וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביבי ושטייניץ אומרים שאתם צודקים

ישראל בוקסר סבור שראש הממשלה ושר האוצר מנסים להסות את המפגינים באמצעות הכרה מזויפת בחיוניות המחאה, וממליץ להם להיות אמיצים - ולא לבחור בכיוון של מניפולציה פסיכולוגית בסיסית

לאחרונה, נדמה שאנו מצויים באיזו ארץ הזויה, בה הכול מותר. ההיגיון והשכל הישר, פשוט יצאו לחופש. הם התעייפו כי שיגעו ובלבלו אותם. אנחנו שומעים בתקשורת, שראש הממשלה ושר האוצר שלו, נוקטים בשיטה חדשה.

הם אומרים למוחים, שהתרבו לאחרונה גם בפריפריה, "אתם צודקים, אנחנו רק לא מבינים מה אתם רוצים". אתם יודעים שהצדק הוא יחסי, אז הדברים נאמרים לנהגי המוניות-על הסולר. למוחים-על יוקר הדיור. למנהיגי מהפכת הקוטג'-על יוקר המוצרים. לאימהות הצעירות-על יוקר הגנים. לרופאים ולמתמחים,לכלכלנים,לסטודנטים, ועוד כהנה וכהנה .לכולם. כי יש המון מוחים, לא כמה אחדים.

ההיגיון והשכל הישר יצאו לנופש, כי לא היה להם פרטנר. הם לא יכולים להועיל בצורה של מונולוג. כדי לנהל דיאלוג, הם צריכים שותפים, חיפשו, חיפשו, בעיקר בקומות הגבוהות. לא מצאו, אז ברחו לחופש. לכן כולם צודקים. אם הם צודקים בתביעותיהם, זה אומר שהדברים לא בסדר, בלשון המעטה. מי אחראי על זה שהדברים יהיו בסדר? מי יצר את חוסר הסדר, שהביא את המחאה? ביבי עם עוזרו יובל שטייניץ וממשלתם המנופחת כמובן.

עצרת מחאת הדיור, יוקר המחייה בחיפה, אוגוסט 2011. ערן גילווארג
60% מהאזרחים נושאים על כתפיהם 100% מהציבור. עצרת מחאה בחיפה/ערן גילווארג

מילים מילים

למדנו, זה מכבר, שהפוליטיקה היא אמנות הבלתי אפשרי. יום אחד הפוליטיקאים נמצאים בימין, למחרת הם בשמאל. יום אחד הם בעבודה, למחרת הם בעצמאות, ומחרתיים הם ירצו להיות בליכוד. בחוג סגור הם מתלוצצים ומתבדחים עם החברים.

למחרת, כשתקשורת נוכחת, הם מתקיפים בכול הכוח כדי שיוציאו אותם מהמליאה, כולם רואים, הרייטינג חשוב. בקיצור, הכול הצגה. ראו את איוב קרא או ולדימיר (אביגדור) ליברמן. מה עכשיו, גם הצגה. הפוליטיקאים מרוויחים זמן, מנסים לעשות הכול כדי להחזיר את אהדת הציבור שאבדה. הם נוקטים בטקטיקה של צודקים. אם הם מסכימים עם המוחים אז אין בעיה. בהתאם, בשבת בהפגנה, הציבור רוצה לראות את ביבי ושטייניץ עם יושבי האוהלים. אם כבר אז כבר. לא מספיק לומר שאתם צודקים. תזדהו גם בפעילות. זה יעשה המון רייטינג. משהו היסטרי.

ועדת מנואל טרכטנברג אינה פתרון. מיום ליום נדמה שהוועדה הוקמה למרוח זמן ולבצע תיקונים קוסמטיים בלבד. פה 5% הנחה במס, כאן קצת הפשרת קרקעות ושם דיבורים על רכבות "שיקטינו את המרחק מהפריפריה". הכול הבטחות הכל דיבורים.

דוגמא אישית-מניפולטיבית

רבותיי, הילדים והנוער רואים הכול. זה מבלבל להם את סולם הערכים כפי שלימדו אותם בבית ובבית הספר. איך הם אמורים להתנהג כשיגדלו, כאשר הם רואים את מנהיגיהם עושים צחוק מכל נושא? כולנו טועים. אנחנו בני תמותה. רק הטעויות מחשלות אותנו. מי שעושה הרבה, טועה הרבה. זה בסדר גמור. יתרה מכך. הטעויות מלמדות אותנו איך לעשות יותר טוב בעתיד, איך להשתפר, ללמוד לקח. זו תרבות מפרה ומועילה.

במקום זאת לא מקצצים בממשלה מנופחת להחריד, בתקציב הביטחון שהוא בור שומן. מסיטים את תשומת הלב לריכוזיות ולפירמידות בחזקת נטיח אש בטייקונים שהפכו לאויבי העם במטרה להקטין את פעילות הממשלה בשדה הקרב האמתי- העוני.

במקום לטפל בסדרי עולם בהם 60% מהאזרחים (מעמד הביניים) נושאים על כתפיהם 100% מהציבור, הממשלה מפטפטת כמוכת אמוק. פטנט של ביבי. רק "שהפטנט" זמנו מוגבל ולא עלינו עלול לפרוץ גל אלימות כשהעניים והמוחים יבינו שעובדים עליהם בעינים.

מה עושים המנהיגים? הם אומרים "אתם צודקים" ובכך הם חושבים שהם יוצאים ידי חובתם. אם טעיתם, תודו. תשנו. תהיו אמיצים, בראש חוצות, כפי שמצופה ממנהיגים. אל תלכו לכיוון של מניפולציה פסיכולוגית בסיסית. זה טוב למיטת הפסיכיאטר. לא להנהגת עם. לא ברור אם יש באמת הנהגה. יש ועדות בשפע לכל נושא במקום ממשלה רצינית.

*ד"ר ישראל בוקסר, מרצה במרכז ללימודים אקדמאיים אור יהודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully