וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמי מחאת הקוטג' נפגשו עם נוחי דנקנר

עדי דברת מזריץ

17.8.2011 / 12:18

יוזמי חרם הצרכנים נפגשו אמש עם יו"ר קבוצת אי.די.בי בעלת השליטה בשופרסל, ויצאו חלוקים בדעותיהם. דנקנר: "צריכים להירתם יחד, הממשלה היצרנים והרשתות, וליצור הוזלת משמעותית"

נוחי דנקנר, יו"ר קבוצת אי.די.בי בעלת השליטה בשופרסל, קיים אתמול בערב פגישה ארוכה עם יוזמי מחאת הקוטג'. בפגישה, שנמשכה למעלה משלוש שעות והסתיימה אחרי 22:00, לקחו חלק גם מנכ"ל ונשיא שופרסל אפי רוזנהויז ויו"ר שופרסל רפי ביסקר. הפגישה התקיימה במשרדי חברת שופרסל בראשון לציון.

בין היתר, אמר דנקנר בפגישה כי "צריכים להירתם יחד - הממשלה, היצרנים ורשתות השיווק - על מנת ליצור הוזלה משמעותית של מוצרי מזון בסיסיים. השותף המרכזי בעניין הזה הוא הממשלה. לא ניתן יהיה להתמודד בצורה אפקטיבית עם הנושא, אלא בהשתתפות הממשלה בהוזלת המחירים, וזאת על ידי הורדת מסים עקיפים והפחתה חלקית של המע"מ על רשימת מוצרים בסיסיים שכל אזרח במדינה זכאי לרכוש במחיר הוגן ושווה לכל נפש".

ראשי המחאה יצאו מהפגישה חלוקים בדעותיהם, כאשר חלק הרגישו שדנקנר ושופרסל מנסים לבוא לקראתם, וחלקם חשים שדנקנר ושופרסל בסך הכל רוצים להצטייר באופן חיובי.

"המטרה - להוריד את מחירי המזון ב-30%"

"דנקנר בא עם רצון אמיתי לתת פיתרון לדברים שהוא יכול לפתור", אמר ל-TheMarker יפתח שקד, מיוזמי מחאת הקוטג'. "הם לא פוליטיקאים, אלא אנשי עסקים, ולכן הם לא יכולים להרשות לעצמם לעשות ספינים. נכון שהם לא יכולים לתת הנחה על כל המוצרים, אבל הם מוכנים לייצר רשימה של מוצרים שתיגע בכל עם ישראל ולהוריד את מחירם. כמובן שהם רוצים שגם הספקים יתנו את חלקם וגם שהממשלה תעשה את שלה ותבוא עם פתרונות לבעיית מחירי המזון הגבוהים".

שקד סבור כי מאחורי הפגישה עומדת גם ההפגנה שקיימו לפני מספר ימים מול ביתו של דנקנר. בהפגנה השתתפו עשרות אנשים, שהחזיקו שלטים כמו "נוחי לא נוח לי" ו"ריכוזיות=שחיתות חוקית".

"כולם מבינים שצריך להוריד את המחירים"

לדברי איציק אלרוב, מיוזמי מחאת הקוטג', "מאז שהמחאה התחילה רשתות השיווק מנסות לראות איך להחזיר את הצרכנים לסופרים. זה לא קשור להפגנה כזו או אחרת. כרגע כל רשתות השיווק והיצרנים בודקים איך אפשר להוריד מחירים. נפגשנו בעבר עם זהבית כהן (מנכ"ל איפקס בעלת תנובה) ועופרה שטראוס (יו"ר קבוצת שטראוס) וכעת עם דנקנר. זו היתה פגישה ארוכה ומכובדת. כולם מבינים שבאיזשהו שלב צריך להוריד את המחירים, ונראה שהם רציניים ומעוניינים לפעול למען המטרה. המטרה שלנו היא להוריד את מחירי המזון ב-30%, ואנחנו חושבים שזה אפשרי. אנחנו לא דורשים את זה מגורם אחד אלא שכל שרשרת הערך תתרום".

אתמול פירסמה שופרסל את דו"חותיה לרבעון השני, בו רשמה גידול של 16.5% ברווח התפעולי - ל-149 מיליון שקל. עם זאת, רשמה שופרסל ירידה של 24% בשורה התחתונה, כאשר הרווח הנקי הסתכם ב-79 מיליון שקל או רווח מדולל למניה של 0.38 שקל - לעומת רווח של 0.5 שקל ברבעון המקביל.

בשופרסל סירבו להגיב לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully