וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הנפילה: שבוע המסחר בוול סטריט נפתח בעליות

נמרוד הלפרן

22.8.2011 / 23:57

על רקע הציפיה לצעדים נוספים של הבנק הפדרלי נפתח שבוע המסחר במגמה חיובית. מדד הדאו ג'ונס עלה ב-0.3% ואילו הנאסד"ק הוסיף 0.2% לערכו

בורסות וול סטריט, אשר השלימו בשבוע שעבר את הנפילה החדה ביותר שרשמו בארבעה שבועות מאז שנת 2009, פתחו את שבוע המסחר במגמה חיובית על רקע הערכות כי הבנק הפדרלי בארה"ב מתכוון להודיע על צעדים נוספים לתמיכה בכלכלה הגדולה בעולם.

מדד דאו ג'ונס , אשר נפל ב-11% מתחילת אוגוסט, עלה ב-0.3%; מדד S&P 500 , אשר צנח בשבוע שעבר ב-4.7% והשלים בכך נפילה של 16% בתוך ארבעה שבועות, נסגר כמעט ללא שינוי; מדד נאסד"ק , אשר נפל ב-6.6% בשבוע שעבר וב-15% מתחילת החודש, הוסיף 0.2%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.02% לרמה של 2.09%.

התשואה על האג"ח הממשלתיות האמריקאיות ל-10 שנים נסגרה ביום שישי ברמה של 2.07%, לעומת השיא של 2011 - 3.77% - שנרשם בחודש פברואר. התשואה על האג"ח ירדה בשבוע שעבר ב-0.19% ובמהלך השבוע צנחה לרמתה הנמוכה מעולם - 1.97% - על רקע נהירת המשקיעים לשוק האג"ח, הנחשב למקלט בטוח יחסית, בעקבות המפולת בשוקי המניות בעולם.

מניית בנק אוף אמריקה בשפל של שנתיים

ירידת התשואה על האג"ח הממשלתיות האמריקאיות לשפל מצביעה על כך שהסוחרים מעריכים כי יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, עשוי לאותת כבר השבוע על כך שהבנק המרכזי של ארה"ב יתחיל בתוכנית הרחבה כמותית (QE) שלישית של רכישת נכסים במטרה לתמוך בכלכלה - תסריט שמרבית סוחרי האג"ח הגדולים בעולם מעריכים כי אינו סביר, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.

אנליסטים של ברקליס אמרו כי רמת התשואה על האג"ח הממשלתיות האמריקאיות ל-10 שנים משקפת את העובדה שסוחרים מתמחרים רכישות נוספות של אג"ח ממשלתיות אמריקאיות על ידי הבנק הפדרלי בהיקף של 500-600 מיליארד דולר. אנליסטים של סיטי ציינו כי ההצדקה היחידה לרמה הנוכחית של התשואה היא רכישות נוספות של אג"ח על ידי הבנק המרכזי או לחילופין הערכה כי כלכלת ארה"ב צפויה להתכווץ ב-2%.

"השוק מתמחר עוד סבב רכישות נכסים גדול, וייתכן שהודעה על כך צפויה כבר במהלך כנס ג'קסון הול שייערך בארה"ב השבוע", אמר אנליסט האג"ח של ברקליס, אנשול פרדאן, בראיון בשבוע שעבר. "הסבירות לכך נמוכה. אם היו"ר יאכזב את המשקיעים, צפוי היפוך של מגמת ביצועי היתר של האג"ח ל-1 שנים", הוסיף.

ראשי בנקים מרכזיים מרחבי העולם ייפגשו השבוע בג'קסון הול לכנס השנתי של הבנק הפדרלי של קנזס סיטי - אותו המקום שבו ברננקי הצית את העליות במגזר הפיננסי לפני שנה כאשר אמר כי הבנק הפדרלי נכון "לעשות כל מה שנדרש" כדי להבטיח את התאוששות הכלכלה ואותת כי הבנק המרכזי עשוי יהיה לרכוש עוד אג"ח במקרה של האטה בצמיחה הכלכלית.

יניב פגוט, אסטרטג ראשי בקבוצת אילון, מציין כי "הפירמות בארה"ב רווחיות והן סוחבות את המדינה על הגב. הבעיה היא שהשוק מתמחר את העובדה שרווחיות החברות תיפגע עקב ההאטה בכלכלה".

"העולם מצפה שברננקי יכריז על תוכנית כמות הרחבה שלישית. הבעיה שהמאזן של הבנק המרכזי בארה"ב חנוק עם אג"ח בשווי 2.8 טריליון דולר שנקנה בתוכניות ההרחבה הקודמות. הביקורות על ברננקי מהכלכלנים והפוליטיקאים מקטינה את יכולת התמרון שלו. ברננקי יכול למחזר את אג"ח שיושבות אצלו בתיקים ולבצע קניות של אג"ח אמריקאיות ארוכות טווח ובכך להקל על הכלכלה. השווקים תולים הרבה תקוות בנגיד, אך לדעתי תוכנית הרחבה כמותית שלישית תופעל רק אם ברננקי יידרש לה כנשק יום הדין".

מניית בנק אוף אמריקה ירדה בקרוב ל-8% לשפל של שנתיים על רקע חששות המשקיעים מפני גידול בהוצאותיו ליישוב תביעות משפטיות הקשורות לשוק המשכנתאות בארה"ב.

העיתון "וול סטריט ג'ורנל" דיווח היום על מחלוקת חריפה בין הרשויות הפדרליות ורשויות של מדינות בארה"ב לבין הבנקים לגבי האופן הרצוי ליישב מגוון רחב של אישומים הקשורים להתנהלות הבנקים בשוק המשכנתאות.

הבנקים, בהם בנק אוף אמריקה וג'י.פי מורגן צ'ייס דורשים לפטור אותם משלל תביעות משפטיות הקשורות למשכנתאות בתמורה לתשלום קנסות בסכום כולל של 20-25 מיליארד דולר, דיווח העיתון. מנגד, הרשויות דורשות פטור חלקי בלבד מהגשת אישומים נגד הבנקים.

המשקיעים קיוו כי הבנקים יצליחו להגיע להסדר עם הרשויות בניסיון לשים קץ לבעיות המשפטיות הקשורות למשכנתאות, אולם יתכן שהם היו אופטימיים מדי, לדברי משקיעים. "עדיין יוכלו להגיש נגדם תביעות, גם אחרי ההסדר הזה", אמר אנליסט בקרן גידור.

היולט פקארד (HP), יצרנית המחשבים הגדולה בעולם, נפלה ב-28% בשלושה ימי המסחר האחרונים של שבוע שעבר אחרי שהורידה את תחזית המכירות והודיעה על חיסול פעילותה בתחום webOS ובחינת אפשרות למכירה או פיצול (ספין אוף) של חטיבת המחשבים האישיים (PC). כמו כן אישרה HP בשבוע שעבר כי תרכוש את חברת התוכנה הבריטית אוטונומי תמורת כ-10 מיליארד דולר.

אפל צפויה להתחיל לייצר גירסה נסיונית של דור האייפד הבא באוקטובר, דיווח "וול סטריט ג'ורנל" ביום שישי, מפי מקורבים לנושא. לדברי אותם מקורבים, ענקית הטכנולוגיה הזמינה כבר רכיבים מרכזיים לייצור כמו צגים ומעבדים לאייפד החדש, אותו היא שואפת להשיק בתחילת 2012.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully