וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא סוכנות דירוג האשראי S&P פורש מתפקידו

מספר שבועות לאחר שסוכנות דירוג האשראי S&P הורידה את דירוג האשראי של ארה"ב, הודיעה החברה על פרישתו של הנשיא דוון שארמה על פרישתו מהתפקיד

נשיא סוכנות דירוג האשראי S&P דוון שארמה מתפטר מתפקידו, כך הודיעה היום (שלישי) החברה. התפטרותו של שארמה מגיעה שבועות בלבד לאחר שהסוכנות הורידה את דירוג האשראי של ארה"ב מרמת AAA ל-AA+ ושלחה את המערכת הכלכלית העולמית לסחרור. משרד המשפטים האמריקני מנהל בימים אלה חקירה נגד סוכנות הדירוג בנוגע להתנהלותה בפרשה. "שארמה יקבל על עצמו משימה מיוחדת בנושא הסקירה האסטרטגית של החברה, עד סוף השנה ואז יעזוב את החברה", נאמר בהודעת הסוכנות.

עוד על הורדת דירוג האשראי של ארה"ב:

פיץ' מצטרפת למוד'יס: אישררה את דירוגה של ארה"ב
לראשונה בהיסטוריה: הורד דירוג האשראי של ארה"ב
פשרה בארה"ב: טריליון דולרים יקוצצו בתוך עשור


ההחלטה של סוכנות האשראי להוריד את דירוגה של ארה"ב גררה ביקורת חריפה על החברה. היועץ הכלכלי של הבית הלבן, ג'ין ספרלינג, תקף את החלטת החברה, למרות שלדבריו ההחלטה התבססה על ניתוח תחזיות שגוי – טעות בהיקף 2 טריליון דולרים. "גודל הטעות, יחד עם האופן שבו סרבו לשנות את ההחלטה לאחר שהצבענו על הטעות, היה מדהים", אמר ספרלינג, "נראה שקודם הסיקו שם מסקנה – ואז שיבצו את הטיעונים כך שיתאימו למסקנה שהחליטו".

הסוכנות נימקה את הורדת דירוג האשראי האמריקאי בעובדה שארה"ב איננה עושה די לקצץ בגירעון התקציב העצום שלה. המחלוקת הפוליטית בארה"ב היתה בעצם הנימוק העיקרי להורדת הדירוג, שכן הגירעון של ארה"ב גדול כבר מזמן. S&P אומרת, בעצם, שאי יכולתה של ארה"ב לפתור את הבעיה התקציבית תימשך ותמיט אסון על יציבותה הפיננסית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully