וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר באחד העם ננעל בירידות חדות

שלי אפלברג

18.8.2011 / 17:12

לאחר הפיגוע בדרום ננעל יום המסחר בבורסה התל אביבית בירידות חדות. ת"א 25 ירד ב-3.8% ואילו ת"א 100 ירד ב-3.5%

הבורסה בתל אביב נחתמה בירידות חדות על רקע מתקפת הטרור המשולבת באיזור אילת. ת"א 25 איבד 3.8% מערכו, ת"א 100 ירד ב-3.5%, מדד הנדל"ן נחלש ב-2.5% ומדד הבנקים צונח ב-5.2% עקב הפחד של המשקיעים לגבי החשיפה שלהם לאג"ח באירופה. מדד הנפט וגז השיל כ-3.5% מערכו.

מדד הביטוח שהחל את היום עם הירידה החדה ביותר של 1.4% סגר בירידה של 1.1%. מדדי התל בונד שבתחילת היום נסחרו ללא שינוי ירדו בחדות. תל בונד 20 היה עם הירידה החדה ביותר של 0.8%, תל בונד 60 עם ירידה של 0.6% ותל בונד 40 עם ירידה של 0.4%.

לדברי סמי בבקוב, מנכ"ל הראל פיננסים ומנכ"ל הראל פיא קרנות נאמנות, "ברור שיש לפיגוע השלכות על המדדים. מדובר בסיטואציה לא פשוטה מכיוון שהפיגוע בא מהגבול שהיה עד כה שקט. אם עד כה רצו לקצץ בתקציב הביטחון - עתה יהיה הדבר בלתי אפשרי".

גלעד אלטשולר, מנכ"ל בית ההשקעות אלטשולר שחם, הוסיף כי "קשה לדעת כמה מהירידות נובעות מהפיגוע וכמה הן מושפעות מהירידות החדות באירופה או מהחוזים העתידיים בארה"ב, המורים על ירידות בפתיחה המסחר". את עיקר ההשפעה של הפיגוע רואה אלטשולר בעלייה החדה ביורו ובדולר, אשר זינקו ב-1% מול השקל.

ראלי בשוק האג"ח הממשלתיות

"הראלי בשוק האג"ח הממשלתיות הארוכות השקליות המשיך. המשקיעים שהשקיעו באפיק זה ראו תשואה של קרוב ל-5% בחודש עקב העלייה במחיר", אומר יניב פגוט, אסטרטג ראשי בקבוצת איילון. "בשעה שכל האפיקים האחרים מתרסקים, הציבור לא נמצא שם כי מנהלי ההשקעות שלחו אותו להתבצר באפיקים אחרים קצרי מועד. דווקא אפיק זה יכול היה להווה הגנה". האג"ח הממשלתי הארוך נסחר בעליות של 0.3% בשחרים הארוכים הצמודים היו עליות של 0.4% ובקצרים העליות נחלשו ללא יותר מ-0.1%.

מניית הכשרה אנרגיה עלתה בתחילת המסחר ב-9% ובסוף המסחר עלתה רק בכ-2% במחזור של 14 מיליון שקל. המניה עלתה ב-40% בימים האחרונים. מניית אלוני חץ עולה ב-1.7% במחזור ער עקב הדו"חות הטובים אותם פירסמה אתמול.

"אני לא זוכר ב-10 השנים האחרונות רמה כזו של תנודתיות בשיעור 5% מטה ומעלה באותו היום במדדים, כפי שאופיין המסחר בשבועות האחרונים בעולם ובישראל", מציין מנכ"ל מיטב טרייד מורן צור, "הציבור פודה קרנות נאמנות, מה שמוביל את הקרנות למכור סחורה טובה ובסופו של יום לירידות שערים".

"המוסדיים המנהלים את קופות הגמל מנצלים כסף נזיל וקופצים על הזדמנויות ואז באות עליות. סוחרי היום ושחקני המעוף שחלקם עובדים עם סכומים גדולים מנצחים על המקהלה ומנצלים את התנודתיות במדדים ומחריפים אותה".

את הזרקור מפנה צור לתיקון החד שחל באג"ח הקונצרני. לדוגמה, אג"ח 7 של אי.די.בי פיתוח. מבלי לתת המלצת "קנייה" בתשואה הנוכחית שלה, מציין צור כי היא נסחרה ביום חמישי האחרון ב-15% תשואה. עתה היא נסחרת עם תשואה של 6.87%.

"אני לא רואה שום הבדל בין מצבה של אי.די.בי לפני שבוע להיום", מציין צור. "זאת דוגמה מובהקת לכך שהמוסדיים קונים סחורה וזורקים מהקרנות. ראוי להדגיש כי יש אג"ח של חדלות פירעון, ויש להיזהר מחברות יותר מדי ממונפות".

"החברות מציגות נתונים די טובים. אולי יש האטה קלה, אבל לא מדובר בדו"חות גרועים. במחירים הנוכחים יכולים להיות הזדמנויות למשקיעים הרפתקניים בתחומים כגון הגז והנפט, או חברות המחלקות דיבידנד כגון חברות התקשורת. המשקיעים לטווח ארוך יכולים להיכנס לשוק בכל יום של תיקון. המכפילים בהן נסחרות המניות כיום עדיין הגיוניים. מצד שני, יש לזכור כי אין שליטה על הפחד והפסיכולוגיה שמניעים את השוק".

המניות הבולטות בירידות :

פועלים עם מחזור של כ- 80 מיליון שקל , ישראמקו עם מחזור של 10.4 מיליון שקל , דלק קבוצה 9.7 מיליון שקל , שטראוס עלית עם מחזור של 3.4 מיליון שקל , גזית גלוב מחזור של 5.6 מיליון שקל, מזרחי 18.9 מיליון שקל מחזור, אבנר- יהש מחזור של 11.7 מיליון שקל, בזק עם 39 מיליון שקל מחזור.

המניות שנסחרו בניגוד למגמה:

אלוני חץ עם מחזור של 7.4 מיליון שקל , פוקס עם מחזור של 300 אלף שקל , אוסיף עם מחזור של 83 אלף שקל, קסטרו עם מחזור של 96 אלף שקל, בריטיש ישראל מחזור של 2 מיליון שקל מנורה עם 1.6 מיליון שקל.

sheen-shitof

עוד בוואלה

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סו

בשיתוף סאנופי

חברות שפרסמו היום את הדוחות הכספיים לרבעון השני וסכמו את מחצית השנה :

קסניה, פינרוס, אוסיף השקעות, פורמולה מערכות, פרוטרום, קרדן נדל"ן, רבד, אשלד, איסתא ועוד

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully