וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעמ"ת לטרכטנברג: חינוך חינם לגיל הרך לילדי אמהות עובדות

ליאור דטל

22.8.2011 / 14:13

ארגון נעמ"ת פנה לפרופ' מנואל טרכטנברג בבקשה שהמלצותיו יכללו חינוך חינם עבור משפחות בהן האם עובדת או לומדת. לפי ההערכה, מדובר בתוספת תקציב של 2.5 מיליארד שקלים למעונות כיום

ארגון נעמ"ת פנתה לפרופ' מנואל טרכטנברג בבקשה שהמלצותיו יכללו חינוך חינם מגיל 0 עבור משפחות בהם האם עובדת או לומדת. על פי הערכת נעמת, יישום ההצעה תעלה 3.5 מיליארד שקל, ולכן מדובר בתוספת של 2.5 מיליארד שקל לתקציב סבסוד המעונות כיום.

לפי נעמת, על המדינה להתחייב כי היא אחראית לספק שירות בסיסי של מעונות יום ציבוריים ללא עלות לאמהות עובדות ולומדות ולהעביר את האחריות לחינוך לגיל הרך ממשרד התמ"ת למשרד החינוך.

מחאת העגלות בחיפה, יולי 2011. ערן גילווארג
"נשים מצויות בחשש תמידי מפני פיטורין בעת הריון ולאחר חופשת לידה". צעדת "מחאת העגלות" בחיפה/ערן גילווארג

במכתב ששלחה יו"ר נעמת, עו"ד טליה לבני, נכתב: "אין זה מפתיע כלל וכלל כי בראש המחאה עומדות נשים, מי שנושאות על גבן את נטל הקיום היומיומי ומשלמות מחיר כבד על רצונן לשלב חיי משפחה ועבודה". לדבריה, "נשים הן המשאב הבלתי מנוצל הגדול ביותר בחברה ובכלכלה של ימנו. שוויון מגדרי הוא לא רק מטרה נעלה בפני עצמה אלא גם אמצעי למימוש הפוטנציאל החברתי והכלכלי של המשק.

"נשים מצויות בחשש תמידי מפני פיטורין בעת הריון ולאחר חופשת לידה. הן מופלות לרעה מחמת מינן בקבלה לעבודה, בשכר, בתנאים ובקידום ובדרך כלל אינן מעיזות לתבוע את זכויתיהן. הפערים גם גובים מחיר כלכלי כבד מהמשק"

בכך מצטרפת נעמת לארגון ויצ"ו, שפנה לטרכטנברג בשבוע שעבר בהצעה להסדיר את מערכת החינוך לגיל הרך. ההצעה כוללת, בין השאר, מתווה לבניית מסגרות חינוך נוספות לגיל הרך, הרחבת שעות הפתיחה שלהם והעברת האחריות למשרד החינוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully