וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרכטנברג: "נחוייב להתעמת עם בחירות קשות"

צבי זרחיה

17.8.2011 / 22:26

שר האוצר יובל שטייניץ נפגש עם פרופ' מנואל טרכטנברג לפגישת עבודה. טרכטנברג: "אם רוצים יותר מא' צריך לוותר על ב'. אין ארוחות חינם. האשליה הזו שניתן גם וגם שייך לגיל הרך"

"אנו חייבים להתעמת עם סדרי עדיפויות ובחירות קשות. המחאה יצרה זעקה גדולה לאוסף תחומים בהם הציבור הישראלי מרגיש חוסרים וצריך לתת להם מענה. כל כלכלן מתחיל יודע על עקומת התמורה" - כך אמר אתמול פרופ' מנואל טרכטנברג בפגישת עבודה עם שר האוצר יובל שטייניץ.

"אם רוצים יותר מא' צריך לוותר על ב'. אין ארוחות חינם. האשליה הזו שניתן גם וגם שייך לגיל הרך. לא נסטה מזה זה צו מוסרי", אמר טרכטנברג. הוא הוסיף כי "כולנו מבינים ששיתוף פעולה עם נציגי האוצר, שחלק מהם שותפים בוועדה, הוא ציר מרכזי. יש שיתוף פעולה כנה. אני מעריך מאוד את העובדה שכל אנשי האוצר באים מתחושת שליחות. מעבר לפוזיציה ולתפקיד. זה חייב להיות כך אחרת זה לא יעבוד".

"חברי הוועדה מאופיינים ביכולת מקצועית נדירה לצד רגישות חברתית"אמר טרכטנברג. "אנו צועדים על גשר צר מאוד ומסביב תהום עמוקה. אם נסטה בצורה משמעותית מעקרונות המדיניות הכלכלית אנו עלולים ליפול מהגשר ולהתרסק. אין לי ספק שהצוות יגיש המלצות רציניות, חדשניות בכל התחומים שבהם היא קיבלה מנדט, גם בתחום תמהיל המסים", אמר שטייניץ. "אנו מוכנים לשינוי בתמהיל, וגם לצעדים שיידרשו בתחום הדיור, יוקר המחיה, הסרת מכסים, יבוא ובסדר העדיפויות בענייני רווחה. נשמח מאוד לקבל המלצות בכל התחומים".

בכתב המינוי לצוות מנואל נקבע כי "הצוות יבחן חלופות להקלת הנטל הכלכלי המוטל על אזרחי ישראל, ויביא את המלצותיו בפני הקבינט החברתי כלכלי". לפי כתב המינוי, "המלצות הוועדה יביאו לידי ביטוי את הצורך בשמירה על אחריות פיסקאלית בתקציב המדינה. במהלך עבודתו, ינהל הצוות דיאלוג עם הציבור הישראלי, ובכלל זה נציגי קבוצות וארגונים, וישמע את עמדותיהם ורעיונותיהם לגבי צעדי מדיניות אפשריים.

הצוות יהיה רשאי להקים צוותי משנה לעבודה על נושאים פרטניים ולהיעזר בעובדי מדינה ובמומחים כל שיידרש". בכתב המינוי נקבע כי הצוות יעסוק ב סדר העדיפויות במטרה להקל את הנטל הכלכלי על אזרחי ישראל, שינוי בתמהיל המסים, הרחבת הנגישות לשירותים חברתיים, הגברת התחרותיות והיעילות בשוקי מוצרים ושירותים במטרה להפחית את מחיריהם והתוויית צעדי יישום לתוכנית הדיור שהושקה על ידי הממשלה ביולי האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully