וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם חברות אחזקה חזקות יידרשו להציג תזרים מזומנים

ערן אזרן

17.8.2011 / 14:06

לפי הודעת הרשות לניירות ערך, ההוראה נועדה "לצמצם את חוסר הוודאות בשוק ביחס למצבן של חברות אחזקה להן התחייבויות משמעותיות כלפי נושים מהציבור, ולחזק את אמון הציבור בשוק ההון"

רשות ניירות ערך מצפה מחברות אחזקה שהנפיקו אג"ח בהיקפים משמעותיים להציג במסגרת הסברי הדירקטוריון גם דו"ח תזרים מזומנים חזוי לשנה הקרובה, גם אם החברות אינן מצויות בקשיים תזרימיים - כך נמסר בהודעה שפירסמה היום (ד') הרשות. הפירוט יכלול את המקורות והשימושים שהחברה מתכוונת לעשות במזומנים במסגרת אותה התקופה.

הרשות מנמקת בקשה זו ב"תמורות האחרונות בשוק ההון והתנודות החדות במחירי ניירות ערך". בהודעה שפירסמה נאמר שההוראה נועדה "לצמצם את חוסר הוודאות השורר בשוק ביחס למצבן של חברות אחזקה להן התחייבויות משמעותיות כלפי נושים מהציבור, ובמטרה לחזק את אמון הציבור בשוק ההון". כמו כן נטען כי "פרסום המידע יקל על ניתוחו על ידי המשקיעים ויביא להצגת תמונה מדויקת יותר של מצבן הפיננסי של חברות האחזקה בתקופה הנוכחית".

חשש לקריסת טייקון

באחרונה העלו ספקולציות שונות בשוק באשר ליכולתן של חברות אחזקה גדולות שגייסו היקף אשראי גבוה מהציבור להחזיר את חובן, וזאת לאור קשיים תזרימיים שונים אליהם נקלעו בעקבות השקעות שונות או כתוצאה מהוראות רגולטוריות חדשות העלולות לפגוע ברווחיותן של חברות תפעוליות.

תקנות ני"ע הנוכחיות קובעות כי רק חברות שמתקיימים בהם סימני אזהרה קבועים (גירעון בהון, גירעון בהון החוזר ותזרים מזומנים שלילי מפעילות שוטפת או הפניית תשומת לב של רואה החשבון לקשיים פיננסיים) יפרסמו דו"ח תזרים מזומנים חזוי לתקופה של שנתיים, או, לחילופין, הצהרה של הדירקטוריון כי ביכולתו של התאגיד לעמוד בהתחייבויותיו הצפויות והקיימות.

בדו"ח התזרים אמורות החברות לפרט את ההתחייבויות, הן הקיימות והן הצפויות, שהתאגיד נדרש לפרוע במהלך תקופה בת שנתיים, המתחילה בתום שנת הדיווח או יום הדו"ח, וכן המקורות הכספיים מהם צופה התאגיד לפרוע את ההתחייבויות. כמו כן, על הדירקטוריון לתת את הסבריו לגבי תזרים המזומנים החזוי הנכלל בדו"ח. הדו"ח הנוכחי לחברות אחזקה שאינן בקשיים עתיד להציג את החזר החוב במשך 12 החודשים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully