וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב השתלטות המורדים בלוב: מחיר הנפט צונח

22.8.2011 / 10:42

מחיר הנפט הגולמי מסוג ברנט יורד ביותר מ-3% על רקע הערכות כי הסדר ישוב על כנו בלוב, ועל רקע חששות לגבי האטת הצמיחה העולמית שעשויה להוביל לירידה בביקוש לנפט. תפוקת הנפט של לוב הדרדרה בחודשים האחרונים נוכח המצב המעורער, ונעצרה כמעט כליל

מחירי הנפט הגולמי יורדים בלונדון ובניו יורק בעקבות הערכות כי השתלטות המורדים על טריפולי תביא לרגיעה בלוב ותאפשר את השבת התפוקה על כנה, ועל רקע חששות לגבי האטת הצמיחה העולמית שעשויה להוביל לירידה בביקוש לנפט.

כוחות המורדים בלוב השתלטו הלילה על מרבית הבירה טריפולי. דובר המורדים מסר לרשת אל-ערביה כי שומריו של השליט מועמר קדאפי נכנעו למורדים, ובניו, סייף אל-איסלאם ומוחמד, נעצרו. מקום הימצאו של מועמר קדאפי אינו ידוע בשלב זה. קרבות עזים מתנהלים באזור מתחם מגוריו של קדאפי בבאב אל-עזיזיה. דובר המורדים מסר כי טנקים יצאו מן המתחם והם יורים לעבר המורדים.

עוד בנושא:
המורדים: "בניו של קדאפי נלכדו, שומריו נכנעו"
ניצחון למורדים? חגיגות בלוב, בני קדאפי נתפסו
בחודש אפריל: מחיר הנפט בשיא של 30 חודשים

הפלוגות שהיו אמורות להגן על טריפולי הן אלה שהורו למשמר הנשיאותי להיכנע, פתחו את השערים בפני המורדים, ואיפשרו להם לזרום למרכז העיר. המורדים שולטים במרבית הבירה, ומקימים מחסומי דרכים בסיוע תושבים שחומשו על ידם בחשאי בתקופה האחרונה. אולם נותרו עדיין אזורים שבשליטת לוחמי קדאפי.

המונים חוגגים את ניצחון המורדים בטריפולי בעיר בנגזי בלוב. רויטרס
הפגנת ענק של המורדים בבנגזי לחגיגת הניצחון/רויטרס

מחיר החוזים על הנפט הגולמי מסוג ברנט למסירה באוקטובר יורד ב-3.1% בלונדון, למחיר 105.29 דולר לחבית, ומצמצם את פער השיא שנפתח בינו לבין מחיר הנפט הגולמי מסוג Light Crude הנסחר בניו יורק. מחיר הברנט מושפע יותר מאירועי המזרח התיכון, כיוון שחלק גדול ממנו מופק באזור זה. מחיר הנפט הגולמי בניו יורק, המופק באמריקה ופחות נתון לתנודות המזרח התיכון, יורד כעת ב-1.3%, ל-81.33 דולר לחבית.

תפוקת הנפט של לוב, שעמדה בעבר על 1.59 מיליון חביות ביום, התדרדרה בחודשים האחרונים ונעצרה כמעט כליל - ביולי הגיעה התפוקה ל-100 אלף חביות ביום בלבד – בעקבות הלחימה הממושכת בין כוחות המורדים למשטר קדאפי.

(עדכון ראשון: 8:36)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully