וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיסכון הפנסיוני של מטפלות התמ"ת: 200 שקלים בחודש

21.8.2011 / 12:24

האוצר קבע כי לחיסכון הפנסיוני של מטפלות המשפחתונים במשרד התמ"ת, שלא מוכרות כמועסקות, יופרש סכום חודשי של 5% בלבד – 200 ש"ח בחודש. המטפלות: נשקול לפתוח בשביתה

נציגות איגוד מטפלות המשפחתונים במשרד התמ"ת, המאוגדות בכוח לעובדים - ארגון עובדים דמוקרטי, נפגשו השבוע עם נציגי האוצר במטרה לבחון את הגדלת התעריף הניתן למטפלות על ידי משרד התמ"ת, כך שיתאפשר להן להפריש סכום ראוי לחיסכון פנסיוני.

המטפלות לא מוכרות על ידי משרד התמ"ת כמועסקות, אך לאור ההוצאות החודשיות הנכפות עליהן- בסך 2,700 שקלים ("הוצאות תפעול"), משתכרות המטפלות כ-18 שקלים לשעה בלבד.

"2,800 מטפלות לא תוכלנה להתקיים"

איגוד המטפלות טענו כי בפגישה סירב המשרד להצעותיהן, וקבע כי למטרות הפנסיה יופרש סכום חודשי של 5% ע"י המדינה - 200 שקלים בחודש בלבד. בנוסף, נציגות האיגוד סיפרו כי נציגי האוצר התעלמו גם מבקשותיהן לתוספת הפרשה מיוחדת למטפלות המשתכרות מתחת לשכר המינימום, ולמטפלות הקרובות לגיל הפרישה.

"משמעות החלטת האוצר היא אחת: 2,800 מטפלות לא תוכלנה להתקיים לאחר הפרישה לפנסיה", אמרה עליזה ידעי, יו"ר איגוד מטפלות המשפחתונים. "במצב הנוכחי לא תהיה לנו ברירה אלא להשבית את המשפחתונים ב-1 בספטמבר. "

מחאת המטפלות: ”אין לנו אפילו תלוש משכורת"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully