וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסות אסיה מתנדנדות בין עליות לירידות

מיכל רמתי

22.8.2011 / 8:09

חוסר הודאות בנוגע לצעדים הבאים של ארה"ב ואירופה ממשיך לאיים על השווקים. טוקיו יורדת ב-0.1% לאחר שכבר התנודדה בין עליות לירידות יותר מתריסר פעמים, אוסטרליה מוסיפה 0.5%

יום מסחר תנודתי נרשם באסיה, על רקע הערכות כי הבנק הפדרלי יכריז השבוע על צעדים נוספים לעידוד הכלכלה האמריקאית, כמו הרחבה כמותית נוספת, תוך שבגרמניה לא מסתמן פתרון שיחזיר את האמון לשוקי האג"ח. מדד MSCI אסיה פסיפיק יורד כעת ב-0.1%. החוזים על מדד S&P 500, שירד בשבוע שעבר ביותר מ-4%, יורדים ב-0.2%.

טוקיו יורדת כעת ב-0.1%, לאחר שכבר התנודדה בין עליות לירידות יותר מתריסר פעמים. היצואניות היפניות נחלשות על רקע התחזקות הין - המטבע היפני נגע בשיא מאז מלחמת העולם השנייה ביום שישי, אך נחלש כעת ב-0.3% מול הדולר, לרמה של 76.7455 ין לדולר, לאחר ששר האוצר היפני אותת כי הוא מוכן להתערב שוב בשוק המט"ח אם יהיה בכך צורך. בהונג קונג נרשמת ירידה של 0.6%, לאחר שמוקדם יותר כבר עלתה הבורסה ביותר מ-1%. שנחאי יורדת ב-0.5%; סיאול יורדת ב-1.1%. בורסת אוסטרליה עולה ב-0.5% בהובלת מגזר הכרייה, ובייחוד חברות כריית הזהב.

השווקים באסיה, העתירים בחברות יצוא שארה"ב ואירופה הן יעדי היצוא העיקריים שלהן, עדיין שרויים בחוסר הודאות הגורם לתנודות חדות בשוקי העולם בשבועות האחרונים, כאשר הן בארה"ב והן באירופה, המנהיגים אינם מצליחים להציג פתרונות אמינים לבעיות הכלכליות הפוקדות את מדינותיהם. למרות התנודות, המגמה בשבועיים האחרונים הייתה ברורה - בריחה של משקיעים מבורסות המניות להשקעות בטוחות יותר כמו הזהב והאג"ח הממשלתיות של ארה"ב ושל גרמניה.

מחיר הזהב עלה הבוקר ב-1.5% לשיא של 1,879 דולר לאונקיה במסחר בסינגפור, ונסחר כעת ב-1,869.95 דולר לאונקיה. מחיר הנפט לעומת זאת נחלש בשבועות האחרונים, בשל הערכות כי האטה בצמיחת הכלכלה העולמית תוביל לירידה בביקוש לנפט. החוזים על הנפט הגולמי מסוג טקסס מתוק למסירה בספטמבר נסחרים כעת בירידה של 0.1% למחיר 82.22 דולר לחבית במסחר האלקטרוני בניו יורק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully