו יורק הניצב במקום השמיני כפול מזה בתל אביב

אוסלו, בירת נורווגיה, היא העיר היקרה ביותר בעולם ואחריה הערים השווייצריות ציריך וז'נווה, על פי דו"ח שערכה חטיבת ניהול העושר של בנק UBS השווייצרי. תל אביב נמצאת במקום ה-32, לאחר שבשנה שעברה היא דורגה במקום ה-25 ברשימה, אך יש לציין כי הדו"ח לא כולל את מחירי הדיור בערים.

דו"ח המחירים והשכר של UBS, שמתפרסם בכל שלוש שנים, בוחן 73 ערים ברחבי העולם באמצעות סקר של מחירי 122 שירותים ומוצרי צריכה שונים, המותאמים להרגלי הצריכה במערב אירופה וסקר הנוגע למשכורות, שעות עבודה וימי חופשה, ל-14 מקצועות שונים. הדירוג הנוכחי הוא עדכון של הדירוג שפורסם בשנת 2010.

עוד בין עשר הערים היקרות ביותר מנה UBS את קופנהגן (4), שטוקהולם (5), טוקיו (6) וסידני (7). את העשיריה סוגרת סינגפור (10). המשבר הכלכלי בארה"ב נותן את אותותיו בדו"ח, כאשר ניו יורק מידרדרת בדירוג שבעה מקומות אל המקום ה-14. צמודה אחריה לונדון, שרושמת ירידה של 5 מקומות לעומת הסקר הקודם. העיר הזולה ביותר בדירוג היא מומביי, הגדולה בערי הודו, שדורגה במקום ה-73. בירת הפיליפינים מנילה ובירת הודו דלהי צמודות למומבאי בתחתית הרשימה.

העיר ציריך, שוויץ. Keystone, Alessandro Della Bella, AP
במקום השני - ציריך, שוויץ/AP, Keystone, Alessandro Della Bella

הזולה ביותר: מומביי

המחקר נועד לסייע לתיירים לדעת "מהן הערים הטובות ביותר לערוך בהן קניות, למשל, או היכן אפשר לאכול כמו שצריך במחיר טוב", נאמר בדו"ח. כמו כן, נועד הדו"ח לסייע לחברות להעריך מהו התשלום שעליה לתת לעובדים שהיא שולחת לערים השונות.

בתחום השכר, ציריך מובילה את הדירוג גם השנה כשאחריה ז'נווה, קופנהגן ואוסלו. השכר בניו יורק, השמינית בדירוג, הינו יותר מכפול מהשכר בתל אביב, המדורגת 33.

הסקר מצא עוד כי כוח הקנייה החזק ביותר בהתאם לשכר קיים בציריך, סידני, לוקסמבורג ומיאמי. תושבי ג'קרטה, מנילה וניירובי הם בעלי כח הקנייה הנמוך ביותר. תל אביב מדורגת במקום ה-34, ללא שינוי מהסקר הקודם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully