וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה משפיעה? ציפיות האינפלציה יורדות מתחת ל-3%

אורן פרוינד

21.8.2011 / 13:45

לראשונה השנה ירד שיעור האינפלציה הצפוי מתחת ל-3%, ומוערך על ידי בנק ישראל ב- 2.5%. יתרת אמצעי התשלום ירדה ב-1.7% ל-116.8 מיליארד ש' - לאחר שביוני נרשם שיא של 118.8 מיליארד ש'

שיעור האינפלציה הצפויה ל-12 החודשים הקרובים ירד לראשונה השנה מתחת ל-3% ומוערך על ידי קונצנזוס הכלכלנים ב-2.5%, כך עולה מנתונים שפירסם היום בנק ישראל. בשוק ההון הציפיות דומות, כאשר צפי האינפלציה ל-12 החודשים מוערכות ב-2.6%.

על פי חוק בנק ישראל, מטרתו העיקרית של הבנק היא שמירה על יציבות מחירים, המוגדרת כשיעור אינפלציה שנתי בטווח של 1%-3%. בחודשים האחרונים, בעקבות העלייה החדה במחירי הדיור ובמחירי המזון, חרגה האינפלציה בפועל (ב-12 החודשים האחרונים) מתחום היעד, וגם הציפיות לאינפלציה עתידית היו גבוהות מ-3%.

מאמצי בנק ישראל, אשר כללו העלאת ריבית לרמה של 3.25% וכן צעדים לקירור שוק המשכנתאות הרותח, בשילוב המחאה החברתית, הביאו להתמתנות בעליות המחירים ובציפיות האינפלציה. גם הירידה הזמנית שנרשמה במחירי הסחורות במהלך חודש יוני תרמה לכך.

בנק ישראל פירסם היום גם את נתוני יתרת אמצעי התשלום בחודש יולי. אמצעי התשלום הם הכלים שבאמצעותם הציבור הרחב יכול לבצע תשלומים. בין כלים אלה נמנים מזומנים, צ'קים, חיובים אלקטרוניים, כרטיסי חיוב, חיובים על פי הרשאה, תשלומים באמצעות האינטרנט ועוד. יתרת אמצעי התשלום ירדה ביחס ליוני ב-1.7% ל-116.8 מיליארד שקל לאחר חודש יוני, בו נרשם שיא של 118.8 מיליארד שקל ביתרות התשלום. יתרת אמצעי התשלום מחושבת כממוצע חודשי - כך שייתכן שהגידול נובע מהפרש של כמה ימים שהיה בין פירעון והנפקה של סדרות מק"מ במהלך החודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully