וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ גפני: ועדת טרכטנברג מיותרת לחלוטין"

צבי זרחיה

23.8.2011 / 16:55

במהלך דיון פגרה שנערך במליאת הכנסת יצא יו"ר ועדת הכספים משה גפני נגד ועדת טרכטנברג. "אנחנו יודעים בדיוק מה צריך לעשות, וכבר דנו בזה בעבר"

"ועדת טרכטנברג היא מיותרת לחלוטין. אנו יודעים בדיוק מה צריך לעשות, וכבר דנו בזה בעבר", כך אמר היום יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני (יהדות התורה) בדיון שקיימה מליאת הכנסת בנושא הסלמת המצב הבטחוני והמחאה החברתית. "בוועדה אין נציג ערבי ואין נציג חרדי - לציבור החרדי לא ייצא כלום מהמלצותיה".

יצוין כי חלק מהמלצותיה של הוועדה כרוכות בהסטות תקציביות שידרשו את אישורה של ועדת הכספים בראשות גפני.

"מסגרת תקציב המדינה לא תפרץ וגם יעד הגרעון בתקציב לא יגדל לאחר ישום המלצות "ועדת טרכטנברג", כך אמר סגן שר האוצר ח"כ יצחק כהן (ש"ס) במסגרת הדיון. כהן אמר כי הצוות יגיש המלצות רציניות וחדשניות להקלת הנטל הכלכלי ושינוי סדר עדיפויות.

לדיון הגיעו רק שליש מחברי הכנסת - 39 ח"כים בלבד, זאת למרות ש-100 ח"כים הגישו בקשה לקיומו של הדיון המיוחד. רה"מ בנימין נתניהו, שר הביטחון אהוד ברק, שר האוצר יובל שטייניץ כמו גם רוב שרי הממשלה נעדרו. בדיון נכחו לסירוגין שר המשפטים יעקב נאמן, שר הפנים אלי ישי, והשר מיכאל איתן ושר המקשר עם הכנסת גלעד ארדן וסגן שר האוצר כהן.

יו"ר האופוזיציה ח"כ ציפי ליבני (קדימה) מתחה בקורת על הנוכחות הדלה של שרי הממשלה וח"כי הקואליציה ואמרה כי "הבעיות הביטחוניות של מדינת ישראל לא מצדיקות בריחה מהעניין החברתי".

ליבני אמרה כי "התפיסה הכוללת שלנו היא שיש מרכז עם אידיאולוגיה בשלושת התחומים - בתחום החברתי כלכלי, בו נתניהו מייצג את המצד הקיצון, הפרטה בכל מחיר, אי התערבות גם בכשל שוק.כשזה לא מסתדר צריך לחזור ולבדוק ולפקח על המחירים לפעמים ולהשתמש במינהל כדי לשווק קרקעות ולא כמקור לכסף וחינוך כחלק מהתפיסה הכוללת. האידיאולוגיה שלנו אומרת שאנחנו בעד תחרות בשוק למען האזרח ומקום שבו התחרות לא מייצרת זאת צריך להיכנס".

ליבני הוסיפה כי האידיאולוגיה שלנו אינה סקטוריאלית כתשלום לסקטורים שנועד להבטיח שרידות ממשלה. האידיאולוגיה שלנו היא לתת לאלה שאין להם ולא לאלה שלא רוצים לצאת לעבוד. והתרומה לחברה תהיה של כולם ולא רק של ציבור אחד". לדבריה, "בתחום הכלכלי חברתי הממשלה מייצגת אידיאולוגיה כמעט דתית שקרסה ופשטה רגל בכל מקום בעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully