וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשקיעים התנגדו לדחיית התשלום קרן דלק נדל"ן

אורן פרוינד ודרור רייך

23.8.2011 / 10:38

מחזיקי אג"ח כ"ה של חברת דלק נדל"ן של יצחק תשובה לא הסכימו לדחיית התשלומים על הקרן. החברה הודיעה כי תפסיק את תשלומי הריבית לנושיה

חברת דלק נדל"ן של יצחק תשובה, המצויה על סף פשיטת רגל, דיווחה הבוקר כי מחזיקי אג"ח כ"ה של החברה דחו את הצעתה לדחיית התשלום על הקרן. כתוצאה מכך, הודיעה דלק נדל"ן כי תפסיק את תשלומי הריבית לכל נושיה. איגרות החוב של החברה הגיבו בירידות שערים של עד 7% ומניית החברה מאבדת 4.5% .

רוב מחזיקי איגרות החוב כ"ה שהשתתפו באסיפה תמכו בדחייה טכנית קצרה של מועד תשלום הקרן (בכשלושה שבועות). יחד עם זאת, מאחר שההצעה לא התקבלה ברוב של 75%, דירקטוריון דלק נדל"ן הסמיך את הנהלת החברה לנהל מגעים במהלך הימים הקרובים עם הנציגויות השונות של מחזיקי איגרות החוב. כאמור, החברה חייבת לשלם להם ב-3 בספטמבר 2011 תשלום קרן וריבית של כ-300 מיליון שקל.

למרות זאת, ועל אף ההצהרות כי יעמוד מאחורי דלק נדל"ן ויהיה חלק מהפתרון הכולל, תשובה בינתיים לא הסכים לדרישת מחזיקי אג"ח כ"ה, כשעיקר המתנגדים היו מגדל שוקי הון.

באחרונה חתמה דלק נדל"ן על מזכר הבנות עם קרן נדל"ן, זרה לפיו תועבר השליטה בחברה (50.79%) ללא תמורה. במסגרת מזכר ההבנות, נקבע כי הקרן תזרים לחברה 500 מיליון שקל, שישמשו להחזר החוב לבעלי האג"ח. בנוסף, תשובה עצמו יזרים הלוואה של כ-100 מיליון שקל, ויוותר על חוב של 120 מיליון שקל.

דלק נדל"ן דיווחה כי התנאי לעסקה שנחתמה הוא שהקרן הרוכשת לא תפגע בהחזר החוב לבעלי האג"ח של החברה (בהיקף של 2.2 מיליארד שקל) - כלומר למנוע "תספורת" עתידית. עם זאת, במסגרת הדיווח צוין כי ייתכנו שינויים במועד הפירעון של הקרן וכן שינויים בגובה הריבית על החוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully