וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכבת ההרים בבורסה נמשכת: העליות מתחזקות

שלי אפלברג

22.8.2011 / 14:43

העליות באחד העם מתחזקות במדדים המובילים, כאשר בפתיחת המסחר נרשמו ירידות. מדד מניות הבנקים מוסיף 4.4%. "רמת הסיכון נותרה גבוהה והשוק ימשיך להיות תנודתי"

המסחר בבורסה בת"א מתנהל היום בתנודתיות: ירידות שערים קלות של כ-0.7% הפכו לעליות חדות של עד 4.4% במדדים המובילים. מדד ת"א 25 שפתח בירידה של 0.7% עולה בכ-2.6%; ת"א 100, שפתח עם ירידה של 0.8%, עבר לעלייה של 2.4%; מדד נדל"ן 15 עבר לעליות של 1.8% ומדד ת"א בנקים, שפתח עם ירידה של 0.5%, מוביל את התיקון מעלה בתל אביב עם עלייה של 4.4%. מדדי התל בונד רושמים עליות חדות של עד 0.9%, מדד התל בונד השיקלי נסחר בעלייה של 0.3%. מחזור המסחר נכון לשעה 14:30 עומד על כמיליארד שקלים.

בשלב זה נראה כי המוסדיים ממשיכים לפשוט על אחד העם וגורמים לעליות חדות במדדים. רק אתמול צנחו המדדים בתחילת היום בכ-4% במחזורים הגבוהים ב-60%-70% מהמחזור הממוצע הרגיל, אך לבסוף סיימו בעליות שערים.

"רמת המחירים הנוחים גורמת למוסדיים להיכנס לתוך השוק במטרה להישאר לטווח הארוך (גמל פנסיה וביטוח). הם בעיקר רוכשים תעודות של של המדדים המובילים - תל אביב 25, 100, וקצת 75, אג"חים של מדד התל בונד 20, 40 ו-60, וכמובן גם אג"ח ממשלתי - הם מתרכזים בעיקר בליבה של המסחר", כך הסביר ליאור כגן, מנכ"ל מבט תעודות סל מקבוצת מיטב את התיקון החד מעלה בסוף יום המסחר אתמול.

המסחר ממשיך להתנהל על רקע המשבר באירופה

המסחר ממשיך להתנהל על רקע המצב באירופה והחששות ממשבר חובות עולמי או לחילופין האטה בכלכלה. את סוף הטון במסחר יתנו איתותי הפתיחה מהחוזים העתידיים על ארה"ב. החוזים על מדד S&P 500, שירד בשבוע שעבר ביותר מ-4%, יורדים בשעה זו ב-0.2%. המסחר יתנהל גם על רקע הדיווחים על כניסתה לתוקף את הפסקת אש בין ישראל לפלסטינים ועל רקע נפילתו של משטר קדאפי בלוב. בעקבות האירועים בלוב, יורד מחיר הנפט ב-2%.

כמו כן, חוששים בשווקים כי הנפקת אג"ח משותף באירופה תגרור לאיחוד חובות ולא לאיחוד מאוזן. גרמניה וצרפת כבר דחו את הרעיון להנפיק אג"ח אירופי שיקל על המדינות החברות באיגוד לשפר את מאזנן.

יום מסחר תנודתי נרשם הבוקר באסיה על רקע הערכות כי הבנק הפדרלי יכריז השבוע על צעדים נוספים לעידוד הכלכלה האמריקאית, כמו הרחבה כמותית נוספת. מדד MSCI אסיה פסיפיק יורד כעת ב-0.1%.

מניות בולטות

חברות גזית גלוב , חבס , ודלק ישראל ייסחרו על רקע הדו"חות הכספיים.מניית אלוט אשר נחתכה אתמול בכ-17% תיסחר על רקע הודעת אליעזר פישמן על מימוש האחזקות בה. דלק נדל"ן תמשיך לרכז עניין רב לאחר הודעתה אתמול כי בעלי אג"ח כה' של החברה עירערו על הצעתו של יצחק תשובה לדחות ב-21 יום את תשלום החוב בסך 300 מיליון שקל, המיועד ל-3 בספטמבר.

איגרות החוב של טאו תשואות ומניותיה של החברה נסחרות על רקע פרסום מכתב ההתראה לביצוע העדפת נושים שנשלח ע"י עו"ד שחר בן מאיר בשם מחזיק אג"ח בחברה. טאו הודיעה אתמול כי מביאה לאישור נציגות בעלי איגרות החוב הסכם עם חברת אקסלנס נשואה לפירעון חוב של 16.5 מיליון שקל על ידי העברת נכסים של החברה. בין השאר, בן שחר טען במכתבו כי הנציגות לא הוסמכה לאשר את ההסכם.

מניית מודיעין נסחרת על רקע הנדנדה אתמול: בתחילת המסחר צנחה המניה ב-8.8% אך בסיומו נסגרה בעלייה של 5.8%.

מניית הכשרה אנרגיה נהנת מטיסה מעלה בתחילת יום מסחר זה.

חברת החשמל מדווחת על זינוק בהכנסות

המשקיעים עשויים גם לממש רווחים על מנייית אבנר יהש, שנפלה אתמול בפתיחה בכ-3.4% אך סיימה בעלייה של 4.5%.

כיל נסחרת על רקע ההודעה אתמול כי תקים ביחד ושותפתה ההודית זוארי 2 מפעלים נוספים לייצור דשנים מורכבים מסיסים במים בהודו. המיזם המשותף של שני הצדדים (50% לכל אחד מהצדדים) יאתר שטחים מתאימים לבניית שני מפעלים בצפון ובמזרח הודו.

חברת החשמל פירסמה הבוקר את דו"חותיה לרבעון השני של 2011. השיבושים באספקת הגז הטבעי ממצרים הביאו את חברת החשמל לשימוש יקר בדלק חלופי - ולזינוק של 13.7% בהכנסותיה, שהסתכמו ברבעון השני של 2011 ב-5.05 מיליארד שקל לעומת 4.44 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. זאת, למרות קיטון מפתיע של 2.63% בצריכת החשמל במשק - לעומת גידול של 7.25% ברבעון המקביל, וגידול מצטבר של 4% בביקושים לחשמל מתחילת 2011.

אלי אלעזרא נשיא קבוצת אלעזר משלים הבוקר את רכישת מניות הכשרה החזקות ביטוח ולמעשה מוחק אותה מהמסחר. הצעת הרכש הוצעה בפרמייה של 39% על מחיר השוק.

(עדכון ראשון: 10:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully