וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסחר תנודתי: ת"א 25 עולה בכ-0.5% לאחר שירד ב-3.5%

דרור רייך

21.8.2011 / 16:10

סיבוב פרסה בבורסה: השוק עשה את אחד המהלכים התוך יומיים החדים - ת"א 100 עולה בכ-0.4%, מדד הנדל"ן נסחר ללא שינוי ומדד הבנקים מוסיף כ-1.25% לערכו

המסחר באחד העם ביצע את המהלך התוך יומי החד ביותר בתקופה האחרונה. מדד ת"א 25 עולה בכ-0.5%, ת"א 100 מוסיף כ-0.4% מערכו, מדד נדל"ן 15 נסחר ללא שינוי ומדד ת"א בנקים מתחזק בכ-1.25%.

מדד התל בונד 20 יורד בכ-0.55% ומדדי תל בונד 40 ו-60 יורדים בכ-0.44% ו-0.49% בהתאמה. באג"חים הממשלתיים נרשמים ירידות שערים של עד 0.4%.

המסחר בבורסה מתנהל, בין השאר, על רקע ההסלמה הבטחונית בדרום. הבוקר נורו שלושה מטחים לעבר העיר באר שבע. במטח שהתרחש בסביבות השעה 10:00 פגע אחד הטילים בבית ספר ריק מאדם - איש לא נפגע. סוללת כיפת ברזל שנפרסה באשקלון יירטה הלילה שלושה טילי גראד מעל העיר. הלילה נורו 6 רקטות ומטח פצצות מרגמה לעבר ישובי הדרום. שני קסאמים שוגרו לעבר המועצה האזורית חוף אשקלון, אחת הרקטות גרמה נזק קל. לפנות בוקר נורו מטחי רקטות ופצצות מרגמה לעבר המועצה האזורית אשכול. בסך הכל נורו עד כה כמאה רקטות לעבר יישובי הדרום.

הרוג ושבעה פצועים במטח טילים על באר שבע. אלברטו דנקברג
מסחר בצל ההסלמה. רכב שנפגע אמש ממטח הרקטות בבאר שבע/אלברטו דנקברג

אתמול נהרג בבאר שבע יוסי שושן בן 38 תושב העיר, שעבד בעיריית אופקים. הוא הותיר אחריו אישה בהריון מתקדם ושתי בנות. שבעה בני אדם נוספים נפצעו, ביניהם אחת במצב אנוש ועשרות לקו בחרדה כתוצאה ממטחי הגראדים. ועדות ההתנגדות העממית קיבלו אחריות על הירי לעבר באר שבע, בעוד החמאס קיבל אחריות על הירי לעבר אופקים.

המסחר וול סטריט

המסחר בוול סטריט ננעל בסוף השבוע בירידות שערים חדות, בסיומו של יום מסחר תנודתי ועל רקע התגברות החששות להאטה בכלכלה העולמית והורדת תחזית הצמיחה של כלכלת ארה"ב. לאחר שביום חמישי רשמו המדדים המובילים בבורסה האמריקאית את הנפילה החדה מאז 2008, מדד הדאו ג'ונס ירד ב-1.6% ל-10,817.95 נקודות ואיבד 4% מערכו בסיכום שבועי. S&P 500 ירד ב-1.5% ל-1,223.53 נקודות והשלים ירידה שבועית של 4.7% ומדד הנאסד"ק ירד ב-1.6% ל-2,341.84 נקודות והשלים נפילה שבועית של 6.6%. התשואה על האג"ח הממשלתיות של ארה"ב לעשר שנים ירדה ב-0.01% ל-2.07%.

כמו כן, מחירי החוזים על הנפט למסירה בספטמבר ננעלו בירידה של 0.2% ל-82.26 דולר לחבית בבורסת הסחורות של ניו יורק, והשלימו בכך ירידה שבועית של 3.7%, בעקבות החששות מהאטה כלכלית בארה"ב מחיר הזהב, לעומת זאת, ננעל בעלייה של 1.7% לשיא נעילה של 1,852.20 דולר לאונקייה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

מניות המרכזות עניין

סאני, חברת האחזקות שבשליטת אילן בן דב, נמצאת בגירעון של 34 מיליון שקל בהון החוזר ברמת החברה הבודדת ("סולו") נכון לתום הרבעון השני של 2011 - כך עולה מהדו"חות השנתיים שפירסמה החברה. סאני הינה יבואנית מוצרי סמסונג לישראל, והיא שולטת בחברת התקשורת הישראלית פרטנר בשרשור באמצעות חברת סקיילקס.

עיקר הגירעון הנוכחי בהון של סאני נובע מהצורך לשלם קרן וריביות בסך של כ-71 מיליון שקל בטווח הקצר, בעוד שבקופתה של החברה יתרות מזומנים של 28 מיליון שקל בלבד. סאני מציינת בדו"ח שבכוונתה למחזר את החוב או לקבל כנגדו הלוואות בנקאיות, וזאת בתמורה למניות פרטנר ומניות סקיילקס שבבעלותה ואינן משועבדות.

הצרות של מוטי זיסר נמשכות: חברת דירוג האשראי מידרוג הורידה את דירוג החוב של אלביט הדמייה והחברה בת פלאזה סנטרס אן.וי (62%) בדרגה אחת. רמת הדירוג של שתי החברות, שנשלטות על ידי זיסר, תעמוד על איי 3 לאחר ההורדה - רמה בינונית המשקפת סיכון אשראי נמוך. בנוסף לזאת, הורדת הדירוג נעשית עם אופק "שלילי" - כלומר תיתכן הורדת דירוג נוספת בעתיד.

"הורדת הדירוג הינה בהמשך לאופק השלילי שהוצב עוד בחודש יולי 2010", כתבו במידרוג. "היא נובעת משחיקה מתמשכת בפרמטרים עסקיים ופיננסיים מובילים של אלביט, פגיעה משמעותית בנגישות החברה למקורות גיוס משוק ההון היוצרים אתגרים בשיפור המקורות הנזילים ומחשיפתה של החברה לצרכי הנזילות של חברת האם - אירופה ישראל.

חברת נייר חדרה, מקבוצת אי.די.בי סופגת הפסד כבד ברבעון השני של 2011 ומצטרפת לחברות המדווחות על האטה בסוף הרבעון השני ועל נתוני מקרו בתחילת הרבעון השלישי שמצביעים על התמתנות נוספת בנתונים הכלכליים בישראל בעקבות מגמה דומה בעולם בכלל ובארה"ב בפרט.

חברת נייר חדרה מקבוצת אי.די.בי הפסידה 35 מיליון שקל ברבעון השני של 2011 בהשוואה לרווח של 17 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2010. נייר חדרה נפגעה מהפרשה של 37 מיליון שקל בגין תביעת מס בטורקיה והחרפת התחרות בתחום החיתולים החד פעמיים של החברה, המוחזקת על ידי חוגלה קימברלי (49.9%) זאת על רקע יבוא חיתולים חד פעמיים על ידי חברת אלון הריבוע הכחול, וממעבר להפסד של החברה הבת מונדי נייר חדרה בתחום ניירות ההדפסה, ושל החברה הבת גרפיטי שעוסקת בשיווק ציוד משרדי.

(עדכון ראשון: 10:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully