וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האופטימיות חזרה לאחד העם: המסחר ננעל בעליות

ואדים סבידרסקי

17.8.2011 / 17:06

המסחר נחתם בעליות שהתחזקו לקראת סגירה, בהתאם לאיתות חיובי מוול סטריט. מדד ת"א 25 הוסיף 3% ומדד ת"א 100 עלה ב2.5%. מחזורי המסחר הסתכמו ב-1.25 מיליארד שקלים, נמוך מהממוצע

המסחר באחד העם נחתם היום בעליות שערים אשר התחזקו לקראת שעת הסגירה, בהתאם לאיתות החיובי מוול סטריט. שקט יחסי בזירת המקרו הגלובלית פינה למשקיעים המקומיים זמן לעריכת חושבים והערכת מצב אחזקתם, לאור הטלטלות אשר פוקדות את השווקים לאחרונה.

כמו כן, עונת הדו"חות הרבעוניים השנייה בעיצומה והבוקר פירסמו כמה מהחברות המובילות במשק את דו"חותיהן, בינהן ענקית הדשנים כיל שהיכתה את תחזיות האנליסטים עם הכנסות שיא ברבעון השני.

מדד ת"א 25 הוסיף 3% לערכו ונחתם מעל לרמת 1,100 נקודות, ומדד ת"א 100 עלה ב-2.5% והתקרב לרמת 1,000 נקודות. מדד מניות הבנקים עלה ב-3% ומניות הנדל"ן הוסיפו 2.3%. מחזורי המסחר הסתכמו ב-1.25 מיליארד שקל, נמוך ממוצע היומי המקובל.

מנהיגי צרפת וגרמניה התחייבו ביום שלישי, לנקוט צעדים מוחשיים לקראת איחוד פוליטי וכלכלי הדוק יותר של 17 מדינות גוש היורו. עם זאת, לא ברור האם הצעות אלה מספיקות או ניתנות למימוש מהיר דיו כדי לרצות את השווקים החוששים ממצב החובות של גוש היורו והכלכלות המדשדשות של מדינותיו.

המדד המשולב למצב השוק רשם עלייה של 0.2%

בורסות וול סטריט נסחרות במגמה חיובית זו הפעם הרביעית בחמישה ימי המסחר האחרונים בעקבות תחזיות טובות מהצפוי של ענקית הציוד המשרדי סטייפלס והקמעונאית המוזלת טרגט. בנוסף, עלייה חדה מהצפוי במדד המחירים ליצרן בארה"ב תומכת בעליות.

פיץ', סוכנות הדירוג השלישית בגודלה בעולם, הודיעה אמש כי תשמור על דירוגה המושלם של ארה"ב - AAA, בניגוד לסוכנות הדירוג S&P, שהורידה את דירוג האשראי לארה"ב בדרגה אחת וזיעזעה את השווקים בעולם.

בזירת המקרו המקומית, בנק ישראל פירסם היום את המדד המשולב למצב המשק בחודש יולי אשר רשם עלייה של 0.2% וזאת בדומה לעליות בארבעת החודשים הקודמים. נתוני המדד מצביעים על המשך התרחבות הפעילות במשק, אם כי בקצב מתון יותר מזה שנרשם ברבעון הראשון של השנה, זאת בשל עלייה במדדי יבוא ויצוא הסחורות שקוזזו על ידי ירידות במדדי יצוא השירותיים, הייצור התעשייתי והפדיון של המסחר והשירותים.

הכנסות כיל עלו ב-29%

ענקית הדשנים כיל ממשיכה להציג שיפור במכירות רבעון אחרי רבעון. הכנסות החברה ברבעון השני של 2011 עלו ב-29% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-1.93 מיליארד דולר. מדובר בתוצאות הטובות ביותר בתולדות החברה. הרווח מפעילות שוטפת עלה ב-41% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, והסתכם בכ- 543 מיליון דולר. בשורה התחתונה, דיווחה החברה על רווח נקי של 426 מיליון דולר, זינוק של 44% בהשוואה לתקופה המקבילה.

יצרנית המזון המובילה במשק, שטראוס גרופ, הציגה עלייה של 16.5% בפדיון ברבעון השני בהשוואה לרבעון המקביל, כך שהכנסותיה הסתכמו ב-1.84 מיליארד שקל. עם זאת, שולי הרווח הגולמי ירדו מ-39.6% ברבעון המקביל ל-35.4% ברבעון השני של 2011 ובתוספת לגידול בהוצאות התפעוליות, גרמו לירידה של 20% ברווח שנבע מפעילותה השוטפת של החברה ושהסתכם ב-115 מיליון שקל.

גם אל על פירסמה הבוקר את דו"חותיה הכספיים בהם היא מדווחת על גידול של 5.6% בהכנסות החברה שהסתכמו ב-530 מיליון דולר. על אף הגידול בהכנסות החברה, עלייה במחירי הדלק הסילוני הביאו את חברת התעופה להפסד תפעולי של 23.2 מיליון דולר לעומת רווח של 25 מיליון דולר ברבעון המקביל. בשורה התחתונה עברה החברה להפסד נקי של 19.7 מיליון דולר לעומת רווח נקי של 14.8 מיליון דולר ברבעון המקביל.

סאני תשעבד 4 מיליון מניות נוספות של סקיילקס

אמש פירסמה יבואנית כלי הרכב דלק רכב שבשליטת גיל אגמון את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2011, בהן דיווחה על קיטון במכירות, שהסתכמו ב-893 מיליון שקל לעומת 1.2 מיליארד שקל ברבעון המקביל. בשורת הרווח הנקי הציגה החברה רווח של 61.2 מיליון שקל בדומה ל-60.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

חברת סאני בשליטתו של אילן בן דב דיווחה כי תשעבד 4 מיליון מניות נוספות של סקיילקס עבור מחזיקי איגרות החוב מסדרות א', ב' ו-ג' של החברה. סך השיעבוד הנוסף יקיף 4.091 מיליון מניות רגילות של סקיילקס בנות ערך נקוב של 0.12 שקלים כל אחת, המצויות בבעלות החברה, וזאת בנוסף למניות סקיילקס אשר כבר שועבדו, על פי שטר הנאמנות שנחתם ב-6 בינואר 2010 ותוקן כשבועיים לאחר מכן.

חברת מי עדן מרחיבה את עסקי הקפה שלה: מי עדן הודיעה היום על רכישת חברת שירותי הקפה הבריטית שייקספיר. לחברת הקפה שייקספיר מחזור מכירות שנתי של יותר מ-8 מיליון יורו והיא מפעילה כ-4,500 מכונות ברחבי סקוטלנד, אנגליה ווויילס. החברה מתמחה בהפעלת ומכירת מכונות קפה ומשקאות חמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully