וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע הפיגוע בדרום: ירידות חדות באחד העם

שלי אפלברג

18.8.2011 / 14:37

אחרי הפיגוע המשולב בדרום יורדים המדדים בבורסה התל אביבית. ת"א 25 ות"א 100 יורדים ב-2.5%. מדד הנדל"ן יורד ב2.1%

הבורסה בתל אביב עברה לירידות חדות בעקבות מתקפת הטרור המשולבת באיזור אילת. ת"א 25 מאבד כעת 2.5% מערכו, ת"א 100 יורד ב-2.5%, מדד הנדל"ן נחלש ב-2.1% ומדד הבנקים צונח ב-3.3% עקב הפחד של המשקיעים לגבי החשיפה שלהם לאג"ח באירופה. מדד הנפט וגז משיל כ-3.2% מערכו.

מדד הביטוח שפתח עם הירידה החדה של היום כ-1.4% נסחר כעת בירידה של 1.2%. מדדי התל בונד שבתחילת היום נסחרו ללא שינוי ואף עלו ב-0.2% במהלך המסחר עבר לירידות של כ-0.5%.

גלעד אלטשולר, מנכ"ל בית ההשקעות אלטשולר שחם, אמר כי "קשה לדעת כמה מהירידות נובעות מהפיגוע וכמה הן מושפעות מהירידות החדות באירופה או מהחוזים העתידיים בארה"ב, המורים על ירידות בפתיחה המסחר". את עיקר ההשפעה של הפיגוע רואה אלטשולר בעלייה החדה ביורו ובדולר, אשר זינקו ב-1% מול השקל.

ראלי בשוק האג"ח הממשלתיות

"הראלי בשוק האג"ח הממשלתיות הארוכות השקליות ממשיך. המשקיעים שהשקיעו באפיק זה ראו תשואה של קרוב ל-5% בחודש עקב העלייה במחיר", אומר יניב פגוט, אסטרטג ראשי בקבוצת איילון. "בשעה שכל האפיקים האחרים מתרסקים, הציבור לא נמצא שם כי מנהלי ההשקעות שלחו אותו להתבצר באפיקים אחרים קצרי מועד. דווקא אפיק זה יכול היה להווה הגנה". האג"ח הממשלתי הארוך נסחר בעליות של 0.3% בשחרים הארוכים הצמודים ישנן עליות של 0.4% ובקצרים העליות נחלשו ללא יותר מ-0.1%.

מניית הכשרה אנרגיה חורגת מהמגמה עלתה כבר ב9% ועתה עולה רק בכ-2% במחזור של 14 מיליון שקל. המניה עלתה ב-40% בימים האחרונים.

מניית אלוני חץ עולה ב1.7% במחזור ער עקב הדוחות הטובים אותם פרסמה אתמול.

ניגוד למסחר בתל אביב שנסגר אתמול בעליות חדות, הבורסות בארה"ב נסחרו בתנודתיות. מדד דאו ג'ונס נסגר כמעט ללא שינוי, ו-S&P 500 עלה ב-0.1%. מדד נאסד"ק איבד 0.5%. האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגרו בעליות והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.05% לרמה של 2.17%.

"אני לא זוכר ב-10 השנים האחרונות רמה כזו של תנודתיות בשיעור 5% מטה ומעלה באותו היום במדדים, כפי שאפיינה את המסחר בשבועות האחרונים בעולם ובישראל", מציין מנכ"ל מיטב טרייד מורן צור, "הציבור פודה קרנות נאמנות, מה שמוביל את הקרנות למכור סחורה טובה ובסופו של יום לירידות שערים".

"המוסדיים המנהלים את קופות הגמל מנצלים כסף נזיל וקופצים על הזדמנויות ואז באות עליות. סוחרי היום ושחקני המעוף שחלקם עובדים עם סכומים גדולים מנצחים על המקהלה ומנצלים את התנודתיות במדדים ומחריפים אותה".

את הזרקור מפנה צור לתיקון החד שחל באג"ח הקונצרני. לדוגמה, אג"ח 7 של אי.די.בי פיתוח. מבלי לתת המלצת "קנייה" בתשואה הנוכחית שלה מציין צור כי היא נסחרה ביום חמישי האחרון ב-15% תשואה. עתה היא נסחרת עם תשואה של 6.87%.

"אני לא רואה שום הבדל בין מצבה של אי.די.בי לפני שבוע להיום", מציין צור. "זאת דוגמה מובהקת לכך שהמוסדיים קונים סחורה וזורקים מהקרנות. ראוי להדגיש כי יש אג"ח של חדלות פירעון, ויש להיזהר מחברות יותר מדי ממונפות".

"החברות מציגות נתונים די טובים. אולי יש האטה קלה, אבל לא מדובר בדו"חות גרועים. במחירים הנוכחיים יכולים להיות הזדמנויות למשקיעים הרפתקניים בתחומים כגון הגז והנפט, או חברות המחלקות דיבידנד כגון חברות התקשורת. המשקיעים לטווח ארוך יכולים להיכנס לשוק בכל יום של תיקון. המכפילים בהן נסחרות המניות כיום עדיין הגיוניים. מצד שני, יש לזכור כי אין שליטה על הפחד והפסיכולוגיה שמניעים את השוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully