וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לוועדת הריכוזיות: "רוצה מסקנות מעשיות"

18.8.2011 / 9:24

ראש הממשלה ביקש מחברי הוועדה עמם נפגש בימים האחרונים המלצות בעיקר בנוגע להפרדת אחזקות ריאליות מאחזקות פיננסיות ולפתרון בעיית הפירמידות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש בימים האחרונים עם חברי הוועדה להגברת התחרותיות במשק (ועדת הריכוזיות) ושמע מהם על ההמלצות המתגבשות.

נתניהו התרשם שהמסקנות לא מספיק מעשיות ולחץ על הוועדה להציג המלצות מעשיות ודרסטיות יותר, בעיקר בנוגע להפרדת אחזקות ריאליות מאחזקות פיננסיות ולפתרון בעיית הפירמידות העסקיות - שני הנושאים שצפויים לעמוד בבסיס הדו"ח שתגיש הוועדה בשבועות הקרובים.

ההנחה היא ששליטה במקביל בחברה פיננסית (בנק, חברת ביטוח, או בית השקעות) ובחברה ריאלית (דלק, מזון, שיווק או סלולר) יש בה פוטנציאל לניגוד עניינים מובנה ולפגיעה בצרכנים, במתחרים ובחסכונות של הציבור, שגם משפיעה לרעה על יוקר המחיה. גם בעיית הפירמידות העסקיות, שבה איש עסקים עם הון מצומצם יחסית שולט בקבוצת ענק, גורמת לפגיעה במשק ובצמיחתו.

מאז הוקמה ועדת הריכוזיות פרשו ממנה כמה מחבריה - הממונה על ההגבלים העסקיים רונית קן, יו"ר רשות ניירות ערך זוהר גושן, והמפקח על הבנקים רוני חזקיהו. עתה סובלת הוועדה מפרישתם הצפויה של שני היו"רים, מנכ"ל משרד ראש הממשלה איל גבאי, שאמור לפרוש בתחילת ספטמבר, ומנכ"ל משרד האוצר חיים שני. מבחינת גבאי, קיימת אפשרות שהוא לא יחתום על דו"ח הוועדה, אם זה יפורסם לאחר מועד פרישתו. שני, שהתפטר גם הוא מתפקידו, יישאר כנראה עד תום עבודת הוועדה, שכן מועד פרישתו לא נקבע.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי נתניהו נחוש בעמדתו לפעול כדי למגר את הריכוזיות במשק: "מצפה שהוועדה שמינה תגיש לו המלצות רציניות ומעשיות כדי לצמצם את הריכוזיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully