וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשש חוזר: בורסות וול סטריט נפתחו בירידות

נמרוד הלפרן

18.8.2011 / 16:54

נתוני מקרו כלכליים שפורסמו היום בארה"ב, אשר הצביעו על עלייה במספר תביעות האבטלה השבועי והאצה חדה מהצפוי באינפלציה גרמו למסחר להיפתח בירידה. הדאו ג'ונס יורד ב-2.8%

בורסות וול סטריט נסחרות בירידות על רקע שובם של החששות מפני האטה בכלכלה העולמית והיעדר פתרון מספק למשבר החוב באירופה. נתוני מקרו כלכליים שפורסמו היום בארה"ב, אשר הצביעו על עלייה במספר תביעות האבטלה השבועי והאצה חדה מהצפוי באינפלציה, אף הם מכבידים על המדדים.

מגזר הפיננסים מוביל את הירידות בעקבות דיווח של העיתון "וול סטריט ג'ורנל" לפיו הבנק הפדרלי והרגולטורים בארה"ב מהדקים את הפיקוח על החטיבות האמריקאיות של הבנקים הגדולים באירופה מחשש כי משבר החוב באירופה עלול להקשות עליהם לעמוד בהתחייבויותיהם הכספיות בארה"ב.

מדד דאו ג'ונס יורד ב-2.8%; מדד S&P 500 נסוג ב-3.1%; מדד נאסד"ק מאבד 3.6%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסחר בעליות זה היום השלישי ברציפות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים יורדת ב-0.08% לרמה של 2.09% - מרחק של 0.06% בלבד משפל אליו נפלה מוקדם יותר החודש.

מדד המחירים לצרכן (CPI) בארה"ב עלה ביולי ב-0.5% לעומת החודש הקודם - העלייה החדה ביותר זה ארבעה חודשים - בעקבות התייקרות מחירי האנרגיה והמזון, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה מתונה יותר של 0.2%. מדד הליבה, אשר אינו כולל את מחירי הדלק והמזון, עלה כצפוי בחודש שעבר ב-0.2% לאחר עלייה של 0.3% ביוני. עליות נרשמו גם במחירי השכירות, ההלבשה, הטבק ותרופות במרשם.

מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב עלה בשבוע שעבר ב-9,000 לרמה של 408 אלף - שיא של חודש - מסר היום משרד העבודה האמריקאי. כלכלנים צפו עלייה מתונה יותר במספר התביעות השבועי לרמה של 400 אלף לעומת 395 אלף תביעות שעליהן דווח במקור בשבוע הקודם. הממוצע הארבע שבועי, הנחשב לפחות תנודתי, ירד בשבוע שעבר לרמה של 402,500 - הרמה הנמוכה ביותר מאז אמצע חודש אפריל.

"התנודתיות בשווקים בלתי נסבלת למשקיעים בעולם ולכן אנו רואים פדיונות גדולים בתעשיית הקרנות של ארה"ב שפדו בשבוע האחרון כ- 20 מיליארד דולר מהקרנות המנייתיות", אומר יניב פגוט, אסטרטג ראשי בקבוצת איילון.
.
לדבריו, "חזרה לרמת השפל בה נסחרו המדדים ב-2008 נראית רחוקה מהמציאות לעת עתה. הרבה דברים יצטרכו להשתבש בכלכלה. השווקים יכנסו לפאניקה אם יהיה משבר נזילות". עוד ציין פגוט כי באחרונה החלו שמועות על סגירת קווי אשראי לבנקים באירופה, "ולכן המשקיעים ישימו על המוקד את הנזילות במרכז אירופה - על פיה ייפול דבר בשווקים".

פגוט הוסיף כי לדעתו "החדשות הרעות של המקרו ימשיכו לזרום לשוק בחודשים הקרובים. אמון הצרכנים בעולם שהמנהיגים יעזרו לצרה אם באמצעות תמריצים בארה"ב QE3 או תמריצים לשוק העבודה - אבד. האזרח מסתכל בעיניים מזוגגות על המנהיגות בארה"ב ובאירופה והוא צורך פחות. לשווקים כיום אין במה להיאחז בשביל לעלות. לא נראה שנעשה טיפול נאור בבעיית החובות באירופה. כולם נתלים בבנק באירופה שירכוש אג"ח וזה לא מספיק אם לא יגדילו את הגדלת קרן הייצוב וינפיקו אג"ח אירופאיות אשר ישאירו את השוק לחסדי הצרות".
.
פגוט משער כי הממשל האמריקאי יתערב בשוק העבודה במהלך חודש ספטמבר וינסה להשיק תוכנית שהבסיס שלה יהיה תמרוץ מעסיקים להעסקת עובדים חדשים .

חזית הדו"חות הכספיים בוול סטריט

ענקית הטכנולוגיה HP צפויה לפרסם את תוצאותיה לרבעון השני של 2011 לאחר סגירת המסחר בוול סטריט. האנליסטים חוזים רווח של 1.09 דולר למניה.

מניות ישראליות

טאואר , העוסקת בפיתוח וייצור מוליכים למחצה לתעשיית האלקטרוניקה, הודיעה היום על השלמת מכירת של כל אחזקותיה בהואה הונג סמיקונדקטור (HHSL) הסינית, עבור 32 מיליון דולר במזומן בעסקת BUY-BACK.

פורמולה , העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק תוכנות מחשבים, רשמה ברבעון השני של 2011 הכנסות של 165.9 מיליון דולר - זינוק של 26% ביחס לרבעון המקביל אשתקד - כך דיווחה החברה היום. הרווח הנקי של פורמולה טיפס ברבעון השני בכ-32% לכ-5 מיליון דולר או 35 סנט למניה, בהשוואה לכ-3.8 מיליון דולר או 28 סנט למניה ברבעון המקביל ב-2010.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully