וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל: המדד המשולב עלה בחודש יולי ב-0.2%

ואדים סבידרסקי ודרור רייך

17.8.2011 / 17:14

נתוני המדד המשולב לחודש יולי מצביעים על התרחבות פעילות המשק, אם כי בקצב מתון יותר מזה שנרשם ברבעון הראשון של השנה. מדד ייבוא מוצרי צריכה עלה בחודש יולי בשיעור של 3%

בנק ישראל פירסם היום את המדד המשולב למצב המשק בחודש יולי אשר רושם עלייה של 0.2% וזאת בדומה לעליות בארבעת החודשים הקודמים. נתוני המדד מצביעים על המשך התרחבות הפעילות במשק, אם כי בקצב מתון יותר מזה שנרשם ברבעון הראשון של השנה, זאת בשל עלייה במדדי יבוא ויצוא הסחורות שקוזזו על ידי ירידות במדדי יצוא השירותיים, הייצור התעשייתי והפדיון של המסחר והשירותים.

מדד המשולב מהווה אינדיקטור סינתטי לאבחון כיוון התפתחותה של הפעילות הריאלית במשק המקומי. מדד זה מחושב בחטיבת המחקר של בנק ישראל על סמך 7 רכיבים ובין היתר נתוני מדד היצור התעשייתי ומדדי הפדיון בענפי המשק המתפרסמים על ידי הלמ"ס.

אשר להתפתחות רכיבי המדד: מדד הייצור התעשייתי ירד ביוני בשיעור של 2.9%, לאחר עלייה של 2.3% בחודש מאי; מדד הפדיון של המסחר והשירותים ירד ביוני ב-0.4%, לעומת עלייה של 2.2% במאי; מדד יצוא השירותים ירד בחודש יולי בשיעור של 3.2% לאחר עלייה של 4% בחודש יוני; מדד יבוא תשומות לייצור עלה בחודש יולי בשיעור של 0.6%, לאחר ירידה בו של 4.5% בחודש יוני; מדד יצוא הסחורות עלה בחודש יולי בשיעור של 0.2%, בהמשך לעלייה של 2% בחודש יוני; מדד יבוא מוצרי צריכה עלה בחודש יולי בשיעור של 3%, לאחר ירידה של 6.7% בחודש יוני.

המדד המשולב מורכב משני אלמנטים נפרדים, קצב הצמיחה ארוך הטווח המחושב על פי קומבינציה ליניארית של מגמות, ומחזורי צמיחה שהם תנועות קצרות טווח של המדד (האצה/האטה) יחסית לקצב הצמיחה ארוך הטווח המחושבות באמצעות מודל לא ליניארי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully